AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.461

BMW krockar näst mest!

Sida 1 av 2
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Kolla här!
Länk
mi
86
mike635
525 -92
635 -84
Visar ju bara att volvo och merca är gubb bilar. hahaha
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Vår käre vän vill inte gå närmare in på varför hans favoritbilmärke ligger överst på listan utan fokuserar helt på nummer två. Någon som är förvånad?

Helga
Att Collin krockar är inte särskilt märkvärdigt eller konstigt.
Dålig förare med lånta fjädrar!

MVH Helgas man från västkusten.
Vad gör den mannen egentligen? Är han sponsrad av plåtverkstädernas förbund? :-)

___
"Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hela Aftonbladet bil och allt därtill med Collin i spetsen är ett stort skämt! Det är ett hån mot alla motorjournalister samt bilintresserade att han kallar sig för Motorjournalist!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
bustorp
Faktum kvarstår dock. Statistiken talar.

BMW är inblandad i många olyckor. Vad kan detta bero på? Det måste vi kunna lösa här på forumet, vi som är så duktiga och kör så bra, eller? Undra vilka dom andra BMW-förarna är? Vilket j...a pack som kör som dårar och låter oss andra betala de höga premierna.

Kan vi ärligt erkänna hur många olyckor vi har varit inblandade i sedan vi fick körkort och hur många har vi varit vållande till?
Själv har jag på 28 år varav 22 som yrkesförare varit inblandad i 3 olyckor med andra fordon, samtliga utan personskador, inom tättbebyggt område och med mig (och halkan) som vållande i ett fall (för kort avstånd till framförvarande). Någon annan?? Ärligt!

Det jag vill komma fram till är att vissa av oss är inte så oskyldiga som vi ger sken av att vara och vi är nog inte mycket säkrare förare än några andra heller, men någon måste ju krocka för att det ska synas i statistiken, eller?

Synpunkter?

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Utan personskador, inom tättbebyggt område och med för kort avstånd till framförvarande var det nära en ggn men jag hann bromsa. Sen har jag faktiskt bara åkt av vägen när man lekt på vintern (busbilar a la Oplar, vinterbilar) inne i skogen och på industriområden och sånt... (singelolyckor) där jag sedan kunnat köra därifrån utan alltför stora skador på bilen och absolut inga skador på mig lr ngn annan...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
8 år med körkort, i snitt ca 6000 mil/år och enda olyck är att jag råkade meja ner ett staket med en v***o 240 med sommardäck på vintern i tättbebyggt område... har kanske bara haft tur om man ska tro statistiken....

/Fredrik
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Haft körkort i 19 år, aldrig krockat.
Det enda som hänt var en gång när man lekte lite väl häftigt på vinterväg, bilen åkte ner i diket med en rejäl smäll i framvagnen. Men jag lyckades styra upp på vägen igen och kunde köra sakta hem, men sen var det bara att skrota bilen, hela framvagnen var sned. Det var dock ingen BMW utan en billig skräpbil.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Nämnde detta i en annan tråd, men det tål att uprepas;-)
Har heller aldrig krockat under mina 28 år med körkort (1500 mil/år).Aldrig utnyttjat ngn självrisk e.dyl. heller! Och då vill jag påstå att jag inte är den försiktiga typen.Utan den skicklige;-) (peppar,peppar)
/A
in
438
inkognito
E34 535-92
Det bästa läsningen om Collin skrivet av honom själv, var när han skulle norrut och vart prejjad av en timmerbil ett otal ggr. Har aldrig garvat så mycket, rätt åt honom. Jag har personligen aldrig gillat något som Collin har skrivit.

Hur fulländat ditt liv än kan verka, finns det alltid
plats till en stor kall öl...
/Stefan F
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det blir lite roligt om man läser Collins egen krönika (som skrevs några dagar innan reportaget om hans krockar):
Länk

Frågan som infinner sig i mitt huvud är: Vilken av de riskgrupper som Collin själv listar, tillhör han själv?

Att motorstarka, körglada och "hippa" bilar, är mer olycksdrabbade än andra är väl inte så konstigt!
Det har försäkringsbolagen vetat många år! Det är därför BMW har sådana försäkringspremier som de har....

En mer intressant fråga är väl varför Citroen som knappast kan räkna sig till gruppen "motorstarka, körglada och hippa bilar", är så olycksdrabbad!?
Statistikfel eller en sensationell upptäckt???

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
citat av colbert robin: "Att jag kraschade en cd-spelare i en Audi genom att pressa in två skivor i facket som var gjort för en enda skiva räknas väl inte?"

Att det puckot inte ens vet hur en cd-spelare fungerar, säger väl en hel del om hans tekniska läggning....

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
/// M3 Frazze: säg inte det, han hade kunnat stoppa kassetband dit istället;)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Hej

Haft kortet i 3 ¨år

Varit med om en olycka med 3 st bilar,bara jag som blev skadad.
Var dock inte mitt fel.
to
207
toson
540iAT E39 -00
Att Citroen krockar mest är väl inte så konstigt då man måste vara ganska förvirrad för att köpa/åka en sådan, vilket naturligtvis oxå påverkar körningen.
Att BMW kommer tvåa är inte heller märkligt då man blir omkörd av betydligt fler BMW-bilar än vad märket är representerat %-ellt.
Dessa körs då oftast av medelålders välklädda män, vilka borde veta bättre, tycker man.

En BRA bilförare är INTE den som alltid "fixar" knepiga situationer i trafiken, utan den som ser till att ALDRIG komma i dessa situationer.

Toson
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Två olyckor, bägge påkörning bakifrån. Den ena i köbildning, bakomvarande uppmärksamade inte att kön stnnade och jag fick en knuff i baken, inga personskador, inga materiella skador, jag var ej vållande. Den andra var på vintern på den tiden som man inte "behövde" vinterdäck så självklart körde man med sina blanka sommarpuckar eftersom man var student och inga pengar hade. Så utanför skolan så bromsade bilen framför in för att svänga av in på parkeringen, så var ju även min intetion, men greppet fanns liksom inte riktigt, gled bara långsamt rakt in i hans dragkrok. Inga personskador, de materiella skadorna begränsades till hans täckplupp på kroken och hela min front.. kofångare, plåten bakom såg ut som ett V. Detta rätades ut med hjälp av en lyktstolpe och ett rep samt backning..
Behöver jag nämna det: jag var nog vållande till den..

/Christofer
mi
86
mike635
525 -92
635 -84
I Norrland går det ju till så att man undviker bilen och allmänna vägar när man ska till kompisen och dricka sprit. Då tar man skotern och genar gärna över sjön, även om isen inte är säker.

Undra om han kommer från norrland själv elle om det är hans
egna erfarenheter från fjällena.
Tigerr
inte för att vara så men.. hahaha.! han är tragisk..
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
toson: Det där tycker jag var en ganska onödig kommentar om Citroën-ägare från din sida. Vi hade i 5 år en Citroën XM kombi i min familj, en bil som på de flesta punkterna slår vår nuvarande 520iT med hästlängder.

Jag tror att det är många äldre som kör Citroën och att de därför är överrepresenterade i statistiken.

För övrigt tycker jag nästan att Collin skulle buras in för att ha kvaddat sin fina Citroën SM :(

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.