|
Sida 8 av 18
|
|
|---|---|
stimpenbmw |
Daniel heter jag och bor i Vellinge 1 mil söder om malmö. Har gått naturvetenskapligaprogrammet med teknisk inriktning på gymnasiet. Sedan gjorde jag lumpen och jobbade på ett elektronikföretag. Går nu en yrkesutbildning för att bli bilmekaniker. Är mycket intresserad av biler och tekniken i bilar. Har bara haft en bmw 320 -79 innan min nuvarande bil. besök #bmwpower på dalnet! |
stimpenbmw |
Skulle tillägga att jag e 21år. besök #bmwpower på dalnet! |
| hehe jag måste nog vara den yngsta här... jag är 16 år och bor i stockholm,men då jag fyller 18 så ska jag få en ny bmw av mina föräldrar (kanske en 325), men tills dess så får man vell bara drömma... | |
|
Jag fick en 10 år gammal Renault 5 av mina föräldrar, värd 5000:-, när jag fick körkort:-) Vissa har det bra förspänt. /M |
|
| Den som ändå fått en bil... jag fick köpa en mer än 10 år gammal bil... :) | |
|
Fick på nåder låna fars Saab 99 -74. Det har blivit roligare att köra bil sen dess... |
|
|
"roobe" Köp något för egna pengar i stället...den lyckan varar längre.. |
|
| Mosse signifierar den svenska avundsjukan på ett ypperligt sätt! Låt Roobe se fram emot att få en ny fin BMW istället för att klaga. Tror knappast Du hade tackat nej till samma erbjudande, mosse? | |
T_J |
Tycker det ligger nått i vad mosse säger faktiskt, har sett flera exempel på det. Har kompisar som har ganska välbärgade föräldrar och ingen av deras bilar är spec fräscha, dom plågar och allmänt missköter sina bilar för dom vet ju att dom ändå kommer att få en ny bil sedan, annat är det med dom av mina kompisar som har arbetat ihop varenda öre till bilen.., en helt annan attityd gentemot bilägandet och då direkt till vården av bilen. (inte slit och släng) Och jag kan direkt säga om en kille har pröjsat för sin egen bil eller om mor och far gjort det, den som själv har pröjsat bilen har en stolthet som lyser - "jag har jobbat och slitit för den här bilen och förtjänat den" och där kommer poängen, den känslan är nått extra! Så jag har ett råd, köp inte en bil av en rik snorunge! (nu kastade jag in lite ved igen! hehe) |
Blykälkeraggaren |
17årig kille som får lappen om nåra månader =( student som läser till Lastbilsmek... Har ett år kvar i plugget... Har fått ett projekt på halsen, ja har fått uppdraget att fixa igång farsans 733i 79a som troligtvis har alla fel i boken=). Sen måste ja nog erkänna att jag e en opel-nörd... Har två varav en med 3.0l sexa o 180kusar från 79=) o en kadett me en fjollfyra.... e lite sugen på att införskaffa en bimmer så småning om oxå, men för tillfället har farsan gett mig "köpförbud" tills det att ja fått lappen. man har ju ingen stans att göra av bilarna=) Omega 3000 24V och tuggummitechno är bil det! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det kan ju var till sin fördel om just detta forum inte spårar iväg dit det inte var meningen. Men jag kanske har fel? MVH Hasso |
| öhh jag undrar bara en sak, måste man vara "rik" för att få en ny bmw, som present för att man fixat körkortet?? | |
| Det tycker inte jag | |
| Har själv köpt min BMW kontant för egna pengar men inte känner jag någon större stolhet i det. Det är bara en bil... Om än en trevlig sådan. Låt nu roobe få glädjas och håll en civiliserad nivå på denna trevliga tråd. | |
|
Det är väl bara att krypa till korset som man brukar säja.Mitt namn är Jonas,är 30 år bor i Kumla.Utbildad bilmekaniker,jobbat med det i några år. Jobbar just nu som montör inom bilstereo.Har blivit en nybliven bmw-ägare sedan 1 år tillbaka.Som många har sagt så fastnar man väldigt lätt i denna sida. JonasLö |
|
Blykälkeraggaren |
själv fick man ju ärva ena bilen, fjollfyran fick ja av farsan för att ja skulle ha en manuell bil oxå att övningköra med, o den e hur fin som helst o ja vårdar den... även fast ja har fått den... Fast ja vet ju såna som fått bilar av päronen som bara kör sönder dom helt o hållet även om de i vissa fall är helt sprillans nya bilar... Fast dom ser den ju bara som ett transportmedel o inget annat. Omega 3000 24V och tuggummitechno är bil det! |
| Joakim Gunneriusson heter jag. Är 20 år gammal, fyller 21 i Juni. Bor i Söderhamn 8 mil norr om Gävle. Prakticerar för tillfället på Staffanskolan i Söderhamn. Mina intressen är bilar, båtar och i princip allt annat som har med teknik att göra. Köpte min första bil för ett år sedan. Det är en 318i-89. Har haft mycket problem med den, men nu tror jag att jag börjar få ordning på den. Planerar att läsa vidare, men vet inte riktigt vart jag vill. Drömmen är ju att sitta som konstruktör åt BMW. Men för alla er andra BMW-freaks så är det nog bäst att jag inte kommer så långt... | |
|
Hej! Fredrik, från Huddinge, 2mil söder om sthlm... Är hissrenoverare till yrket...Är 20 år gammal å vill gärna se lite mer E30:s i Jordbro i sommar.....(Ni som vet, gör er besväret).... |
|
|
Hej Jag heter Micke och är 26. jag har hunnit haft ganska många bilar (ca28 st) och bytt med jämna mellenrum. (efter ca 2 månader....). Jag tycker det är kul att fixa med bilar men kan inte säga att jag är duktig på det... Jag bor i Sollentuna utanför stockholm och har eget företag. Planerar att köpa en ny 330 Touring innom en snar framtid. M-coupen ska jag ha kvar som glidar bil! |
|
|
Hej BMW vänner! Kristian heter jag, är 23 år ung och bor i Stockholm. Min far hade en fin BMW när jag var liten och den förde in mig på rätt spår..... Jobbar som tekniker på kungens helikoptrar och försöker vara lika noga när jag skruvar med bilen. Vill i framtiden helrenovera en 3.0 csi som jag kan glida runt till olika sommarträffar med. Håller för det mesta till på 3-serieforumet. /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.