AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.308

Vilka är vi?

Sida 3 av 18
Hej!
Heter Patrik Lundin är 24 år bor i Sveg i Härjedalen med min tjej å hennes katt.

Har också alltid skruvat började som liten slog sönder mina leksaksbilar och tejpade ihop dom igen :-) skruvade mycket moppe när man var i den åldern, sen köpte man en 125:a (yamaha RD -82 el -83) trimmade den med portad cylinder å effektsystem gick jävligt bra.

Sen blev det bil Började med en Volvo 242 -75 bytte den mot en Toyota Starlet (rostigaste bil jag haft) bytte den mot en Opel Ascona B, hade Asconan plus en Ford Sierra (sämsta rat jag haft) la Asconan som handpening i köp av skoter Yamaha sx 600 -97, bytte skotern mot min första BMW en 525 -88, köpte sen en importerad 318 -92, fick skänka bort Forden ingen som ville köpa den, sålde sedan 525:an till farsan åkte 318, köpte även en skoter nu igen (är ju grymt roligt) den här gången blev det en Ski-doo MXZ 440 X -00 under tiden jag hade den bytte jag min 318 mot min nuvarande bil den bästa jag haft M5:an har även sålt skoter och köpt grejer till bilen för de pengarna.
Har testat en massa olika bilmärken både begagnade och nya men 525:an och M5:an har bättre komfort, körglädje än någon annan bil jag testat, fastän 525:an gått 30´000 mil så känns den fortfarande väldigt bra.
Jobbar sen 3 år tillbaka på Telias Internet support.

Patrik L
ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Kul tråd det här, klart man måste skriva nå´t! Namnet är Richard bor i Trosa ca 70 km söder om Sthlm. Jag har precis fyllt 30 (SUCK...) och har alltid gillat BMW. Jobbar i Södertälje på Scania se´n 3 år och köpte min första BMW när jag var 23, det var en renoverad och trimmad 323 -79 när jag var 23 som dock hade rasad slutväxel. Se´n dröjde det ända till hösten -00 då jag köpte en 528 -83 som jag skulle ha medan jag fixade min Vento där växellådan rasade. Jag hann köra ca 40 mil på 3 dagar innan toppackningen rasade på vägen hem från Sthlm där jag hämtat ett par 17" M5 fälgar. 2-3 veckor senare satte jag min enda kvarvarande bruksbil, en Volvo PV -62 i ett vägräcke... 3 bilar på styvt 2 mån. Då var det lätt att hålla sig för skratt... Trots att oddsen talade emot mig så hittade jag en BMW 540 på nätet och köpte den precis efter årsskiftet och körde drygt 2000 mil på 10 mån, nästan helt problemfritt också! Jag är mycket bilintresserad, speciellt av dragracing och jänkare men ser mig som allätare med prestanda inriktning. Jag provade för första gången på att köra riktig dragrace i somras med BMW:n och det var skitkul! Jag har även hojkort se´n -96 men har bara kört säsongen -97, det ska dock bli mer! Jag har haft en Camaro -73 med bigblock tyvärr i dåligt skick och skaffade PV:n efter den och den ska förhoppningsvis göras i ordning, jag har väldigt höga ambitioner men lite svårare att utföra dem. Saknar för det mesta riktig gnista och pengar. Dock försöker jag att meka själv med mina bilar. Min BMW är tyvärr lite dyr att äga men ger så himla mycket tillbaka att det är värt det samt att folk på den här sidan delar med sig av sina både positiva och negativa upplevelser att jag tror det betalar sig i längden. Jag tror inte att bilägare av något annat märke har en sådan gemenskap som jag upplever på den här sidan. Väl mött i vårt avlånga land BMW-vänner!

RAWLAW
Words of wisdom:
*Second place is the first loser!
*Only the one competing can win.
*If you´ve got it but didn´t bring it, you should have stayed at home.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Hej!
Är 25 år och bor i Bromma, utbildad elektroingenjör och jobbar som installatör av AV-utrustning(Audiovisionell-teknik) såsom projektorer, manöversystem, ljud- och ljusanläggningar i konferenssalar, hörsalar mm. Har också gått en kurs i Autocad och pysslar lite med att korrigera i ritningar till olika projekt.
Köpte första BMW:n -95, en laserblåmetallic 520-92 med sportchassie och 17"(gick som en dröm i kurvorna), den såldes i höstas eftersom jag i våras införskaffade en 328-96(svensksåld med knappt 6000mil på mätaren).
Alpinan införskaffades -97 och har fått hänga med på ett antal banträffar och förarkurser under detta år(gick med i BMWCS för 1 år sedan) och fler lär det bli under detta år! :)
Jag sköter det mesta av underhållet själv som service och reparationer(dock ej topp- eller motorjobb, känns för riskabelt;)), men kopplingsbyte, bussningsbyten i fram- och bakvagnen och andra jobb har utförts hemma i garaget.
Hoppas att träffa fler forum-medlemmar på kommande banträffar och dyl!

