AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.306

Vilka är vi?

Sida 7 av 18
Tomas, 29 år från Kalix. Är projektledare på ett tryckeri i Luleå. Lider av ständig garagebrist.

Har alltid haft stort motorintresse, mest bilar men även båtar, skotrar och numer även hojar. Skruvat, renoverat och byggt på en del av allt jag ägt, en del har jag bara kört med.

Tävlat lite i dragracing men insåg att en vanlig löntagare inte har råd med tävlingsverksamhet om man vill leva någorlunda drägligt till vardags...

En liten lista på roliga fordon jag ägt genom åren (kronologisk ordning), ett 30-tal bruksbilar, skotrar, etc ej räknade:
* VW bubbla -63 (1:a bilen 13 år gammal, byggdes till Cal Looker. Finns kvar fortf.)
* Volvo Duett A-traktor -53
* Volvo Amazon -70 (mkt customtrix i plåt)
* Ford Mustang Sportsroof -70 (351 W, 4 vxl man)
* Dodge Charger R/T -70 (440 sixpack, 727, Dana 60, orig.renov. i 3 år)
* Dodge Dart -69 racebil (all plast, rörchassi, 4-länk, m.m. CSB 355, Turboclutch)
* Ford -32 Tudor (rodprojekt som såldes vidare)
* Plymouth Cuda -71 (446, 727, lustgas)
* Chevrolet Camaro Z28 -69 (302, M21 man, orig.bil)
* Ford Galaxie 500 -64 (390 Police, aut, ex. civilsnutbil!)
* BMW 535i -91 (alpinvit, man, sv. sportskinn, AC, lucka, 4xelhiss, stora färdd, m.m. 211 hk körglädje! Import köpt på stor Mercedes-bilfirma i Luleå. Blev stoppad av snuten 2 mån. efter köpet, accis var ej betald! 14.511 kr! Man skulle ringt till Sverker i Plus... Löste sig efter onödigt mycket tjafs.)

Nuvarande fordon:
* Peugeot 406 2.1 TD -96 (farsan har traktorfirma...)
* BMW 635 CSiA -83 (3.5 lit utan kat = 218 hk, Recaroinr, opalgrön met, snart färdig helrenovering. Har stått försummad ca 2 år p.g.a. garageflyttar och sjukdom. Men nu är det nära!)
* Arctic Cat ZR 800 -02 ("It´s THE torque sled, folks" 140 hk = uthärdlig vinter)
* Honda CBR 929 Fireblade -01 (nyinköpt, ej provkörd än. Men snart....)

/tomlin
Marquez
Markus, 20 fyller 21 i April. Bor i Gällivare(Så långt norrut man kan komma...nästan iaf)

Har kört 325i Coupé -88, 325i Coupé 92(Finns i Galleriet) Och nu M3'an som sägs vara Piteås mest plågade ;) Men fin är den och går kanon bra...
Kör: För fort enligt många, men själv tycker jag väl man är Mellanmjölk eller nått ;) Nog finns det de som är värre! Kör hellre än skruvar...

Jobbar just nu på ett callcenter,Läs söker jobb ;)
Bor ensam i mina föräldrars hus som för övrigt flyttat till Luleå. Blir nog kvar i stan tills hösten då jag förhoppningsvis ska plugga. Så då ryker väl "Pärlan" tyvärr =(

Mackan
Kul grej, även vi nybörjare får väl presentera oss,

Hittade forumet för en månad sen... upptäckte att här finns det massor med människor som kan mycket om dessa bilar. Själv nyfrälst, köpte min 523i i somras men hunnit avverka 2200 mil sen i juni. Att jag inte köpt BMW tidigare...

Är 32 år, VD på försäljningsbolag här i Sundbyberg och till vardags kör jag Saab 9000 CS. Kan väldigt lite om bilskruvning så det blir säkerligen gott om konstiga frågor.

T
325Ci
Jag heter Daniel o bor strax utanför Helsingborg i Skåne. E 20 år. Gick ut gymnasiet 2000, tror ja de var..gick ambulanssjukvård o räddningstjänst.. ska snart läsa vidare till ambulanssjukvårdare.. Har min första bil nu..en 325 coupe -93 som ja e mycket nöjd med. kan ju säga så här att det INTE kommer vara min sista BMW =)

Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Jag heter Johan och bor i Stockholm, jag är 20 år, fyller 21 i sommar...

Just nu har jag inget jobb, tidigare jobbade jag på Ericsson som teknikadministratör.

Just nu kör jag en importerad 325i -92.

Mvh Johan
Jag heter David och bor i Karlskrona, Blekinge. Jag är 21 och jobbar inom IT som tekniker/konsult.

Har tyvärr inte haft lyckan att få äga en BMW ännu men det kommer inom en snar framtid. (Med lite tur :)

Mvh

//David
Oz
77
Ozz
335i - 2007
Är väl förmodligen bland dom färskaste forumläsarna.
Hittade denna alldeles förträffliga samlingspunkt för någon vecka sedan och har varit här och rotat varje dag sedan dess.

