|
|
|
|---|---|
|
Hur tar man bort täckplasten runt dörrhandtagen. Har offrat en som ligger i bitar nu och lärde mig inget heller. Har sökt och ända jag sett är "ta bort" och inget mer. Har någon nån hum vad de kostar? W | |
|
Sitter en glidskena på insidan som vid demontering (om jag kommer ihåg rätt) ska dras utåt/bakåt.Om det ser lika ut som dom jag joxxat med så finns det en liten plastplugg ovanför låskistan,(högst upp på dörrens gavel) ta ur den så ser du metalskenan,ta en böjd svetstråd el dylikt o fiska tag i den sen är det bara att dra. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
Så man behöver inte riva inredningen? Jag skall kolla imorgon. Skall lämna den på lack till helgen och vill demontera så mycket som möjligt. Står än och fundera på luckan och railsen som ochså skulle behöva ny svartfärg. Synd att BMW sparat på färg, grund och zinkade skruvar. W |
|
|
Du ska inte behöva plocka bort dörrsidan, när du tar bort plastpluggen så ser du skenan (__ ser ut nåt sånt .Kan vara pilligt när du monterar då måste du trycka plasten mot dörrn samtidigt skuta in skenan så den greppar låspiggarna. Kan ju inte tänka mig att dom kosta mycke o köpa. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.