AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.315

Vilka är vi?

Sida 17 av 18
Cribba
Christian heter jag och är 20 år från Huddinge,har bott halva livet i strängnäs och pluggat i eskilstuna. Jobbar som snickare och bygger restauranger runt om i sthlm och södertälje men även runt om i landet, ruskigt kul jobb ! Har precis bytt min sålt min Impreza och köpt Bmw, känns väldigt bra !

Mvh Christian

Min förra bil Länk
BMW entusiast med brinnande intresse för tyskt hantverk.
Sportbils älskare, säljare, bilstereobyggare m.m.
Glöm det där jag skrev om att sälja min 535! Ska med alla
medel försöka ha den kvar för den förgyller helt klart tillvaron
mer än en 318.

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Da
8
Da9L
320 -93
Jag heter Daniel och är född -78.
Likt några tidigare "talare" så läser jag mer än jag skriver här. För att ha råd att köra BMW så jobbar som inköpare på ett elektronikföretag i norra Västmanland. Har idag en 320i -93 ,och vi trivs jävligt bra ihop, men tyvärr så saknar den ac/klima så nu ska vi skiljas, jag vill istället bli ihop med en 525ix, och då är det ju fyrhjulsdriften som lockar mest! :o)

-97 stod inte farsan ut längre med att jag tjatade på honom att köpa en BMW, det blev en nyimporterad 525iA -95 med 10600mil på mätaren (helt enligt min plan), den har idag gått 28000mil och han har endast behövt byta slitagedelar så som bromsar tex, inte ens avgassystemet är bytt. Gissa om han är nöjd!

Jag kommer ALDRIG att köpa något annat än BMW, när man har varit och provkört någon ny bil (av annat märke) och sen sätter sig i sin 320 -93 med 23000mil på mätaren och sticker ut och gasar, så skrattar man ju, den är både roligare och skönare att köra, och den dagen jag hittar något som slår en BMW så kommer jag att bli riktigt glad, för det innebär ju bara att BMW utvecklar en ny bil som är ännu bättre.

Om det är någon som har en 525ix till salu, så maila gärna några bilder och lite info. ds.is@home.se

Kör så det ryker!
Da
8
Da9L
320 -93
...glömde säga att tom katten gillar att åka i min BMW, hon har alltid HATAT att åka bil innan jag köpte den.

...så, nu kan ni köra så det ryker igen.
kurremurre
Nej du Folke! Jag heter Roger och är 57 i april,kör en liten skolbuss i Haninge.Det är skolbarnen som döpt mig till Kurremurre..Har haft många bilar genom åren,men har alltid vurmat för BMW ,sedan jag fick serva urmakarens bil när jag bodde i Flen mitten på 60 talet.Men en gång i tiden var DKW en favvo. Jobbade 1961 på texaco i Fliseryd o han sålde lite bilar på sidan om.Han hade bla.en Nash-48 en väldigt rymlig bil som man hade mkt, skoj i hmhm.Ja det har runnit mkt, vatten under broarna sen dess , men jag har det bra med 525-89 o sonenär billackare i Högdalen Sthlm i biltokig han åxo..Ha de bra alla!!
Sn
47
Snojhals
120d-14
Z4 3.0-03
Mattias Sköldborg heter jag. Jag är en 33-årig arkitekt som bor och jobbar i Stockholm. Har alltid tyckt mycket om bilar och har väl försökt kombinera sportighet och utrymme i mina bilköp. Man har ju en familj som vill åka med ibland. Bilägarkariären började med en Peugeot 205 Gti, sedan kom min son och jag blev med BMW för första gången, en 328iT-96. Jag tyckte dock att det blev lite väl mycket plats i bagagerummet, så jag bytte till en Audi 1,8TQ-98 sedan. Sedan ett halvår kör jag BMW igen i form av en 328i-99.
Visa användare
94
johnny e
525i -89
jahopp de kan ju va roligt ! Ööh är en 73 alltså 30 bast i år(suck man börjar känna sig gammal) tillhör numera västra götalandslän är uppväxt i ett litet samhälle (by) som heter GNARP.hälsingland
4 mil söder om sundsvall.detta är min fjärde har haft 320,318,520
o nu en 525 89:a diamantsvart.Ärligt så har ja haft problem med alla inkl. den här ! Men men en gång bmw alltid bmw!! Börjar få ordning på den nu med många underlättande tips ifrån forumet
TACK!!

