|
Sida 5 av 18
|
|
|---|---|
|
Hallå! Som rookie i detta forum borde man väl hålla tyst (äger inte ens en BMW), men iallafall: Heter Henrik, är 30 år och boende i Linköping. Gift, två barn. Jobbar som utredare/forskningsassistent. Kör f.n. 88:ans SAAB, funkar bra (och billigt!) men kul är det inte. Har ett relativt nyvaknat intresse för BMW, främst E34. Nästa bil ska bli en 525iT så jag försöker hålla koll på vad som finns att veta om denna bil. Och bmwpower är verkligen en suverän sajt för detta! |
|
|
Jappz ! då kände man sig manad att falla in i ledet! Jag heter Micke Johansson, född 1978, Jobbar på Volvo Personvagnar i Skövde som motorbyggare/operatör med Volvos 5cyl diesel. Kör en BMW 750iAL från 1990 som jag köpte 1998. Har haft ett oändligt antal planer för denna bil. Ännu så länge har inget hänt med planerna, men nu har jag beslutat att behålla bilen i många år till, och därför så har mina ursprungsplaner börja spira igen =) Man får väl se om det hinner hända grejor innan sommaren kommer, har iaf för avsikt att komma på BMW träffarna runt om i landet! mvh:Micke "mr_majzoo" Johansson |
|
|
Då kör vi Heter Christian Carlsson -74, flygtekniker bor? i Jönköping. Jobbar med stationära gas turbiner(jetmotorer) ute i världen med 300 resdagar per år. Är stationerad i Berlin/Tyskland de senaste 5 åren.Alsom Power heter företaget(tidigare ABB STAL). Motorsport och bandy som vilande fritidsintresse(har ingen fritid). Spelat bandy i 17år och åkt motocross i 10år även hunnit med lite folkrace och bilar såsom: x antal Volvo 140 2 st 240-turbo Volvo PV Volvo 850-turbo Nu äntligen!!! M3-96 330 Ci Kul inlägg hälsningar Christian |
|
BMW Kungen |
Hänger väl oxå på,, Jag heter Christer är 18år, pluggar och säljer fisk i Feskekörka i Göteborg, (Ni är välkomna in). Har för tillfället ingen egen bmw, hade en rostig 518i för ett tagsen, kör Ford Scorpio nu, kan det mesta om denna bil nu! har renoverat nästan allt. 0739-340202 //Kungen |
|
Bengt-Olof, 40 bast (kanon party för en månad sedan) Konsult. Programmerare i egen regi, c++ specialite. Även hårdvara (elektronik). Tekniskt intresserad i största allmänhet. (likasinnade får gärna höra av sig. Nätverk är bra) 3'e BMW'n av totalt kanske 15 bilar, men min nya kompakt är min först nybil. Skitkul att få den precis som man vill ha den. Mc på sommaren. Har en Yamaha Thunderace. På hösten känns alla bilar långsamma ;-) Javisst ja. Det är bilen som heter Mulle. Mulle |
|
|
Jaha ja... då var det min tur då... Kristofer heter jag, bor och jobbar (som kemist på AstraZeneca) i Södertälje utanför Sthlm. Pluggade 96-00 i Umeå, en stad som jag ibland saknar (där kunde de iaf röja när det kom snö =). Fick väl bilintresset av min far som kört MB så länge jag kan minnas. Han kom dock på bättre tankar för ett par år sen och körde 525TDS, först sedan, sen touring (ett sänkt, grymt fett blåmetallic väglok med djuuupa femekrade 16"... undrar var den tog vägen? *sentimental*). Nu har han dock tappat förståndet och återgått till MB =/ (Samt MGB -67 & Austin Healy mkII -5?). Mitt liv som bilägare böjade -00 med att jag fick farfars Volvo 245 -75, asful och ascool! BMW-ägare blev jag mer eller mindre av en slump när farsans tjej skulle överge sin 320iC (till förmån för en Toyota RAV4!?!). Bilen är en svartmetallic -93:a, import -97. En ägare i Tyskland innan farsans tjej tog hem den. Hur som helst ringde min käre far till mig en kväll och frågade om jag vill köra BMW istället för Volvo... Ett lån med överkomlig ränta senare var man lycklig ägare till pärlan! Jag har bara haft bilen sen augusti, men jag är helnöjd! En uppsättning 17" till sommaren så är lyckan total... (+ en sänkning, + lite trim, + lite styling, + lite..., nä, ok, nöjd blir man väl aldrig =). Drömmer väl som så många andra om att köra M3 i framtiden. Mottot är för övrigt: Om jag gör det jag kan bäst = blandar kemikalier, så gör de på verkstaden det de kan bäst = mekar med min bil. (Bytte ventilkåpspackning, avgassystem och fläktrem på Volvon, men det är väl ungefär så långt jag kan sträcka mig =) Tänkte väl försöka ta mig till lite träffar och strip-körningar framåt sommaren, hoppas vi ses! //Koffe |
