|
|
|
|---|---|
|
en lite sak för en bekväm person som jag som kör varje dag och använder farthållaren mycket det är: skulle vilja att man slapp trycka in "farthållar- knappen" i instrumentpanelen varje gång man vill använda farthållaren efter att motorn stängts av. Hade viljat ha så att man bara använde knappen i multiratten på/av även när motorn varit avstängd. Någon som kan ha några tips eller synpunkter...? Thomas Lj. | |
|
Hej. Har en BMW 523-97 med en sådan knapp i instrumentbrädan, däremot på min 540-01 så är den knappen borttagen så förmodligen har väl BMW insett att den är onödig o tagit bort den på senare årsmodeller. Tommy |
|
| Äger en 520 t -97 och har bara av/på knappen i multiratten. Visste inte ens att det fanns någon knapp på panelen. | |
|
Det är väl så att knappen för av och påsättning sitter i ratten på senare årsmodeller. På min 97:a sitter den i panelen men på 00:an sitter den i ratten. BMW CS #5206 |
|
| I 98:or likaså. Jag hade knapp på panelen men nu bara knapp på ratten. Vet inte om det att göra med 4 ekrad ratt och M-sportratt? | |
| Förtydligare mitt förra inlägg... hade kanpp på panelen på min 04/97 men bara knapp på ratten på 98:an | |
|
Stout och din är egentligen en vad är det nu??? 11/97?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
fick veta av BMW att "lagen"(svensk sålda) var sådan på den tiden att man måste göra så med farthållaren, numera är det EU-anpassat. Thomas Lj. |
|
|
tphlj: typiskt bilhandlar BS.... E34ans farthållare är av spaktypen ( liksom hos tidiga E39or utanmultiratt) och dom har ingen separat On/off knapp... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.