|
|
|
|---|---|
[vedder] |
Ni som kör omkring i dessa underbara bilar med beteckningen M535.. Om ni kikar på era tändkablar, har ni då någon slags givare som sitter över en av tändkablarna??? Anlredningen till att jag frågar är att jag ska till och byta dem på min bil och just nu har jag ingen sådan givare. Det är någon slags givare som känner av gnistan alltså, ja och den går in i en kabelstam och försvinner någonstans. Den har nog en ganska väsentlig funktion eftersom den 'känner av' när den tänder på denna cylinder där givaren sitter över kabeln. Denna givare går också att plocka bort lite hur som helst. Kan någon hjälpa mig genom att berätta hur viktig den är och om ni nu har en sådan i er bil... Tack på förhand. Jonny Westin |
|
Hade tidigare en M535IA-87. Den bytte jag tändkablar på, men är säker på att jag inte hade någon givare som du beskriver. |
|
|
Tror att det är en induktiv (givare) sensor som sitter på (troligen) ettans tändkabel. Går isf bara till diagnosuttaget, har ingen funktion för vanlig drift. På verkstaden kan man lika gärna hänga en ny sensor runt kabeln när man vill ställa tändningen. FP |
|
[vedder] |
Aha... Inget att bekymmra sig speciellt över då. Det är bara till att fara till närmaste handel och börja shoppa då.. Tack så mycket |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.