|
|
Den här tråden måste man väl ta sig tid att skriva lite på. Bjarne heter jag, bor i Söderhamn och är 27 år. Jag arbetar som handläggare på ett statligt verk här i stan. Mitt intresse för BMW fanns redan innan körkortet var i hamn. Detta yttrade sig i ett köp av en underbart röd 320 -78 som jag körde/skruvade på i 4,5 år. Sedan hittade jag en 82:ans 320i som var borrad till 2.2L, med en sänkning så blev den hyfsat kul att köra när jag inte skruvade. Sommaren 2000 fick jag nys om min nuvarande 318i -89 med inte ens 14000 mil på mätaren. Lite drygt 1000 mil senare så ångrar jag verkligen inte mitt köp. Den går verkligen bra, felfritt (ta i trä) och billigt. Vad det gäller att meka så har jag haft väldigt mycket hjälp av min far som kan lösa det mesta som inte funkar. Eftersom jag varit med och skruvat så har jag snappat upp en hel del under åren vad det gäller topplocksbyte, rostlagning mm mm. Måste säga att denna hemsida skapar ett visst beroende, man måste in flera gånger om dagen i fall något uppdaterats. Och så måste man ju kolla in börsen om min nästa bil finns till salu. Vad det blir vet man aldrig, bara att oddsen är låga på en BMW. /Bjarne |
|
|
Hallå där, kul initiativ!! Efter en välbehövlig semester känner man sig manad att ställa sig i ledet av övriga BMW-ägare...heter Christoffer, 27år (fyller 28 senare i år). Bor i Malmö med min tjej och jobbar numera med bioteknik på ett läkemedelsföretag i Hörsholm utanför Köpenhamn. Pluggade ekonomi samt senare även biologi med inriktning mot proteinkemi i Lund för en "herrans massa år sedan". Blev BMW ägare för två år sedan då en 3-serie Touring bestyckad med en bayrisk gräsklipparmotor (318) inhandlades. Såldes senare och en 94:a 318 som numera går som "shopping-bil". Har även tidigare kört Audi (A4 1.8T, A6 2.4 Avant) där den senare såldes i somras till förmån för den "snabba fraktbilen" M5-touring. Köpte den av en dåvarande kollega som skött den pedantiskt. Stod och valde mellan den och en beg. 523/525 Touring...MEN jag var bara tvungen!!! En härlig bil på alla sätt men den känns lite "gammal" och är i dyraste laget. Så om ett tag blir det en nog en 528:a touring. Övriga intressen är golf, musik samt även aktier och ekonomi... Syns på en motorväg nära dig! |
|
|
hoho bara att hänga på magnus heter jag och jag är en riktig pajas jag är 21 år och jobbar som mek fast desvärre inte med bmw jag åker inte heller bmw men förhoppningsvis snart,, gillar inte att soppan är för hög och tycker att rost är något av en ohyra |
|
Jompa E |
Ja.....Rookie! Jonas heter jag är 19 år, Nybliven BMW ägare!!! Min första, Skönheten är en 325 cab. Jag jobbar med blommor :) Har tidigare ägt en stycken Astra och en Golf och en 245:a Lägtar efter att få Cabba av till sommaren!!! |
| Micke heter jag 30 år och har invandrat från Danmark till Småland. I Danmark körde jag en E21 323i Hartge trimmat min förste BMW. I mina numera 8 år i Sverige har jag hunnit med följande BMW. E30 323i, M535i, E30 Alpina B6 2,8 635csi (ångrar fortfarnade att jag bytte bort den mot en jänkare) M5 3,8 Har även hunnit med att förbruka en Audi A3 1,8t och dom senaste 3 bilar jag har ägt har varit Volvo turboser. Letar efter en ny leksak typ e30 M3 eller en M6/635csi om någon har en till salu maila mig gärna. | |
