AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.319

Vilka är vi?

Sida 9 av 18
Jaha, så ska man presentera sig.
-Är 38 år och kör en 750 -95 och arbetar som lastbils
chaufför i Norrköping.Min stora passion är BMW.
-Polarna tycker att man är en stolle som kör en V12:a
till och ifrån arbetet.Men älskar man BMW så gör man.
Min andra stora passion är Formel 1.-Vilken tur man har
att BMW bygger motorer till Williams.
Åker till ett F1 lopp varje år för att beskåda härligheten.Och idolen heter Ralf Schumacher...
Bor i hus i utkanten av Peking i ett samhälle som heter
Skärblacka.Har en förstående familj som inkluderar 2 barn.Och har gjort 3 år i Libanon som FN-soldat.
Skäms gör jag också pga. att jag missade att skicka in bidrag till BMWPOWER´s server problem, men hoppas att även jag kan bidra till nästa projekt.....
Till slut vill jag tacka för en fruktansvärd bra BMW sida med många mycket bra inlägg.
-BMW FOREVER-

blacka
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
Kim heter jag och är 23 år. Bor i Höllviken 2mil söder om Malmö pluggar till nätverkstekniker. Reflekterade över att det är många Datamänniskor här på forumet.
jag har ägt och meckat med ett flertal olika bilar och motorcyklar genom åren
men har inte haft bmw mer än ett halvår tyvärr bara 518 men det blir väl ändring när jag slutar plugga
jag ser det som så att har man en gång ägt bmw kan man inte byta.
Sen ajg hittade Bmwpower för ca två månader sen har jag varit inne på forumet dagligen
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Hej! Mikko heter jag,29 år gammal,har precis flyttat till Sundbyberg (15 min från Stockholms C).Jobbar som svetsare.Mina bilar sedan jag var 17 år:2 x Volvo 240 (-75:or),Audi 100 avant 2,3 (-87),Opel Omega 2,0 (-87),BMW M3limo (-97).Jag har Opeln som vinterbil.
Info BMW:Individual paket med inredning av svart/röd läder(inkluderar dörrsidor),ädelträ,stora färddatorn,automatisk avbländning backspegel,ac,ortopediska stolar(el. luftkudde i svanken),armstöd,dubbla airbag.Bilen är helt original,har funderat lite på chippning/mappning.Jag servar bilen själv,om det inte kräver special verktyg/kunskap för då får BMW-verkstaden ta hand om den.Bilen har jag haft sen den var 2 år gammal och 5700mil på mätaren.
happ det är väl bara att göra som alla andra då.
Jag heter Johan och är född i Haninge cirka tre mil från the big city (Stockholm). Jag går i tvåan på fordonslinjen i haninge samma klass som 518 i slow mobil vet inte riktigt vad jag ska köpa för första bil det är klart man vill ju ha en Bmw men ska man ha en med en sexa i så kostar det ju massor med stålars att försäkra den. Mvh/ johan "bushman"
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Sent omsider lägger jag in en liten presentation, tråden är ju inte direkt "purung" längre. :) Heter egentligen Petter Sehlin och är stolt BMW ägare sedan ett par år tillbaks. 26 år fyllda och inne på mitt 27:e (tror jag i alla fall, svårt att hålla reda på det där ;). Är omåttligt galen i bilar och har skaffat på mig ett berg av halvgamla maskiner från alla kontinenter. Jag är särskilt förtjust i 70- och 80-tals bilar... ofta billiga och mycket åka för pengarna. Som ni kan se är E23:an min favoritbil, har bla. en ovanlig och fin Highline från 86 som med lite pyssel kommer att bli superfin (den ska vara 100% iordning till Gävleträffen hoppas jag). Annars är jag egen företagare tillsammans med några kompisar, det är IT som gäller på dagarna. Vad mer... jo, jag skulle gärna vilja komma i kontakt med mekarsuget folk i Örebrotrakten, har ett litet garage men skulle gärna hyra något större tillsammans med andra intresserade.

Såg att det tidigare fanns några inlägg där man berättade om sin förstabil. Med anledning av detta vill jag delge eder att min förstabil var en Volvo 360 GLT, måttligt rostig (fixade dock detta efterhand) och med riktigt bra klipp i motorn för att vara en 12 år gammal bil. Naturligtvis inte jämförbar med en BMW, men dock bakhjulsdriven och.... ja, RIKTIGT ROLIG! ;) ;)

Så var det med den saken, ha det gott allihop!!

<- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kul att "tråden" lever vidare!
Som ett led i det här kan väl alla updatera sina personliga profiler.

/Kristian
Blykälkeraggaren
-Ford fucker

3mil så e de att va bushman, fan då bor ju ja en mil ifrån dig men ändå i samma kommun...

Ska man ha kul ska man ha sex!!
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej,

mitt namn är Nenad (31)och jag är nybliven BMW-ägare. :-)
Köpte min första BMW i september men då en MC!
Annars är jag Mercedes älskare och tycker att dessa MB bilar är fantastiska!!
I januari köpte jag min första BMW bil (528iA -97). Hoppas kvaliten motsvarar min MB. Hittills är jag mycket nöjd med den, men tycker själv att det är tidigt att uttala sig ännu. Jag ser mycket fram emot våren och sommaren då jag kan köra mina nuvarande maskiner.

Annars arbetar jag på ett för stort svenskt företag som projektledare!

Mvh

/NP

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vill bara be "Roobe" om ursäkt för det jag sa om att du skulle få en ny BMW av dina föräldrar när du fyller 18.
Inget illa ment!
/Mosse
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Hej!