mvh: johnny

K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Hej alla!
Heter Kajo, är 31 år och jobbar som systemadmin på ett läkemedelsbolag i Stockholm. Är alldeles ny här på forumet, även om jag läst in mig lite här på era bilar innan jag slog till själv. Har precis köpt min första BMW, en 525 tds touring -95, mest för att jag sedan ett drygt år har en dotter och snart (imorgon, typ) skall ha en kotte till och vår tidigare Alfa sedan inte pallade en syskonvagn. Har tidigare haft bla volvo 142 -69 (perfekt första-bil!), Talbot Samba gts, Fiat 128 (som den går att övervarva!), Citroen BX, Renault Dauphine, Mitsubishi Galant GTI, och nu senast en Alfa 164 TS. Har även hunnit med Honda cb750, Kawa 750 turbo, Yamaha rd350, och en yamaha tzr 250.
Jämför väl BMW:n mest med Alfan, och tycker att BMW:n inte förmedlar vägkänslan på samma sätt. Det känns helt enkelt inte som att det går så fort som det gör. Känns inte ens lika mycket tryck mot sätet i kurvorna, trots att mätaren visar samma, och bilarna i högerfilen passeras i samma fart som vanligt. Har inte bestämt mig för om det är en nackdel än :-)
Annars trivs jag överraskande bra med dieselmotorn, underbart drag om man har lite varv och "laddar på", precis som kawa-turbon, fast man slipper koncentrera sig så när det släpper...
Vi hörs!
Kajo

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Jag heter Henrik och Jobbar i Lund som lärare och är 26 år En massa folk omkring mig hade BMW men första riktiga kontakten var en 318is-90 E30 som en polare har. Tittade runt lite efter bil i sommras och hittade då en fin 318is E30 av en slump och att min kompis redan hade en gjorde ju saken mycket bättre har blivit en hel del bmw snack. Nygligen började Flayer här på mitt jobb och vi började genast snacka bmw då hela hans famil är tokig i BMW bättre BMW broder kan man inte ha.
Är inte så kunnig när det gäller bilar men sedan jag skaffade min har jag lärt mig massor suger bara till mig. Letar nu efter min andra BMW förmodligen en 325 coupé eller 328 E36
Kul att läsa dena tråden och att vara en bland gänget.

/Henrik
Th
302
The Sentinel
E91 320i Touring -07
Jag heter Niklas Edlund , 26år och jobbar som servicetekniker/försäljare (ej av bilar) i Luleå .

Varit galen i bilar sen födseln trots att min närmsta
omgivning inte varit det minsta intresserad .

Jag har hunnit äga ett antal BMW's och
Har sedan några år varit medlem i BMW Club Schweden
och har varit med från början av uppstarten av
BMWCS Sektion Nord .

Min "specialité" innom BMW-världen är gammla E12:or
och jag läser och allt för ofta köper allt som har med e12
att göra ... man kan nog lugnt påstå att jag är sjukligt
förälskad i e12 karossen då jag provat att vara utan
dem en kort period men abstinensen vart hemsk .

Har en e12 525:a som tar upp all min lediga tid för närvarande
lite hyss i snickeboa på gång nu under våren .

Äger för närvarande :
----------------------
e34 525i e34 24V -91 - Min vardags/bruksbil .
e12 528i -80 - Reservdelsbil som bara blev kvar .
e12 525 -77 (-76) - Min pärla .

Har ägt :
--------
e12 518 2.0 -77
e12 518i -80
e12 520i -80
e12 518i -81
e30 323i -83
e30 318i -85

Har även ägt andra "bilar" så som Audi , VW , och Opel .

