|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra vad ett rimligt säljpris på min 320 coupé är. Det är en -01 med 6000 mil på mätaren, svensksåld, all el, silvermet. med svart skinn... | |
|
Hej. Sätt ut den för 185kkr. Skulle gissa att du kommer få 170-175kkr för den. Då om bilen har sportstolar (annars mer svårsålt). |
|
|
Hej. Se min fråga i forumet angående varför de ligger så lågt. Jag vet inte vad du kan få för din men jag vet att med den info du anger så kan man få en likadan oprutad för 150'. Mvh Markus |
|
|
Inte hittar du väl en -01:ans 320 coupé med 6000 mil på mätaren som är svensksåld ändå för 150´ oprutad väl Markus N? En -01 Sedan som rullat närmare 8-10000mil kanske man kan hitta för dom pengarna... |
|
| ...och förövrigt tror jag som oooo_quattro; runt 175´ | |
| Jag har då inte sett någon svensksåld -01:as sedan med 8-10000mil ens för 150 heller när jag kikat runt på nätet... Några -00 sedan med gamla motorn har jag sett... men inte annars... | |
|
My bad, inte kupé. Men touring finns också, ligger inte en touring och en kupé likvärdigt prismässigt? Mil: 5-8000 |
|
|
Ja, och nu borde vi väl ha lärt oss ngt att om en bil är mkt billigare än den borde vara så ÄR det ngt skumt med den! /B |
|
|
Beppo, den typen av generell slutsats går inte att dra. Tror du att varje säljare är kompetent att sätta ut exakt det pris marknaden är beredd att betala. Läs gärna på lite om sk "marknadsmisslyckanden" innan du gör liknande inlägg. /Simon |
|
|
Har läst om otaliga sk marknadsmisslyckanden här på forumet bla, och då har det i 99 fall av 100 handlat om att ngn har köpt en bil som är mkt billigare än den borde vara om man sonderar marknaden lite och tror sig ha gjort världens klipp. Men sedan visar det sig att bilen har en mkt tvivelaktig historia..... Detta är betydligt vanligare än att ngn säljer en bil för mkt mindre än den är värd, visst sådant förekommer men det är i jämförelse inte alls lika vanligt som situationen ovan. Dessutom var det inte en generell slutsats, utan ett påstående om att man ska kolla upp allting extremt noga när någon säljer ngt långt under marknadsvärdet. Det finns ju alltid en anledning till att priset är så lågt då, och ibland beror det på att säljaren inte vet att bilen är värd mera, trots att bilen är fin och felfri. Men ibland vinner folk på lotto också....... |
|
|
Beppo, 99 fall av 100...belägg tack. Dessutom var det inte en generell slutsats, Ojdå, ändrar du dig du skrev är med versaler i inlägget ovan. utan ett påstående om att man ska kolla upp allting extremt noga när någon säljer ngt långt under marknadsvärdet. Det finns ju alltid en anledning till att priset är så lågt då, och ibland beror det på att säljaren inte vet att bilen är värd mera, trots att bilen är fin och felfri. Men ibland vinner folk på lotto också....... Visst ska man kolla upp allt, det gäller om man köper "dyrt" också. Dyrt pris måste nödvändigtvis inte innebära att allt är i sin ordning heller utan kan även bero på ren optimism och/eller okunskap. Känner flera som köper/säljer begbilar privat för att tjäna pengar och kunna åka fina bilar....de utnyttjar de möjligheter som finns att få bilar billigt och kunna sälja dem dyrt.... /Simon |
|
|
När jag valde versaler istf gemena bokstäver ovan så var det gjort för att fötydliga att jag utgår ifrån att det är ngt skumt, inte att fakta måste vara så. Men har man den utgångspositionen så är man ju garderad mot eventuella besvikelser. Så som jag formulerade det inlägget hade jag inte förväntat mig att det skulle bli så seriöst emottaget...... Jag har också ett flertal bekanta som håller på med bilaffärer, och det är ifrån deras erfarenheter jag lär mig saker om bilmarknaden. Tex sånt som jag tog upp ovan. Att om en bil urskiljer sig mkt åt ena eller andra hållet så finns det oftast en bra anledning till detta. Och dessa personer klarar av att tjäna en hacka på varje bil, utan att köpa extremt billigt. Det går ju att köpa i det undre prisspannet, och sälja i det övre och därmed tjäna en hacka. Jag kan tyvärr inte visa dig ngn statistik för att visa 99 fall av 100, men även detta inlägg skall tas med en nypa salt, då det utrycket är ett folkigt uttryck för :"väldigt stor andel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.