AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
756

19-tummare på Z4?

Går det? Ngn som har det el har provat?

Relaterad fråga: passar E46-fälgar (mina 18-tums AC Schnitzer) på en Z4?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Inga problem alls. Min chef kör med Breyton Vision 9x19" fram och 10x19" bak med 275 och det sväljer den utan problem!

har Z4 samma ET som Z3 och 3-serien?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Sa här ser min Z4 ut med samma Breytons som beskrevs ovan:

[url]Länk

A
Andretti: mycket stilligt! hur känns det att köra på tvivelaktiga vägar med så stora fälgar och så lite gummi? eller har ni inte såna vägar i schweitz ? Jag tycker att mina 18" med 35 profil är redan för känsliga . t.ex på betong motorvägsavsnitet mot arlanda känner jag skakning på varje skarv...

____

Z3c_4_ever: Svar Ja. Runt ET50 på en uppsättning 18" M-fälgar till exempel.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Nä, vi har rätt fina vägar på de flesta håll. Det är mer mot Italien till som det börjar bli tveksamt.

Men jag tycker inte alls det är så farligt. Att man får lite feedback från vägen gör mig inget. Framförallt inte på en sån här bil.

Att säga att den ligger som klistrad på vägen i kurvorna är en underdrift. Helt sjukt. Det blir som i diverse bilreklamer: man tar fan den långa vägen via småvägarna hem!!
vad har du skod den med?

____

An
54
Andretti
Z4 3.0 -04
Det sitter Dunlop SP9000 (235/265) pa den. De satt nya pa fälgarna när jag beställde dem (paketpris), sa det var inget aktivt val.

Men jag är nöjd med dem helt klart. Kör rätt aktivt i kurvor och later hjulen spinna loss da och da, men de har ända hallt bra.

Folk säger att ljudnivan är rätt hög pa dem, och det kan väl stämma, men jag har inget att jämföra med sa jag vet inte. Far se vad jag väljer till nästa däckbyte.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det tråkiga är sammanghanget är att Z3 har något mindre diameter på sina hjul och därför blir det svårt att hitta däck till 19".

Yatooil, vad kör Du med för märke/dimensioner, har inte hittat några som fungerar med lite bredd....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.