AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
924

Styrenheter vid trim

Oki.
Sitter å lurar lite.
Under förutsättning att det som nu sägs e så enkelt som det påstås i att montera ner en M3 puffra i en "vanlig" E36 så återstår det med styrsystem.
Allt som oftast-å så även i mitt fall-saknas ju just styrenheten.

Såvitt jag förstått så sitter Montronic 3.1 i de flesta av dessa vagnar.
Nu är frågan...

Vilket av följande alternativ verkar vettigast?
1/Bibehåll orginal matta å box.
Använd den större motorns orginal spridare.
Mappa om befintlig info i det givna eepromet via ngn form av winbin lösning med hjälp av bredbandare.Vanos kan enkelt bibehållas mm.
2/Enl ovan men skippa det där med orginal ECU;n prom.
Klappa istället dit en SMT6 alt 7(när den nu blir tillgänglig för en vanlig dödlig),och gör de förändringar som behövs via bredband i realtid med laptopen.
Har tidigare erfarenhet av SMT och den är väl vad vi som bäst kan kalla varierad.Vanos mm kan enkelt bibehållas.
3/Skrota hela orginal systemet å montera ngn variant av eftermarknad stand alone.
The alternativ jag iaf kan tänka mig e polarnas hemkokta härifrån Gbg,Haltech E6X(E11 e helt enkelt overkill imm),engelska DTA.
Orsaken e för min del att dessa går att komma över till en rimlig peng för min del.
Återigen i med bredbandaren för utsortering.Vanos mm blir svårare(tidskrävande) att lista ut.

Ideer å åsikter mottages glatt...
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Sitter det inte Siemens i e36 m3?

///Jesper

BMWCS #5494
Har faktiskt inte full klarhet i det.
Har åxå "hört" detta,och att det faktiskt inte bara skulle vara i M3:orna utan även i 320;n.?
Oavsett så har det kanske inte så mycket med sakfrågan att göra i detta fallet.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Nä. Bara det sitter samma i båda så är det ju inget problem.
Då är det ju bara att köra på alt 1 och mappa den på rullande, vilket lär vara det enklaste alternativen och minst lika bra som alt 2 av ovanstående.

///Jesper

BMWCS #5494
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.