|
|
|
|---|---|
|
Hej! fick nerslag på alla avgasvärden på besiktningen så jag tänkte först kolla lambdasonden. Jag körde bilen varm sen jackade jag ur lambda kontakten ( Har hört att bilen ska börja gå dåligt då om lambdan är ok ) men den fortsatte att gå som vanligt på tomgång. Betyder det att lambdan är trasig? Finns det nått annat sätt man kan kolla om den är pajj ? Har oxå fått tag i en begangnad lamda är det bara att byta den eller ska man ta ur batteriet först eller nått ? | |
|
Kan vara katalysatorn annars. Hade själv problem med det nu på besiktningen sist :-/ Om det är den så har jag en katalysatorn till en M40 motor.. .Vetifasen, men den kanske passar på 2,5l? SOm sagt, jag har en som jag säljer billigt om du vivll köpa (den jag bytte till, bilen är rätt skrot i övrigt) En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
Leibel |
mät på lamdan med multimeter |
TobbeBMW |
Min bil går/gick också kanon utan lambda. Tror att det kan bero på att den är chippad, avgasvärdena ligger precis på gränsen. |
|
Jag fick också tokhöga värden på besiktningen. Bytte lambdan och sen bar det av till besiktningen igen. -Klockrent! Alla värdena låg i botten. Ny lambda kosta ca 1600:- hos BMW. Om du inte vill chansa o byta så kan du göra ett DIS (data diagnos) test hos BMW vilket kostar 700, så får du svar om det är lambdan. // Emil |
|
|
Eller satsa på någon mer lokal bilmekare som kan sina grejjor, jag gjorde full undersökning av elsystemet i bilen för 50:- (iofs med rabatt, men normalt skulle de tagit 250:- för kollen, lite skillnad mot 700:- hos BMW) Men som sagt, se till att de isf verkligen kan sina saker... En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
|
alltså, med "full undersökning av elsystemet" menar jag givetvis att jag gjorde en DIS, data diagnos... rättelse av mig själv för en gångs skull... En helt annan sak, Tara Reid är gudomligt vacker! |
|
| en lamda är ingenting man köper på biltema va? | |
|
Halloj! Jag köpte en lamda på biltema till min 325 -92, funkade klockrent! Fast man får löda på kontakten från den gamla. Kostade ca 500:- om jag minns rätt. |
|
|
ja jag har tittat och dom kostar runt 500. känns lite surt att betala 1600 hos BMW för att testa om det är den det är fel på. |
|
|
Hej det där med lamada sonder att man köper från BMW och det är org är bra mm är bara skitsnack. Lambadasonden är patenerat. Det betyder att det är en/två som pantenterat den och har tillstånd att tillverka de. Så att en sort lambada kan passa till 20 bilar till alla märken allså. Så om nu det skulle vara lambadan så köp dig en pirat och löd på den rätta kontakten. Men det är fortfarande samma lambada man köper för över halva priset. Men nu på senare td har många biltillverkare hittat på nya ider o lösningar. mvh danne |
|
|
Hej det där med lamada sonder att man köper från BMW och det är org är bra mm är bara skitsnack. Lambadasonden är patenerat. Det betyder att det är en/två som pantenterat den och har tillstånd att tillverka de. Så att en sort lambada kan passa till 20 bilar till alla märken allså. Så om nu det skulle vara lambadan så köp dig en pirat och löd på den rätta kontakten. Men det är fortfarande samma lambada man köper för över halva priset. Men nu på senare td har många biltillverkare hittat på nya ider o lösningar. mvh danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.