Jag heter Mats, bor i Skara är 36 år och köpte min första BMW i oktober 2001. Det är det absolut bästa som har hänt i mitt bil-liv. Har haft några Fordar av 98, 99 och 00 årsmodell.
Men som sagt Detta är min första BMW men absolut inte den sista.

Jobbar med att driva och bygga 3 internetbutiker som kanske inte passar sig att presentera här, där flertalet av läsarna är under 18 år :-))

Nåväl, ni ungdomar kan väl kolla med ett öga...
www.lastbryggan.com www.eroticdvd.nu www.homeparty.nu

// Mats

Ozz
Jag heter Roger och är 33år,jag jobbar som cnc/nc operatör och bor i Granö/Västerbotten.Jag har tidigare jobbat ett par år som bilmekaniker och alltid hållt på
med bilar.Jag håller för tillfället på att orginal renovera min Amazon-64.jag startade även en bilklubb som heter Uphill Racing som sakta men säkert håller på att växa till sig. www.uphillracing.com
Mhv Roger.
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Tjenare.

Pontus heter jag, 26 ar bor i molndal. Fast jag sitter just nu ombord pa varldens storsta kryssningsfartyg, Adventure of the seas, utbildad Sjoingenjor.
har alltid gillat bilar i allmanhet, BMW i synnerhet.
Monstrar av i slutet av April, ska da hem och kora lite i min nyinkopta 750, 5L v12 450Nm, kopte den 3 dagar innan jag stack pa sjon.

Pontus
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Goddagens!

Jag heter Alexander Löwencreutz (22 år) och bor tillsammans med min fästmö i en bostadsrätt i Jönköping. Har arbetat som bilvårdstekniker (överdriven titel för bilrekonditionerare) och datortekniker med inriktning på support och service och studerar nu sista året till IT-ekonom med inriktning på redovisning.

Har inte tidigare haft något bilintresse, blev frälst när jag genom en slump köpte farsans Alpina B7 Turbo, som jag stolt visade upp i Bilsport 12/01 (Gatbilar i Jönköping). Blev tyvärr tvungen att sälja Alpinan på grund av studierna, men var ju tvungen att ha en studentbil, och BMW trogen föll valet på en E30 323i som trots sina 27K mil går mycket friskt.

Som stor beundrare av BMW men samtidigt turbo-fanatiker efter mina äventyr med Alpinan (som dessutom var duktigt trimmad) har jag ständigt funderingar kring turbokonverteringar. Är tycärr inte ett dugg mekaniskt eller tekniskt lagd, men försöker i alla fall lära mig teorierna bakom allt.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Hej.
Jag heter Peter Dahlman och är snart 23 år.
Bor i Degerfors.
Har jobbat som programmerare i snart ca 4 år.
Har nyligen skaffat mig en BMW 540IA (Pizza-butik på hjul?) har tidigare
ägt:
316i '91
325IA '93

Jag är absolut ingen mekare....men jag tycker att det är jävligt kul att köra. (Kanske därför jag väljer ett bilmärke med kvalité?)

"Det kostar att ligga på topp"
Go
23
Gorm
320i Touring -02
Hej.

Intressant detta! Jag heter David, 29 år och bor i Skellefteå med min fru Gabriella. Är egentligen Väg och Vatten-byggare men har jobbat med c++ i tre år nu. Detta är min första BMW, nästa blir troligen en treseriekombi. Mekar inte själv utan lämnar det med varm hand till Holmqvist bilservice. Rekommenderas för övrigt till er som bor i trakten!

/David
Hej alla BMW vänner!
Jag är en yngling vid namn Peter Barrljung på 28år som bor tillsammans med min sambo Marielle i en liten ort vid namn Jörn som ligger i Västerbotten. Jobbar som processoperatör på ett anrikningsverk.
Mina intressen kretsar kring allt som är motorburet, framför allt bilar och BMW i synnerlighet. Mitt totala bilinnehav under den senaste 10års perioden överstiger 50 enheter med råge, jag gillar att köpa och sälja, och då gärna med vinst, fast det är ju inte alltid det går som man tänkt sig...
Även MC och snöskoter är några andra saker som ligger mig varmt om hjärtat, har ju så lång vinter här uppe så man måste nästan ha minst en snöskoter här för att anses normal;-) Har just nu två skotrar av mårket Arctic-Cat, en stoor Pantera 1000cc och en liten busig och trimmad Ext special

Mitt BMW-innehav är tyvärr mediokert för tillfället, men det lutar åt att det snart kommer att stå en toppenfin 323i-E21 och någon form av v8 försedd E34 på tomten före sommaren, själv älskar jag själva sökandet av objekt, skulle tro att jag har rekord i antal timmar jag har suttit framför bla BMWPowers annonssidor i jakt på fynd...

