|
|
|
|---|---|
humidor |
Var på BMW-group i Göteborg i dag och skulle ha tid för service och lite annat jox. Verkade väl bra, men det ligger avigt till för mig. Fonderar på Wölkes i Högsbo nästa gång. Känner någon till dom ? Dom är väl auktoriserade och helt jämförbara med BMW-group ? |
|
Lämna inte din bil på Bmw i mölndal, dom är VÄRDELÖSA, dom behandlar din bil som skit. Lämna den på Wölkes, dom är 10000ggr bättre/trevligare. Länk |
|
|
Dom kan nog jämföras med BMW group, men personligen har jag börjat använda Gbg:s bilservice i Partille, helt andra priser och personlig service, men han är inte auktoriserad. BMW CS #5206 |
|
|
Jag har bara positiva erfarenheter av Wölkes. Aningen vassare när det gäller uppmärksamhet för dina problem och din bil. Lite mer "fabrik" över BMW Group. Jag fick en mer personlig kontakt då jag servade bilen hos Wölkes. Men min erfarenhet grundar sig endast på en service på BMW Group och två på Wölkes. Lycka till! |
|
|
Gbg:s bilservice i Partille kan även jag starkt rekommendera! Men som många andra har sagt, och även jag, så är det svårt att komma fram på telefon om man inte ringer tidigt eller framåt eftermiddagen, men det är värt att kämpa för en tid där. ;-) /Hammar |
|
|
när jag ringde ner till BMW group för att fråga vad dom skulle ha för ett kamremsbyte på min bil, svarade han "ja det kostar upp mot en 4500, fördelardosor och diverse kåpor brukar gå sönder på så gammla bilar" då sa jag att jag måste varit mycket duktig som inte förstört någonting när jag demonterat det själv.. då fick jag helt plötsligt ett pris på 2900. men han ville inte lämna fast pris för då kunde han "bita sig i tummen" wölkes gav mig mig ett pris på 2700 direkt. |
|
|
När det gäller Gbg:s bilservice, så är han oftast ensam, och svarar inte i telefon när han är upptagen (måste ju jobba också), jag har fördelen att jobba i Partille så jag brukar åka in till honom istället, men han verkar ha mycket att göra. Det som jag tycker är bra med en liten verkstad är att man pratar med mekanikern direkt och går igenom problemen tillsammans. Sen blir ju räkningen billigare också, och en liten verkstad brukar vara mer mån om kunderna. BMW CS #5206 |
|
humidor |
Det låter som om jag skall avboka, och kontakta Wölkes i stället. Tack för tipsen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.