AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
750

wastegate

Jo
744
Jonhny
745 -85
Ni som kör T04 i era turbobyggen. Vad kör ni för wastegate ? Har fått tag i en garrett T04E och det sitter visst ingen wastegate på den. 400hk e önskvärt att det klarar.
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
jag körde med en audi s2 wastegate,fungerade bra!

Jo
744
Jonhny
745 -85
Skönt att höra !
Går det att reglera laddtrycket då ?
Tänkte iof köpa en reglersats på Gik så man får en ratt inne i bilen.
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
jo de gick bra att reglera trycket,använde en tryckregulator som jag hadde inne i bilen,mkt smidigt!

Jo
744
Jonhny
745 -85
Tackar för hjälpen.
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Tjena!

Jag har kört med en S4 Westgate på min, jag antar att det är samma som på S2:an
På den westgaten sitter det redan en justerskruv!

Om man bänder dän det plåtlock som sitter högst upp på Westgaten så sitter skruven där under.

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
Jag antar att dom vill justera mottrycket till membranet på wastegaten och på så vis kunna ha en kran inne i bilen.OBS!Köp ingen svindyr sats på GIK när du kan köpa från Mecman eller nåt annat föetag som sysslar med pneumatik!Det neda som behövs är en reglerventil och lite slang.Ska inte behöva kosta mer än ett par hundringar att få ihop,dvs om man inte satsar på en värstingreglerventil som kan kosta upp mot 4000kr.Känns IOF lite onödigt,men det är coolt.
Hur funkar T04:an? Jag syftar då främst på spoolup... Snurrar det på bra eller är det trögdrivet?

Vilken av T04-modellerna kan man använda sig av? T04E, T04B eller ngt annat?

Någon som har ett till salu?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Jag trodde det var en t04E jag hade, men det är en t04B. Rejäl variant av t04B enligt Gik. Han sa 500hk, men det kanske ska tas med lite salt. Satt original på en 420hk dieselmotor.
Spoolup återstår ju att se. Hoppas den vaknar innan 4000 varv =)
Jag har kört T04E,och jag kan säga det är segt att få snurr på om man jämför med Garretts nyare GT serie,tex GT40.Fick inte upp mer än 0,5 bar på ettans växel med T04E,men med GT40 hade jag 1,5 bar.T04:an är gammal och omodern med tunga roterande delar,men det räcker till mkt mos!
-> Bäckis

Ok, som jag anade alltså... Då är det nog inget för mig då jag jag prioriterar körbarheten i det här fallet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.