///M vh. Niklas

BMWCS #3633
BMWCS Sektion Nord
Tjenare, heter Patrik är 19 bast, pluggar på umeå teknikprogram inr. automation vid dragonskolan i umeå (sista året), bor några mil utanför umeå. Har förkärlek till BMW sedan "520i-tiden", gjorde ett misstag och gick över till v***o 740, sålde den o skaffade bmw igen. Är lite av en putsfanatiker då jag nästan brinner upp när jag hittar rost, lacksläpp och repor, har nästan tvättat sönder den 1 år gamla lacken på min 91:as 316i e36. farsan tycker att jag ska skaffa "en riktig bil" (mb slk) som han säger, men jag låter mig inte påverkas. min äldre bror kör en svart 525 tåååring -91 (24v) som jag beundrar väldigt mycket. nästa BMW blir antagligen en kraftfull e39. min förra BMW var en diamantsvart 520iA av årsmodell 1989. var mycket nöjd med den förutom att det var en automat, men hade det suttit en 2,5 litersmotor i den hade jag haft kvar hon än idag.

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Porsklint
Hej är en glad bilstereo guru på 36 som köpt mig en kul bil i veckan!! fast vet inte riktigt vad som finn under huven??? nån som kan hjälpa mig kolla???? brum brum
Hej, jag heter Hans och bor i Marks kommun, jobbar som IT-lärare. Vi behöver 2 bilar i familjen och har därför en Audi A4 Avant 1.8T -97 och en BMW 320 E36 -95. Frun gillar Audin, så den blir säkert kvar några år till.
Jag har haft BMW:n i drygt en månad, och är väldigt nöjd med den. Kanske ångrar jag motorvalet lite, men det är mer prestigetänkande än sunt förnuft.

Efter att ha vistats några veckor här på Forumet så har jag lärt mig en hel del om BMW, framförallt om de olika modellerna och olika typer av extrautrustning. Allmänt mek-kunnande har jag sedan tonåren.

Under årens lopp har jag ägt en del trimmade bilar, en släkting till mig hade en firma som sysslade med Volvotrimning, han visste hur man trimmade och typade om Volvo 140-240. Det blev egentligen ganska extrema bilar för normalbruk, men kul var det. Jag har alltid hållit bilarna ganska anonyma, hellre pengar till motor och väghållning än lack och stylingplast.
Men med tiden har jag tröttnat på hög ljudnivå och dunket i vägbulorna. Vi har rätt taskiga vägar här. Jag fick smak för komfort efter några semesterresor till sydeuropa i Audin.

Jag trivs som sagt nycket bra med min 320, och eftersom den är i fint skick så kommer den att rulla bekymmersfritt några år. Det var därför jag valde denna 320, som just nu kändes helt rätt. Visst sneglar man "uppåt" på starkare motorer, men jag väljer i så fall att skaffa en E46 längre fram. Huvudsaken är att det sitter en sexa under huven!
Jag är också förtjust i E34, och har lekt med tanken att byta Audin mot en 525-528 Touring, men det sätter sig frun bestämt emot...

Jag kommer att vara aktiv i BMW CS och träffarna här. Ni känner kanske igen mig om ser en gubbe med gråa tinningar i en nerlackad röd Coupe utan emblem. Åren går, men bilintresset finns kvar... Och ni har ju många fina bilar som man kan titta på ;)

BMW Club Schweden 5376 - Fahrfreude mit BMW!
Jag heter Joel, är 18 år och bor strax söder om Falkenberg på västkusten.(exakt 10 mil söder om Göteborg)

Studerar till Fordonstekniker och håller på att slutföra 3:a året.

Har skruvat mycket Volvo innan, men halkar ofrånkomligen tillbaka in i "missbruket" och återtar en tradition från när jag var 14 med det kära märket BMW.
Drömmer om en M5a eller 540 E39, men tills dess duger E 30 finfint!

I övrigt är det ju självklart fest som gäller!

