|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte svarav ett par nya silentblock till min 325a men vet inte måtten är det någon som har det o vilket material??? /Johan | |
|
Ingen som vet?? /Johan |
|
|
Inte svar på din fråga men en liten parantes i sammanhanget, nya silentblock kostar endast 240kr/st hos Bmw.... Fast det kanske du redan visste! ;o) |
|
| han kanske vill ha dom i nåt annat material, tex stål eller i nylon ? | |
| Precis! tack niklas! | |
|
Ok, ville bara kolla.... ///Tobbe |
|
|
nylon är inget bra alternativ enligt Länk |
|
|
Men stål då? /Johan |
|
|
Stål: är ett alternativ men det tar inte upp vibrationer och det leder till oljud i kuppen (det används inom racing men då mäter man livslängden i timmar) Nylon: klarar inte rörelser upp/ner och sidled samtidigt och då får upphängningen ta upp kraften och det kan leda till material utmatning Det bästa alternativet är polyuretan (Powerflex Länk Eller Länk något som jag kommer att montera till nästa år komplett hela bilen a:4000 silentblock 990/St |
|
| Tody skrev 240kr st o du 990kr st vilket stämmer??? | |
|
jag har nylonbussningar med rostfri stålhylsa i bärarmarna, och jag tror inte är så dåligt ? Återstår att se ! Länk |
|
|
subarujohan: jag menar priset på polyuretan (Powerflex) och toby 2001 menar original niklas g: jag sammanfattade vad powerflex skriver jag antar att det dom skriver stämmer men dom kan ju och så överdriva det lite så att folk köper deras produkt istället för att tillverka egna som du säger "Återstår att se !" |
|
|
Hur gick det med nylonblocken Johan? Vi ska svarva i nylon till vår rejs-E30 nämligen. Fick du fram några mått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.