Mvh Micke t
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ticco, 33år.
Bor i Göteborg å jobbar på SKF.
Mycket skruva blir det, både på jobbet å på fritiden.

//Ticco

www.ticco.com
Tjena.
Mitt namn är Kent Hedlund och bor i Norrköping.
31 år, Jobbar på ett företag som heter Servera.
Har idag en BMW 320ik -88, Vilket är min första BMW men inte den sista.
Förövrigt åker jag R hoj så mycket vädret tillåter.
Jag är lite sugen på att byta min bil + mc mot en E36 om någon känner sig träffad hör av er.
Tack för mig.
mvh Kent
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Tjenixen

Johan Tryggvesson, 18år
och går sista året naturvetenskap/datorteknik i Falkenberg (Volvo och japps raggarnas hemvist) men bor i Halmstad.
Min far är bilintresserad och har alltid kört BMW eller MB så det är väll därifrån generna kommer...
Fick mitt körkort den 20 december och köpte min bil samma dag (320 -89 21k Mil).
Hej, Björn Markholm född 1977.

Jobbar som kökschef, har en fot i Härnösand och en fot i Åkarp mellan Malmö och Lund.

Kör min första BMW, en 325:a cab. Tryck på länken under "Äger följande BMW" för att se min bil. Hade tidigare *harkel* en Peugeot 205 GTI under studieperioden...

Björn Markholm
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag heter som signaturen, är 26 år och bor i Åkersberga tillsammans med min sambo. Jobbar som bilförsäljare på Din Bil (VW). Första bil var en 320iA-83 E30. Har sedan följts av en 518-87 (E28). Därefter en VW, Audi och Subaru. Hann även med en 325ix -87 och sist en 740iA -95(E38) svensksåld och familjeägd sedan ny! Nu har jag M5 3.8 -92b med Zeemaxpaket och lackade Caratrutor (Finns i läsarnas bilar på "Lars G".) Har även en vinterbil, Axxi S8 -98, även den svensksåld. Är nu ute efter en Alpina B10 Biturbo...

M V H
Stephan
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjena! Nicklas 31år. Bor i Hägersten för tillfället med min flickvän Kristina. Jobbar på Ericsson som projektledare och har flyttat runt en hel del. Var senast i Montreal i två år (där av min signatur). Har hunnit med en del bilar.
Den första var en Mazda 323 GTX -87. Efter det så blev det en Mazda 323 GTR - 87 4wd med 200hk (skitkul bil men lite väl skrammlig).

Första BMW:n kom 96 och var en E36 325 coupe -92, som jag hade fram tills vi åkte till Montreal. Hade en Opel Astra som tjänstebil i Aten ett tag också, en riktig skitbil.
Sedan blev det en till Mazda Protege (323) tyvärr, som första bil i Kanada. Den fick snart sällskap av en fullutrustad E36 328i -98. Den fick jag tyvärr sälja innan vi åkte hem för Göran Persson ville ha 40000kr i Tullavgifter för att få importera den.
Tre dagar efter vi landade i Sverige köpte vi våran nuvarande E46 328i -00 som går som tåget.
Tycker om att skruva bil eller snickra eftersom det är skönt som avkoppling och för att komma bort ifrån vanliga jobbet ett tag.
Ska bli ett stort Garage men en villa snart, hoppas jag. Gärna med en egen smörjgrop och väl tilltaget verkstadsutrymme för alla maskiner jag drömmer om.

Ha det...

///Nicklas
//Andy
Hejsan! Andy här, från Trelleborg i Skåne. 18 år, pluggar till "undervattenssvetsare" om allt går sin väg! Äger min första BMW, en 323i e21:a, men det är dock ej min sista! Är mycket nöjd med min bil, och ska för alltid behålla BMW i varmt i hjärtat! Kommer att lägga upp bilder senare, under André Karlsson.

