AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.980

E39 byta till m-sportchassie

al
9
alindahl
523iA Touring -98
Har en E39 Touring -98 utan m-chassie där jag snart skall byta stötdämpare.

Kan jag köpa m-chassie dämpare + fjädrar och bara skruva dit eller måste något mer bytas då för att dom skall passa?

Jag antar att krängningshämmare och dyligt kan skilja sig på orginal m-sportchassie, men det är egentligen själva sänkningen jag är ute efter.
Jag tycker m-chassiet ger lagom mycket sänkning.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Ja, du kan få dit M-fjädrar och stötisar utan problem, du får en sänkning på ca 20-35mm då, ber. på modell och vikten. Krängningshämmare kan du uppdatera billigast gnm att ta en från en motorstarkare modell, 530>.

BMW 4ever
Länk
Gi
56
Gizze
BMW 320i Touring -05 (E46)
Hej!
Lyfter denna fråga lite.
Står i samma läge nu och ska byta dämpare fram.
Men jag har tittat runt lite här i byn ( HBG ) vad det skulle kosta att byta dessa och det är inte det billigaste precis ( billigast 5600kr fram).
Då priset sticker iväg så funderar jag på om det inte är lika bra att byta ut runt om och att jag sedan byter dessa själv.
Idag har jag original chassie men funderar på att byta mot ett sportigare typ M-chassie.
Har tittat lite på både Sachs Performance och från BILSTEIN.
Vad föredrar ni? Och var köper man det billigast?

Skulle även vilja veta om jag måste byta något mer just för att jag har luftfjädring bak på bilen?

Bilen jag har är en BMW 530i T -03 ( e39 ).
kolla in denna butik..Verkligen bra priser om man jämför

Länk
Gi
56
Gizze
Tack men nej tack.
Vill ha något av dom jag sa tidigare.
ska man väl byta allting så skulle jag nog hellre gå på sachs/bilstein då får man ju verkligen bra saker inget fel på standard m xhassie men ska man väl byta så ska man ju inte göra de halft!

-Ne men ja är ingen expert på detta men allting är väll bra så länge man är nöjd själv o det är ju bara du själv som vet va De exakt vill ha men men ett standard är nog kanske bäst ändå lär ju inte skrämma bort många pot köpare i framtiden som sachs/bilsten kan göra om man ser att sådana sitter på bilen!

When batman takes a vacation he does the Gumball
Jag monterade Sachs Performance på min förra E39.
Lagom sportigt utan att komforten fick lida allt för mycket...
Kan varmt rekomendera dessa.

Mvh
Anders
Gi
56
Gizze
Någon som vet vart kan kan köpa dessa Sachs Performance billigt?
Tror jag betalade 7500:- på Autoexperten...

Mvh
Anders
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag kör med nedanstående setup och kan varmt rekommendera om du inte är jättekänslig för att det blir lite stötigt. Lagom sänkning för utseendets skull och ligger riktigt bra på vägen när de svänger.

Bilstein B8 Sprint dämpare
Eibach Pro-Kit fjädrar
Eibach Anti-Roll-Kit krängningshämmare

Se om du kan hitta en begagnad bakre krängningshämmare till en 540 eller M5. Den passar rakt på till din och är lätt att montera, glöm inte fixa bussningar i rätt storlek också, nya rekommenderas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.