Peter B
Be
109
Beemer
520i E39
Hej! Som sagt, detta var en skôjig tråd! Hans heter jag, är snart 33 år och jobbar som grafisk formgivare/AD med egen firma i Göteborg. Har en nyinförskaffad 520i -97 och en 318i -89 som snart blir till salu...;-) BMWPower har blivit som en drog, dit jag återvänder flera gånger om dagen! Höjdarsajt!

/Hans
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Hej!
Heter Jimmy Särås och har sedan nån månad bedrivit internet sidan och blivande motorklubben Lazzat.
För övrigt så är jag en Fiat freak men min flicka lyckades lura in oss i en BMW... :-)
Arbetar för övrigt på bilfirma och har gjort det i 4 årstid...
Jag är 22 år och bor i Enköping och arbetar i Uppsala.
Har sedan jag tog körkort ägt 20 talet Fiat och 5-6 Alfa Romeo samt 7 Pegeot 205 GTi med olika årsmodeller.
Men nu har flickan som sagt lurat in mig på en BMW, det blev en 316iG som vi kom över för väldigt vetiga pengar! :-)))
Måste säga att BMW Power är en mycket trevlig sida fast jag igentligen gillar BMW.
Men vem vet det går säckert att ändra på det med! :-)
M.V.H Jimmy Särås

www.lazzat.nu
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Hej!
Jag heter Christer å bor med flickvännen i en liten stad i hälsingland som heter Bollnäs. Jag har alltid gillat BMW, troligen pga att min far har kört banracing med dessa underbara bilar. Jag jobbar extra som säljare på ett varuhus här i stan. Jag är bara inne på min andra BMW: en 318i-86:a, tidigare var det en 320i-77 jubileums bil nr 92 av 100.320ín tog tyvärr rosten död på och 318´n ska bara lackas för att därefter bytas ut till en E-30 med 6:a, helst en Alpina men ekonomin säger väl stop om den är som nu. Kul att få veta lite om er alla här på forumet!

Mvh:Kruppe i Bollnäs

Hellre leva en dag som varg än 100 år som får!
Ze
26
ZebbeMannen
X5 4,6iS -02
Hej! Zebbe kallas jag. Är väl inte något BMW Freak egentligen men när Netsix skaffade sig sin 740 så blev jag helt plötsligt lite mer intresserad. Det tog väl 2 dagar innan vi båda gnuggade geni knölarna så de glödde.
Vad kan man göra för kul med en BMW 740?? Jag kom väl med dom lite galnare idéerna medan Netsix tittade i plånboken och skakade på huvudet.

Men någon liten sak har man väl lyckats få honom att köpa, tror att det var 750 -01 grillen??

Är för övrigt kollega med Netsix och vi drömmer nog lika mycket om ax tider och Gumball race. Själv gillar jag jänkare lite bättre än de tyska konkurrenterna men jag är öppen för de flesta bil modeller.

Kör försiktigt ;-)
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Hej. Jag heter Johan och jag är 20år. Född i Nyköping och flyttade med min mor till Fagersta när jag var tre år. Jag gillar BMW för att min far har haft bmw i alla sina dar.. (Bara 3-serien dock)
Det här är min första RIKTIGA BMW (320iC Coupé -93)
annars så har jag haft lite andra ÅK.
Jobbar som IT-Tekniker på ett företag i Fagersta.
mer behöver man inte veta tror jag :)

1:a bilen: Fiat 127 Berlina -77
2:a bilen: Ford Sierra -83 (gjorde i ordning den med min plastfarsa)
3:e bilen: Peugeot 405SRi -90 (MI16 repl)
samband med tredje bilen så hade jag och en kompis en Ford Fiesta 1.1L -81 som vi körde
skiten ur.
4:e Ford Sierra -87
5:e bilen: BMW 320iC -93
Fler blir det vill jag lova.

King of the road
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Hej!

Jag är 34 år och kommer ursprungligen från Västervik men har arbetat och bott flera år i Stockholm. Idag arbetar jag som systemarkitekt på ett IT-företag i Köpenhamn. Integrerar röstbaserade tjänster och wireless internet. Java och C++ använder jag mest.

Äger en 530i -01 och är intresserad av motorsport. Har tidigare tävlat i go-kart och gått en del förarkurser.

/S
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mors!

Klas heter jag, 28 år, bor i Nacka utanför Stockholm.
Medlem i BMWSC sedan ett år.
Stort bilintresse sedan barnsben, har hunnit avverka ca 15 bilar sedan dess!
Senaste bilarna: Nissan 200SX, 300ZX TT x 2, nuvarande M3 coupé, det bästa jag haft i bilväg!
Jobbar som bildredaktör på en bildbyrå i Stockholm, säljer filmmaterial till reklamfilmer och andra produktioner.
Annars bor jag i mitt hus och fixar med det.

Ha det!
/Klas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.