Ha det bäst

//Andy
Hej,

Simon, bor i Linköping, snart 31 (30 än..:-))och gift, toppen!. Är nybliven egen företagare, jobbar som datakonsult med inriktning mot websystem, databaser, kravspecificering och rådgivning.

Är innne på min tredje BMW 528i 97:a..köpte den själv Tyskland i slutet av september år 2000. Har kört BMW 323i 84 och 530i 93:a innan.... Innan har jag kört väldigt många VW bla 3 st golf GTI och en vr6:a samt audi, vanliga golf och toyota celica...BMW är dock bäst!..:-)

Kan inte meka så mycket...dock har jag hyfsad koll på värdering efter att ha plöjt mycket annonser samt att jag känner mycket folk som köpt och sålt bilar.

Bilintresset har ju också gett att man behövt intressera sig för att importera bilar då det varit betydligt billigare innan att köpa dem utomlands.

MVH Simon
Colin
Hej jag heter Per Bodin & bor i Karlstad.
25 år jobbar som resemontör under sommarhalvåret & konstruktör resterande delen allt inom pappersindustrin.
Smeknamnet Colin fick jag från rallyförarn, snabb men håller sig inte på vägen hela sträckan.
Inledde BMW-ägandet med en M535-86 efter lumpen sen M5-93 & sorgebarnet/bruksbilen 524 td. Var & hämtade mig en M5-86 i Tyskland i höstas det enda som saknas är en M3 E30 Sport Evo så är samlingen full.
God fortsättning!

Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton..
Hej!

Jag heter Gunnar och är född 1977. Jag bor på västkusten, även kallat Bästkusten ;), 5 mil norr om Göteborg. Jag är maskiningenjör (konstruktör) och är både anställd och arbetar som konsult i Göteborg. Det blir därför en del pendlande, ca 12 mil per dag. Ganska jobbigt på morgonen och att man dessutom förlorar en hel del tid per dag, men sitter man bara i rätt bil så går det an ;). Det är anledningen till den bil jag nu äger.

Min första bil ägde jag tillsammans med min far, en Mercedes 280 Coupe -74, detta när jag var omkring 18. En väldigt fin bil som var väldigt uppskattad av omgivningen (och mig själv!), stannade man så kom det nästan alltid fram en nyfiken själ. Lustigt att det blev en Merca, mina föräldrar har alltid haft medelmåttiga Saabar och Volvos, men det finns en förklaring till allt.. Vår tanke var att jag skulle lära mig lite mer om bilar, meka själv och så. Tanken var god, men bilen gick ju aldrig sönder ;).

Sedan 1½ år tillbaka har jag en B M W 540IA från 93, import 98/99. En otroligt fin bil, i synnerhet på motorvägen. Den har allt och lite till, och framför allt så har den en urstark V8:a som ger maximalt 400Nm. När jag skulle köpa bil var jag primärt ute efter en 525 eller ev en 520, men när jag upptäckte att det knappt skiljde något i pris för att få en 530/540 (lyxbilarna på den tiden), och när man väl provkört dem så var saken klar. Valet mellan 530 och 540 var dock inte lika självklart, skick och pris fick avgöra. Tyvärr har jag haft lite obalans-problem det senaste halvåret, men bortsett från det så är det nog svårt att hitta mer glädje och känsla för pengarna :)
Jag är till sinnet en sann perfektionist, och har jag väl haft en BMW så blir sannolikt även nästa bil det :)). BMW 528 >96 lockar en del om jag säger så..

PS. Mycket intressant tråd, vore väldigt trevligt om BMWPower ville ta efter och skapa ett register där de som vill kan skriva en snutt. DS.

Tack för mig! Tack tack.

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
Linkan
ja e 16 (17 iår) så ja e nog den yngsta här, har inte skrivit så mycke. men de e bara för ja kan inte så mycke om att meka i bilar än så ja kan hjälpa folk.. ja heter iaf linuz och går el på gymnasiet å ja ha en brorsa som heter david (han heter oxå de på forumet). ja ha inte haft en bmw å ja blir nog 18 innan ja köper en å då blir de nog en 323´a e30 eller en m535´a e28.. min brorsa ha iaf en 735a 87 eller 88 tro ja e32 å en 86´a 323 e30.. å min mamma ha en 88as 518
just de ja, jag bor i bollsta cirka 10mil från sundsvall..
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Hej fränder!

