|
|
|
|---|---|
|
vad är förväntad kostnad att byta till bra coliovers fram? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
H&R runtom kostar ca 15K (dock ej CS/PCS som egentligen bara behövs på bana). Vet ej om det är vettigt att byta bara fram, kan ju bli väldigt olika karaktär /Caspar Länk |
|
| jag satte precis på Bilstein PSS9, ca €1650 from Kelleners. | |
|
...PSS9 är ställbara i höjd och dämpning. Finns inget bättre än PSS9 enligt mig ;) |
|
|
och förväntad arbetskostanad om man inte gör det själv? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c4ever, Det frågar du lämpligen din verkstad. Jag har rabatt ("stammis") hos "min" BMW-verkstad. Glöm ej att göra en hjulinställning efteråt. |
|
|
KW chassi kan du hitta relativt billigt. Variante III har många inställning dessutom, fler än PSS9. Kör själv på AC Schnitzer`s Racing Suspension (PSS9 i kombination med Eibach), funkar kanon. BMW standard priser på detta jobb ligger runt 3000-4000:- MVH / Jacob |
|
|
Vad gör en "coilover" som inte en vanlig hederlig stötdämpare inte gör... ? Eller är jag helt ute och cyklar... :-) /PG |
|
|
pgr69. En hederlig stötdämpare är som den är och går ej att justera. Coilovers kan justera höjd och dämpning beroende på sort. |
|
|
om man nu kan justera höjden på dem : kommer man då över dem problemen som stel bakaxel i en Z3 medför? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Har då aldrig sett en BMW i modern tid med stel bakaxel........ /B |
|
|
Haha Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Z3c 4 ever: Om du har möjligthet så byt till coilovers, du kommer inte att ångra dig. MVH / Jacob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.