|
|
|
|---|---|
| Tänkte gå till botten med mysteriet med de trilskande elnackstöden i baksätet på min E38. Någon som vet hur man plockar bort baksätet på enklaste sätt (bara el på nackstöden)? | |
Scheckheft |
Hej Två länkar med bildanvisningar: Länk Länk Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Tyvärr vet jag inte så mycket om E38. Men på E32:an finns en grej som ska tryckas rakt in smtidigt som man rycker upp sitsen. Grejen är alldales under dynan och på mitten. Men vad är felet? Sitter det i nackstödet? I E32:an är det bara att rycka nackstödet rakt upp så följer motorn och alltihopa med. (Inte en ända skruv!) Hela nackstödet är nerstoppat i en kontakt så att inte ens någon sladd sitter fast i nackastödet. Så är det iallafall på E32, men det måste fällas ner först (Har jag för med). Jag gissar att det sitter på samma sätt i E38 för det borde ju inte vara krångligare i en nyare bil tycker jag. Du kan ju prova att rycka till lite försiktigt, för det sitter inte hårt i E32, det är iallafall vad jag skulle provat att göra. Lycka till! Mvh! Fredrik |
|
|
På E32 är det bara att rycka hårt rakt uppåt i framkant, gärna växelvis från hö o vä sidodörr ett par gånger. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.