Kjell, så klart! 24 år ung Skyddsvakt i Stockholm. Stationerad på ett centralt beläget 1600-tals slott med royalistisk närvaro. "Kunderna" brukar inte sällan köra exklusiva bilar, så jag kan väl säga att jobbet påverkade mitt bilval.

Min allra först bil, tillika min nuvarande, är en BMW E36 316i Compact. Den var redan påkostad med div tuning och styling men jag har ändå lagt ned lite flis på att göra den estetisk...
Jag saknade helt erfarenheter av BMW när jag köpte den. Hade jag stått inför samma val idag så hade jag nog köpt en några år äldre E36 Coupe. Det är lite av den slutsatsen jag har nu när jag försöker sälja min Compis. Fram emot sommaren planeras en tripp ner till Tyskland för köp av en riktigt fin 318iS Coupe -> 325i Coupe...

Jag bor förresten i Hägersten, så om det finns några likasinnade i närområdet träffas jag gärna.

MVH Kjell T
da
28
dava
325iX -87
Som alla andra påpekar..kul att få veta lite om alla bmwbröder!!

David heter jag, 20 år gammal, bor i bromma i vår fina huvudstad och väldigt ny på att äga bmw. Har ändå alltid haft ett brinnande intresse för märket, köpte min första för 3 månader sen ungefär och lyckas självklart kvadda den =(

Har precis gett mig in i arbetslivet och jobbar som säljare inne i stockholms stad, där jag nu sliter bakdelen av mig för att få råd att fixa bucklorna och lacka om i cosmos-svart samt styla och tuna så mycket det är möjligt!

Måste bara säga att hur många bilar man än kör, så finns det inget härligare att köra än e30, den är ju underbar!!!!!

Ha de bra
da
28
dava
325iX -87
en sak till förresten; om det finns någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med plåten för en bra peng så får ni vädligt gärna höra av er!!!
Sa
449
Sahlin
BMW 530d F11
---Hitta felet nedan---
BMW 335d E91 Såld
BMW 325d E90 Skrot
BMW 523i E39 Såld
MB E430 W210 Såld
BMW 520i E34 Såld
-----MC-----
BMW R1200GS Såld
Bara att blotta sig ;-)

42 år ung från Laholm och arbetar som data-ansvarig på en gymnasieskola i Halmstad med ca: 600 datorer (puh....)

Har väl en del erfarenhet av bilar i största allmänhet men skruvar helst inte med dem längre. Tycker att det finns de som klarar det bättre än mej.

Mitt intresse för bilar ganska stort men inte överdrivet. På mitt arbete blir det ofta ganska vilda diskussioner om vad man ska åka runt med för kärra. Min kollega är nämligen ett Audi-fan av stora mått (huuhhh...)

Den 520i -93 som jag äger i dag är faktiskt min första BMW men jag kan svära på att det inte blir min sista. Har nämligen aldrig haft en bättre bil. Trots att den rullat 20000 mil så har jag inte haft några problem med den över huvud taget. Bara att tanka och köra.

Behåller väl vagnen något år till sedan blir det dags att byta upp sig. Blir förmodligen en 528 e39 eller något liknande. Blir jag någon gång rik så blir det en 540....men då måste jag bli rik ;-)

Ha det så bra bra alla BMW-älskare: Stefan.

Hej!Daniel heter jag.Är 24 år och kommer från Göteborg.Jag jobbar som budbilschaufför och kör på fritiden en brilliantröd 540.Har varit BMW-tok sen-98,då jag började min bana med en cosmosblå 528 i lagom slitet bruksskick.Mina intressen är främst styling och trimning och jag missar numera aldrig något Bilsport-arrangemang.
Givetvis besöker jag dagligen bmwpower!
Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Kul med lite historia bakom namnen
Jag är 32år och kommer från Kristianstad i skåne
är utbildad plåtmek och jobbat med MB + Nissan
3år. Kört långtradare + Buss ett antal år.
Jobbar numera som servicetekniker för Skånetrefiken.
har alltid varit intresserad av bilar . mina BMW har bara varit 3 stycken 1602-75,520i-88,520iTouring-94.
Min 520iTouring importerade jag 97 och jag har kört
6000mil utan problem men den är nu till salu eftersom jag är intresserad av en E39-97-98 med automat.

Jag måste tacka BMW-power för en mycket bra sida
surfar här så ofta jag har tid.

MVH/Daniel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.