AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.917

vart kan man köpa färgpennor för laga repor i lacken med..?

Lo
8
Loterus
525I -93
Vet inte riktigt vad dom heter men det är som en penna man gnuggar över repan och sen polerar man så förvinner repan.. =)

finns väl lite olika men vilken är bäst och vart kan man köpa en som passar till lacken?
bustorp
Vill inte göra dig besviken men det håller inget vidare. "Magi på burk" har en långsam utvecklingstakt och kommer nog aldrig ikapp sin egen reklam.

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Det är väl Turtle vax som har färgat vax med en tillhörande krita för repor.
-BeeMWe-
Det är ypperligt för kortare varaktighet, pennan fyller repan pch vaxet fyller steskott som man inte kan fylla med pensel.

bustorp
Jag anser att det är en dålig produkt då man inte har någon varaktighet i det. Vaxa 1 gg/mån är kass.
Det är i o f s lätt att fuska när man ska t.ex. sälja en bil men inget kul om man har köpt en och ser att man tvättar bort färgen efter några veckor.
Bort med skiten!

-BeeMWe-
Beror på hur man prioriterar, vaxa en gång i månaden eller lacka om huv/front för några tusingar. Inget man gör på en gammal BMW direkt.

bustorp
-BeeMWe>:
Till sig själv är det OK.
Jag tänkte mer på fusket man kan göra eller bli utsatt för vid en ev. affär. Därför anser jag att det är kass. Vi kan alla bli blåsta när vi handlar en bil o vem vill det?
Bort med skiten!

Lo
8
Loterus
525I -93
okej hade för mig att det fanns 2 olika pennor en som hette nått med stick som skulle vara hållbart.. men har inte hittat nånting ännu..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.