|
|
|
|---|---|
|
har hittat en 93ans 540 med automat, 20,000 mil, import 99, ska vara välservad & funka bra, läst en del på forumet *som är ett jädra bra forum* om de okända plastkulorna i lådorna, men hajjade inte om de gällde från 94 eller även 93?? sen att oljepumpen kan släppa har ja koll på, men e' de nå mer risk moment man bör kolla efter? det vibbar tydligen vid inbromsning, enligt ägaren sitter de nå *no name billigt skit broms belägg * fram som tydligen ger den effekten, ja tycker mer de låter som vinda skivor?? hur ligger de till prismässigt över reservdelar? åker idag cadillac sts 93, å de e' ju inte gratis heller *dämparna 10114kr/st, vattenpump ca 1600kr, bmw har väl haft en del problem med fram/bakvagnarna? e' de bara bussningarna som gäller å byta då eller e' de nå mer? samt vad e de för kostnad med nya bussningar rätt igenom? | |
| ingen?? | |
|
Det gäller även 93:orna. -- fjalar |
|
|
Sök och hitta massor..... Tung bil, stor motor, det sliter självklart på det mesta, som bromsar, drivlina, upphängningar osv |
|
|
Hej,jag har haft min 530 i c:a 4 mån.nu och jag vart förvånad över att orginaldelarna inte är särskilt dyra,ok vissa delar kan vara svinpriser på,men det gäller alla märken,(jobbar på Bilia/Volvo så jag vet) Vibb vid inbromsning kan vara skeva skivor,har samma problem själv,bussningar i bakvagn är ett vanligt fel tydligen,likaså fjäderbenslagringar,inget dyrt....men va f.n, bussningar slits på alla bilar! Nä jag har en skitbra bil,ångrar inte en sekund att jag köpte den! Tyvärr är jag lite tveksam när det gäller automatlåda,många har problem med dessa...att byta/reparera är alltid DYRT! Byter dagligen lådor på Bilia taxiverkstaden så man har fått lite avsmak,ok det är Japanska lådor......(!) Mvh P.B ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kör Volvo med japanska Jatco-lådor ?? dessa finns även på BMW och en herrans massa andra bilmärken. dock inte E34. ///MVH Hasso Länk |
|
Nej,dom heter Aisin 50/42 LE,55/50, i olika utföranden beroende på om det är AWD el dyl. ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
ha haft min e34 i ett år nu..och jag är helnöjd..har aldrig åkt så skönt som nu... //norda |
|
|
Har haft min 540-93 i 2,5 år och det enda jag behövt göra är att byta en spindelled fram!! Sedan att jag monterat en Bilstein sänkningssats fjädrar+stötdämpare runt om för att få bra väghållning är ju bara bonus. |
|
kilroy |
Har du aldrig funderat på en manuell 540 istället? Du utnyttjar motorn bättre, den är snabbare...dessutom kör du den snålare än en automatare. |
| träligt me manuell ju, speciellt i trafikköer osv, samt att man ska byta koppling ibland osv, visst en automat är ju inte direkt underhålls fri heller, men känns endå mer lockande, har iof hittat ett par men manuell 6 växlad låda som verkar vettiga, bland annat en 93ans kombi , men e' de nå speciellt man ska passa sig för me de manuella? | |
kilroy |
Kopplingsbyte kostar mellan 3-6.000, beroende på om man gör det själv eller lämnar in den. Byte av automatlåda kostar nog uppåt 25-30.000, jag är inte säker eftersom jag bara ägt bilar med manuella lådor. Men BMW brukar ta bra betalt för såna jobb... Mig veterligt är det inget speciellt du ska akta dig för när det gäller den manuella lådan, jag har haft min i 3,5 år utan minsta bekymmer, likaså en släkting till mig som har en likadan. Visserligen servar vi dom själva eftersom vi har verkstad i familjen men dom har gått felfritt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.