|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har sedan en månad tillbaka märkt ett skummt fenomen när jag lyssnar på bilstereo. Ibland försvinner nämligen ljudet i högtalarna för en kort stund för att sedan komma tillbaka som om ingenting hade hänt. Dessa avbrott varar ca 1-2 sekunder och det enda som hörs genom högtalarna är enbart bas. Kan det vara så att det är fel på själva slutsteget? Använder en 4-kanalssteg (DLS CA21 från Classic-serien) som köpts för 1,5 år sedan. Om så är fallet kan jag reklamera om åberopa konsumentköplagen dvs 2 års reklamationsrätt mot fabrikationsfel? Lyssnar för övrigt ej alltför högt men vad fan, slutsteg skall ju hålla längre än ett år. Tacksam för synpunkter Dominik | |
|
Läs det här! Classic series CA21 är ett kraftfullt slutsteg på 2 x 100 Watt nominell effekt. I mono bryggkoppling ger steget hela 350 Watt. Inbyggt in/urkopplingsbart lågpassfilter till subbas, variabelt mellan 50 - 500 Hz. Högpassfiltret är variabelt mellan 15 - 500 Hz. Bass boost filter justerbart 0-18 dB på frekvenser mellan 25 - 80 Hz. Inbyggda skyddskretsar stänger av steget vid överbelastning. Det perfekta slutsteget för att driva en subwoofer. Ger bra tryck i basen tack vare den kraftfulla nätdelen. Ingång för högnivå med AUTO-start gör att du kan koppla in steget på fabriksmonterade bilstereo som saknar lågnivåutgång. Finns inga 4 kanaler i det inte! |
|
|
Mikko>>>Klart att detta steg har 4 kanaler då jag driver såväl fram- som baksystem med det. Sedan har jag en subwoffer som är aktiv dvs har en inbyggdt slutsteg. /D |
|
|
Uppss, korrigering steget heter DLS CA 40. Sorry. /D |
|
|
Hmm, finns det verkligen ingen som kan tänkas veta vad som händer med grejerna? /D |
|
|
Då är jag med dig! Eftersom du bara hör bas under dessa sekunder verkar det som att hela steget lägger av då eller bas genom alla högtalarna inte bara baslådan! Annars kan det ju vara filtern i stegen som spökar! Kolla på www.zatzy.com på deras forum! de kan sånt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.