|
|
|
|---|---|
|
Så nu var det dags att byta batteriet i min e23a! Enligt instruktionsboken rekommenderas 66Ah! vilket batteri rekomenderas märken/etc, måste ha ett batteri som har bra vinteregenskaper! har faktiskt funderat på biltemas underhållsfria 72Ah/698kr/(biltema batteri! bra/dåligt! nån med erfarenhet av dessa? mvh/glidarn | |
|
Har aldrig haft några problem med Biltemas batterier. Du borde lugnt kunna stoppa i det i en E23:a. Hade ett i en W140 s-sklasse utan några som helst besvär. |
|
| Du får givetvis vad du betalar för,,, | |
Helga |
Jag köpte ett nytt batteri på OK för 450 kr. till min E34, 535. 66 ampertimmar. Men det var 1999. Så ett 72 ah för 698 kr. låter inte så dyrt. Men det skall vara med luftning för du har väl batteriet under baksätet. Och skall passa i fästet också. MVH Helgas man från västkusten. |
| På Harald Nyborg tar dom 699 för ett 88 amp. fast den affären finns inte överallt som Biltema. | |
|
har varit med om flera biltema batterier där cellerna skakar lös... Mvh Andreas |
|
|
Jag har Biltemas 92Ah för 649:- och det funkar kalas! Glidarn: ladda upp batteriet 1-2 dygn först då den inte är fulladdad i butiken... Mvh |
|
|
I E32 med elbaksäten är maxhöjden på batteri 175mm, så inget av Biltemas större batterier passar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.