|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW ägare. Här får Ni ett tips om bra och snabb service. Oljebyte och filter. Q8 Syntetolja och Bosch oljefilter. Arbete och material: 600:- !!!!!! Upp till 7 liter syntetolja ingår. STIG CENTER I GÖTEBORG. SMÖRJGROPEN. DRIVE IN SERVICE. Importgatan 2-4 Tel: 031-523218 Kör dit och serva Er bil, och spara tusen kronor bara på oljebytet! Dags att bojkotta ockerpriserna på BMW Group m.fl. Tycker att en timpeng på 2.000:- är SVINAKTIGT! Här får Ni bra olja och filter och har råd att gå på Liseberg för pengarna som blir över...... Må väl alla!!!!!! | |
|
Bra Tips!! Skulle vara intressant att veta i denna tråden vart man servar bilen billigast i landets olika orter... Nån som vet vart man servar bilen billigt i Umeå? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
AutoMek i Karlskona tar 600:- för oljeservise på en V8:a. Arbete, 7,5 liter Castol 10/40 och filter. Finns bara två mekaniker jag litar på till 100%! Peter på AutoMek och Perra i Huddinge! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Halloj! En bra idé att lista dem bättre och billigare ställena att serva sin ögonsten på. Själv bor jag i Köping så jag vore tacksam för tips var jag kan få en service som Bumsen förtjänar, utan att betala mig sjuk på det. Någon som har koll på det? Behöver inte falla för en frestelse, kan ju gå själv.. |
|
Hawar |
Jag har min favorit, Göran på GW Engineering i bagarmossen, hög kvalite till bra priser. Mvh Hawar |
|
bildesign i umeå tar ca 100 kr för arbetet med ett oljebyte. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Hur mycket tar dom för oljan då? Slutpriset är det intressanta! |
|
|
Tror att man kan komma dit med egen olja om man så vill, har för mig han sa 100 spänn för att byta oljan. Han nämnde inte att man måste köpa oljan av dem. Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid plats till en stor kall öl... /Stefan F |
|
|
Jag byter olja själv för 375kr inkl allt. :-) "själv är bäste dräng" som bekant... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Bra tråd, gör oljebyte o liknade själv, men någon som har tips på verkstad i närheten av Linköping när det blir dax för lite mer krävande jobb?? | |
|
Är Q8 syntetolja longlife godkänd av BMW? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Bussis Åk/ring till BBR-Racing i Kolbäck och kolla priser på service Jocke är en av dom få mekar runt V-ås som jag litar på. Bra och noggrann till humana priser !! // MM |
|
|
Kristoffer_L: BMW Longlife -98/-01 klassningen står på baksidan nära API + ACEA klassningarna (om den är godkänd). Men om din olja hinner bli sotig relativt snabbt (8-900 mil) så skulle jag köpa Rustas/Biltemas 5W-40 + orig. oljefilter och byta oftare (typ 2ggr/år) istället... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.