|
Anders Frisk heter jag, jag köpte min första beemer för snart ett år sedan, efter att ha övertygat sambon om att Volvon borde krängas ;-) Jag konsultar inom IT-branschen. är på god väg mot 30 år (hu!), ska försöka kontra det med ett eventuellt M3-köp under våren, måste bara sälja min nuvarande Z3C innan dess. grymt bra forum detta!! mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
John heter jag, 22 år från Småland. Jobbar 2 veckor till på Telia innan jag börjar min nya tjänst som kundansvarig säljare på Skanova där jag bland annat kommer sälja nätkapacitet (www.skanova.com). Jag köpte min första BMW 1998. Det var en 318 E30 från 1986. Detta var en helt underbar bil då den var damkörd nästan hela tiden och var i skick som ny. Tyvärr hade jag bara bilen trafikförsäkrad och när den en natt blev "dansad" på taket bytte jag märke. 8 bilar sedan dess och är nu inne på min andra Porsche, en 944S2 cab som inhandlades 00 från södra Tyskland. Jag bytte nyligen vinterbil till en E36 316 sedan som jag nu kör och det är verkligen en kanonbil för pengarna. Jag läser allt jag hinner här flera gånger om dagen och drömmer om en mörk 7:serie (E32) med svart skinn som bruksbil och en fet 80-90:tals 911 på sommaren...Kanske en dag.. :) Mvh John |
|
|
Hepp. Anders heter jag och bor i GBG, 34 år gammal (67:a). Kör Audi 100 till vardags, men äger två 02:or (1502 - 1602). Har gillat bilar i hela mitt liv, helst 60 - 70 talare. Har kört 140, bubbla mm, men tillslut fastnat för bmw 02. Lättmekade och löjligt sladdbenägna :-), dessutom är 02-klubben en samling genuint trevliga människor. Ska som så många andra ner till Nurburring i år. Ska försöka besöka en del banträffar också. 1502 bus/banracer är under ständig utveckling. |
|
|
Rickard är namnet, 77:a ursprungligen från småland (något man är mkt stolt över...) men numera bosatt på gullmarsplan i stockholm. Började skruva på leksaksbilarna när man var en tvärhand hög & sen har det bara gått utför. Raka vägen ner i teknik träsket... Jobbar numera som Teknisk chef på en avdelning (på ett stort fd statligt verk), där jag tyvärr inte får meka lika mkt som jag får kämpa med elektroniska fel eller med datorer som bara #%vlas ! Men har full tillgång till mekanisk & elektronisk verkstad, ännu sålänge en obeskattad tjänsteförmån... Kör sedan september en 523 E39, och i verkstan ligger hela Hamann utstyrseln & diverse annat godis som ska på bilen så fort saltet försvinner och jag får tid ! Gillar att konstruera & hitta på egna lösningar, å jag har flera "projekt" på gång, så min förhoppning är att bilen ska bli unik & inte se ut som en sönder stylad 18års racer... Har återkommande drömmar om två BMW:ar jag gärna skulle bli ägare till. M6, Mmmm, så kraftfull & primitivt brutal design, Z1, den design mässiga efterträdaren till z3:an. Kul tråd det här, den borde få en egen länk i menyn ! När du älskar att köra !!! |
|
|
Inga damer här? FP |
|
|
tjabba!!! kanonkul med detta påhitt, fattas bara kort på alla... OK, jag heter Rickard och är 20. Bor i Värnamo och jobbar som det mesta på ett företag (operatör, ställare, reparatör och lite annat), åker 525tdsa, hade en 325im innan som jag saknar grymt mycket för det finn ju inte riktigt lika mycket krut i en diesel precis, men den rör på sig den med, med en plugin-box från KCR. Kan varmt rekommendera detta för diesel åkare, det blir en helt annan bil. Köpte TDS:en i våras och rök på att byta insprutningspump och kondensorn, ca:14.000kr, tråkigt att betala det första man gör... Men nu är den i riktigt bra form förutom lite strul med webasto-värmaren. Längtar till sommaren då man får slänga på 255:orna... Har förresten byggt ett snabbfäste till extraljus som jag även tillverkar och säljer på beställning, maila för bilder. Stora datorn köpes om nån har en över... Jag har pillat isär och satt ihop det mesta i mina dagar, allt från teknik-lego och radiobilar som barn till entreprenad-maskiner som stor. Jag gör allt själv på min bil förutom ingående detaljarbete på motorn. mvh Rickard |
