|
|
|
|---|---|
|
Jag är bara nyfiken på orsaken till att motorn för strålkastarna jobbar vid start av motorn. Man ser också att ljuskäglan rör sig. En arbetskompis köpte nyss en E46 och frågade mig om detta som jag inte märkt innan | |
| Automatisk höjdreglering kanske? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Har man Xenon, är det Automatisk höjdreglering |
| Det gör det på min också trots att jag har vanliga lampor. | |
|
Funktionskontroll av ställmotorerna till strålkastarna, (även på bilar med vanligt ljus och såväl med som utan nivå reglering) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Vad innebär då automatisk ljusviddsreglering praktiskt? |
|
| Att man inte behöver ändra med ratten 0-3 tror jag beroende på bilens packning och läge utan den ställs in automatiskt.Ljuset är på samma höjd oavsett hur bilen står. | |
|
G-M: Nja, bilar utan nivåreglering finns inte i E46 familjen. De är standard. Om den sen är manuell eller automatisk är en annan femma. Automatisk nivåreglering sitter endast på bilar med xenon tillsammans med automatisk ljusviddsreglering. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan du missförstod nog lite: med "nivåreglering" avsåg jag "automatisk nivåreglering av bakvagnen". Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jaha!, men de finns väl inte ens som option på e46? Kanske på touringen? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.