|
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som har en bra länk till ett e30 turbo bygge? med lite bilder och sånt. | |
|
jag har lite bilder på länken ! User:granis Pass:granis Länk |
|
|
niklas g: Snygt bygg! E det vanlig grunning/primer du har sprutat på på bildet DSCN0378.JPG? Hva slags understellsmasse anvendar du? Spec. på motoren? Hvilken type front er det? MVH Oddbjørn S. |
|
| niklas g: hur får/fick du igen hålet till oljetråget från turbon vid besikning ? returen alltså. Sen oljan som sugs upp till turbon hur kommer den upp till turbon ? + vattnet ? tacksam för svar | |
|
oljan sugs inte upp till turbon, det är tryck. motorn arbetar med ett ständigt oljetryck för att inte haverera. man kopplar in sig på tryckkontakten som i vanliga fall varna om oljetrycket blir för lågt. där sätter man ett T-kors från biltema och drar en slang till turbon. mvh Jimmy -kan du svänga kör du för sakta- |
|
|
Detta t-kors från Biltema e hett omtalat! Har kollat lite i katalogen ??? Är det möjligtvis någon som har artnr??? Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
sperstad: det är vanlig zink/kallgalv jag har på grenröret ! det är en alpinafront 88- med uppkapat hål för ic:n bajenfan85 : den bes innan jag rev ner bilen, men det är bara att man pluggar den när man kör in nästa gång ! krokodilen: biltemas t-kors går inte på direkt på blocket, du måste göra någon forma av förlängare, för den tar i blocket när man ska skruva i den ! Länk |
|
|
Jo det vet jag, men vart i katalogen finns dom e det vi trycklufts-prylarna då eller? Artnr ?? vilken stigning e de på gängorna är det m10x1 eller? Mvh Christer |
|
|
m12*1,5 tror jag det va! ENDLESS BRAKES KKR |
|
| Nån som har testat Banjo koppling vid oljetryckskontakten? Detta kräver iof. att man har oljetryckskontakten någon annanstanns | |
| niklas g: Takk, men jag mente under bilen, inte grenrøret:) Har du anvent zink/kall galv under bilen også? | |
|
ok, tänkte på grenröret ! Underredet är lackat med epoxygrund och vanlig 2k billack ! Fint när man kan spegla sig i lacken under bilen :) Länk |
|
|
tja tänkte kolla kan man borra och svetsa till en anorning nere på tråget eller är det bästa o ta vid oljetryckskontakten??? har en 323 -85 |
|
|
Tjena Niklas. Fan, vilken proffs renoverings/bygge du gör. Får man fråga hur mycket du har sänkt bilen? Mvh Henke |
|
|
oops... gammal tråd ser jag nu :-) Mvh Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.