AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
799

Färddator i E36

Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Måste bara kolla lite hur de fungerar i era bilar. När man kör bilen tills det enligt färdatorn är ca 2 liter bensin i och range står på typ 16km så helt plötsligt så ersätts "range 16" eller liknande av "range ---", den slutar alltså att beräkna, detta händer endast när de knappt är någon bensin i bilen, typ 1-2liter kvar, enligt instruktionsboken ska datorn varna när man bara har 5km kvar och den funktionen har ju då aldrig fungerat för mig!

En sak till, har lite glappt så får ofta upp varningar om lite kylvätska, men de syns bara i displayen när man startar eller stänger av bilen och de plingar aldrig, är de rätt? borde det inte plinga till som de gör i te.x E34 orna! Om man startar bilen och så varnar den för kylvätska, så trycker man sen check så står det bara "check kontroll OK", borde den inte varna då också?

Inget ja bryr mig om igentligen, vill bara veta!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Den varnar endast vid start eller stopp för kylvätska. Plingar ska det inte göra.
Angående lite bensin kvar och information om hur många kilometer du kan köra har jag för mig att det ska funka hela tiden, dvs inte sluta fungera "---" när det är lite kvar. Vet inte varför du får upp det. Är dock inte säker på detta då det är rätt sällan jag kört den så torr...
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jo det stämmer att det blir --- Har jag fått upp någon gång och då har det avrit mindre än en liter kavar i tanken.

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.