AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
566

BMW 323i Touring -96 värde?

be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Helskinn, stora kliman, ASC, PDC, servad, elhissar, elspeglar, ca: 12500mil (?), import -03, rostfri och i fint skick. Vad kan en sådan bil stå i för pris? Milen verkar lite låga?
Om dokumentation och historik finnes och den är reko i övrigt gissar jag på ett slutpris mellan 65-80kkr.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Dokumentation finns bara till 8000mil enligt boken, sedan "egenhändigt" servad. Detta kan ju göra att man har anledning att tvivla på milantalet. Det blir svårt att kolla milen då inte bilen är servad riktigt..
Då blir det betydligt svårare att verifiera milen vilket även bör placera bilen i det nedre prisintervallet.
Märkligt att man slutar serva den auktoriserat redan vid 8kmil, maskinskade garanti har man väl ofta upp tiom 10kmil vid auktoriserad service.

Kolla först och främst att boken verkligen tillhör bilen så inte chassinumret avviker. Jag har sett flera E36 med fullstämplad bok, men där både tryckår och serviceintervallen inte stämmer alls (ex en 320i -93 där de regelbundet gjort sk ventilspelsjusteringar och byte av oljesil till vanos-enheten (som endast skall göras till M3 E36...).
Tryckåret bör för en 96:a vara 1995 (står på baksidan).

Jag skulle försökt ta kontakt med de tyska verkstäderna och kolla så åtminstone milen stämmer upp till 8kmil.
Vad hade den rullat när den togs in i sverige?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Boken tryckt året innan, chassienr stämmer. Dock så var senaste auktoriserade service utförd vid 7000mil. Är det så att den fria servicen slutar gälla vid den tiden?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.