AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.005

Hjälp med regplåt!

Sk
13
Skribble
318is -89
Jag undrar helt enkelt om någon vet ett sätt att få regplåten bak att sitta fast. Varje gång jag stänger bakluckan på farsans bil så vibrerar den vilket jag tycker låter väldigt jobbigt. (Premiumkänslan är lika med noll vid dessa tillfällen.) Har försökt trycka in en häftmasseklump på baksidan av skylten men det hjälpte inte. Finns det någon sorts gummipackning eller liknande att köpa, eller har någon nån annan klurig idé på hur man kan få bukt med "problemet"? Tacksam för alla svar!

/ Jacob

-
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Butylgummi?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Sitter din bakskylt direkt mot plåten? eller sitter den i en hållare?

Mitt tips är att köpa gummifönsterlist med klisterband på undersidan. sen klipper du ut 2 lagom bitar och sätter en på varje sida. Jag garanterar dig tystnad efter detta.
En pluspoäng med denna metoden är att skylten inte ligger och skaver mot plåten längre heller.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sk
13
Skribble
318is -89
tackar

-
Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Min lösning är lim. Svärfar är barnsligt förtjust i sin limpistol och den har faktiskt flera bra användningsområden.

Jag skruvade bort skylthållaren som skramlade och tryckte ut en limklutt i varje hörn på skylthållaren. Efter att limmet har svalnat har du en liten lim-fot som sitter fast på skylthållaren. Skruva tillbaka.

Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.