Martin heter jag, är 18 år och bor i Göteborg. På vardagarna läser jag Tele- datateknik på GTI i Göteborg och på helgerna jobbar jag som säljare av datorer och kringutrustning. Mitt intresse för BMW började för ca tre år sedan och nu i februari köpte jag min första BMW. En 325 Coupe -93! Ett jättelyft från min gamla "övningsbil" Peugeot 405 som numer är till salu. Jag är jättenöjd med bilen och kommer förmodligen aldrig byta till något annat märke.

/martin
Fl
44
Fleshy J
320i -95
Tjena.

vill först och främst tacka alla här på forumet som jag fått hjälp av och för all intressant läsning. Sen vill jag tacka er bakom BMW Power för en kanonsida. Jag heter Jonas är 19 bast och bor i Nyköping (nån mer här som är därifrån?). är just nu "mellan två jobb" =). Första bilen blev en 316 E30 i nästan nyskick. ville egentligen ha en 320, men men... sprang på detta fina exemplar så det blev deal direkt. Vi har även en 523:a i familjen. en underbar bil, med den mesta utrustningen i. Egentligen är den mor och fars mest, men även min ibland =). kan varmt rekommendera både E30 och E39 till er andra.

ha det bra allihopa.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Vill upplysa om att det pågår diskussioner om att ta fram någon form av identifieringsmärke här på forumet (kom fram...).
Nu finns det även en mailbox för intresseanmälan.

/Kristian
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Heter Fredrik och är 35år. Bor på Södermalm i Stockholm. Nästan färdig Civilekonom. Jobbar som gymnasielärare i ekonomiska ämnen.

Mitt mekande begränsar sig till att fylla på spolarvätska. :)

se
50
seve
Z3 M Coupé
Hej jag heter Henrick och jobbar som arbetsledare/platschef inom byggbranschen.
Är 27år och letar nu efter min andra bmw i livet.
Har haft en e28 528 och skall nu köpa en Z3M Coupé.
Tycker det är den coolast bmw som byggts undantaget Z8 då.
Alltid älskat att köra fort brukar väll spendera mina pengar på att åka MC men nu får det bli bil ett tag.
Har en honda VTR SP-1 som jag eventuellt säljer till sommaren om jag klarar skiljsmässan.
Vill passa på att tacka för denna fina site och alla svar på dumma frågor man fått.
Bor I GBG.

Honda VTR SP-1 får ge plats åt Z3 M
Th
198
Thobbe
525i -89
528i -84
TGVB, det är jag det!
Tobbe, född -63, bor i Växjö.
Har familj.
Jag jobbar som programmerare och webutvecklare.
Har haft en 3.0 sa -77 lätt vässad, en 518i -82:a tristast av dom tristaste fungerade perfekt som vagga till sonen som bara slocknade så fort han åkt tre kilometer i den som liten.
Därefter en 528i E28 med duktigt kklös i, den än så länge roligaste bilen jag haft.
Åker nu en 525i -89 E34.

Håller på alldeles för mycket med datorer.

[ www.tocnet.nu ]
Thom@s
Tjena!
Kille 33 år.
Fru å barn.
Gillar bilar jätte mkt.
Men har gått ifrån Bmw nu pga att jag fastnat i Audi träsket.
(Inte provokativ)
Jobbar som egen innom grovplåt.

Mvh
Thomas
Zyx
Hej,

Fredrik heter jag och är 29 år gammal (snart 30 hemska tanke) =)
Har sambo.
Bor i Västerås.
Arbetar som vd/säljare på eget IT-företag [www.midgate.se].
Har alltid varit bilintresserad även om bilintresset har fått ge vika för andra intressen på senare år. Bilen jag har just nu är min andra Bmw. Det är en fullsmetad 528i av -96 års modell och som för övrigt är min 30:de bil i ordningen. Tidigare bilar har varit allt mellan skrotbilar till vrålåk.

Mvh
Fredrik

- Scott me up Beemer!
modano
som nybliven och lycklig BMW-ägare måste man väl presentera sig...

Johan Dahl heter jag, 24år.
Egen företagare, data/IT som alla andra.. ;)
Certifierad av Microsoft, Novell och Compaq.
Fick min 520iM för nåra veckor sedan och är mycket nöjd, plockade på skinn, navigator, sportpaket, DSP, PDC m.m. och kan väl kallas ultimat förutom på punkten hästkrafter.
Kan ni ge mig förslag på enkla modifieringar för att få upp prestanden vore jag tacksam, maila mig gärna!

mvh
Johan Dahl
Jorma Tiainen
Hej grabbar.. E en grabb på 25 ( snart 26). Heter Jorma å bor i Vänersborg, e uppvuxen i västernorrland. Flyttade "ner hit" pga jobb. Jobbar sedan 4 år tbx med att bygga Saabar i trollhättan ( en allergiframkallande fabrik) men det ger ju lite pengar iaf. Kör en kombi, har inga barn men tjej.. Det va jag det..Sak eventuellt på nån träff till sommarn.. Hoppas vi möts där ute.. Beemer 4-ever!!!
leksa
Tjenis Krabbar !
Höll på att missa detta trevliga inslag
Leo har jag döpts till och blir snart 40 år,inte så farligt, det var faktiskt värre att fylla 30 ....
Även BMW:en börjar bli till åren (97:a) , har haft den sedan den var ny, måste rustas snart med lite kosmetika och ev. chippa eller nåt.
Blamd tidigare åk Sunny, Camry V6, Alfa 145, särskilt Alfan var rätt trevlig, please inget ris nu !

Vi hörs
Leo

Leksa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.