|
|
Björn heter jag, född -61. Är i botten ingenjör med inrikting på elektronik och data men är numera verksam inom IT-sfären. Är inne på min första bumse som säkert inte blir den sista. En Oxford grön metallic "sjuförti" -97 med sandbeige Montanaläder-inredning och 18" 235/255-hjul med org. sportchassie samt en massa lajbans. Den är mega! Gillar (numera) stora, starka, tysta, säkra och bekväma bilar och hur bra än E38'an än är så måste jag erkänna att jag nog gärna skulle prova nya Merca S500 ett tag medan jag väntar på att E65:an blir överkomlig...vi får se. Tidigare bilar inkluderar en bunt olika Volvo 240 kombi med diverse olika chassiemoddar samt på senare år ett par Volvo 960, också med chassimods. Gillar inte understyrning nåt vidare... Bumsen är högerstyrd då den och sambon bor med mig i Swindon, England (åt sydväst till). Sambon och jag utvandrade för nu flera år sedan från Stockholm. Förutom att ha sett oss om ordentligt i vårt nya hemland är favoriten att ta "chunneln" (tunneln under Engelska kanalen) till Frankrike. Vi har 50 mil hemifrån till Paris, själva sträckan i chunneln undantagen. Inte så mycket längre till Le Mans och Spa Francorchamps är också inom bekvämt räckhåll... Skruvar lite till husbehov, dels för att det är en kul utmaning, dels för att det kan spara lite pengar ibland som man kan ha roligare för, men kanske främst för att jag då vet att arbetet är gjort så noggrant jag kan, någonting jag inte alltid är övertygad om att så sker på verkstäderna, även om mina lokala BMW-verkstäder verkar skapliga. Det senastet projektet är att renovera hjulupphägningen. Har nya främre reaktionstag och p-ändar redo för när andan faller på härnäst. Ju mer man skruvar på E38an ju mer imponerad blir man av all den, oftast, utsökta ingenjörskonst bilen är full av exempel på. Är klar anhängare av diverse elektroniska regler- och kontrollsystem i allmänhet och i synnerhet i bilen enligt devisen ju mer desto bättre. Är mycket imponerad av ASC men skulle gärna haft DSC med. Men det som jag saknar allra mest här där de inte verkar lära ut någon tresekundersregel utan mer "nollkommatresekundersregeln" :-) är ACC, dvs farthållare med radar. Kommer att stå högt upp på krav-specen inför nästa byte. Anser fortfarande att Formel 1 tog fel väg när det mesta i reglersystemsväg bannlystes där. Tack till er bakom BMW-Power, lysande initativ! Ha det! Björn |
|
Soton |
Tommy heter jag, 32 år med 12 BMW:ar på mitt samvete. Endast treserie bilar... 8 fabriksnya, hade jag bara köpt säg fyra, så hade jag haft råd med en M3 E46 nu... :o( Jobbar som säljare och även med ledarskapsutbildning inom idrott, har 11 år som hockeytränare bakom mig.. Närmsta planerna är att hämta min nya 325ti -02 som kommer om en lång o dryg månad... Letar efter rätt Z3 coupe 2.8... 7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari! |
Soton |
Bor i Västerås och brukar säga till kvinns att dom inte ska försöka komma mellan mig och min BMW o Brynäs, När det ska raggas.., klara papper helt enkelt... Dom brukar gilla att komma i tredje hand, he he. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.