Ha de bra MVH//Joel

*En stark sexa smakar lika bra på vägen såväl som på krogen*
tjena!
Jag heter Magnus, 19 år, bor i Leksand i dalarna. har nyss tagit studenten från estetiska programmet i Leksand.
Har alltid åkt Golf men när jag impulsköpte en 320i med M-paket från -86 så blev jag kär och kommer nog enbart åka bmw i framtiden. :)
Att det blev just en 320 beror på att det är en kompromiss mellan
prestanda och ekonomi som passar min plånbok ganska bra,
men jag drömmer om en M3'a varje natt.. ;)

som nybliven bmw-ägare så tycker jag bmw-power.nu är en helt suverän sida. har bara skruvat Audi & VW innan men har nu lärt mig ett och annat om bmw tack vare detta forum.

jag tycker det skulle vara kul att få kontakt med andra bmw-galningar här i dalarna då jag är den enda i min kompiskrets som åker BMW (dom andra är helt insnöade på VW och Audi, att dom inte vet bättre! ;).)
Alltid kul att ubyta idéer och tips med likasinnade!

jaja, det var väl allt för den här gången...

ha det bra, och låt inte högerfoten växa sig allt för tung ;)

PL
520 -89
525iA -95
Per Larsson, hemmahörande i Landskrona. 41 år ung, sambo, två barn och en katt.
Säljer försäkringar för if och Skandia. Har sålt bilar en gång i tiden, närmare bestämt 1995 och då för BilPartner (Saab-Opel).

Mekar inte, inte min grej liksom, överlåter med varm hand det till dom som kan.

Ha de
Per
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Kul ide´

Jag är en kille på 30 år som gillar att ha kul och har det hela tiden också .
Har ett eget säljföretag i möbelbranschen + extra jobb när det går lite sämre med firman .

Har alltid en massa projekt i görningen typ bilar som ska byggas om och trimmas men det blir nästan aldrig nått färdigt .

Har gillat Motorsport och BMW sen barnsben .

Är självlärd på mekarfronten och där finns inget jag är rädd för att meka med i en bil förutom datorerna och sånt .

Har nog mekat med allt ni kan komma på i en bil men inte så jätte mycke med BMW mest för att dom aldrig går sönder =).

Är svetsare i grunden så fråga gärna om det om ni har problem med nått sånt .

M som i Motor
M3 CSL nice
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Är en kille på snart 32 år, bosatt på hisingen i Göteborg i princip hela mitt liv. Är finsk från början, bodde där ett par år som barn.

Har läst om och beundrat bilar sedan så länge jag kan minnas, minä vänner tycker att jag är smått skadad då jag kan recitera bildata för de flesta märken från -63 o framåt...

När det gäller bilar har jag aldrig orkat vänta på att ha en god ekonomisk grund att införskaffa en ifrån, utan det har blivit att "snacka med banken" och köpa så mycket bil man kommer över! Senast hade jag en fantastiskt vacker Audi A4 Avant, men säg den lycka som varar...Jag brukar "tröttna" på mina bilar efter c 4-5 månader och börjar kolla efter annat. i Audins fall störde jag mig på motorn, en 2.4V6.
Därför ville jag inte kompromissa med motorn när det var dags för min nuvarande bil, men håller redan på att snegla på alternativa upplevelser - dyrt att hålla på såhär.
Har även tummen mitt i näven, och lämnar därför in bilen för det minsta missljud/jobb till auktoriserade verkstäder, typ Wölkes.

Jobbar på Volvos utvecklingavdelning, men känner föga för dessa bilar. Även om vissa modeller är fina, förmår de helt enkelt inte att entusiasmera på samma sätt som de tyska märkena...
Man skäms nästan, då jag gärna velat tycka om/föredra Volvos, men kan inte förmå mig till detta!

Annars har jag rätt lata intressen förutom bilar, spelar biljard och kastar dart, gör ett ryck en gång om året o gymmar c 4-5 månader (börjar bli dags igen...). Läser en del skönlitteratur, och tillbringar alltför mycket av tiden med att dagdrömma om den stora lotto-vinsten och alla bilar man kunde köpt sig (och då spelar jag inte ens Lotto för det mesta!).
Som en följd av dessa intressen är jag rätt filosofisk till läggningen, samt gillar att leka med ord/tankar (fria).
Föredrar ärliga och öppna människor, som inte är fördomsfulla och inskränkta i sina åsikter/val. Alla människor har "något"!

Den senaste tiden har jag tillbringat mycket tid här på forumet, vill tacka för detta form av socialt utbyte - värdefullt!

___
BMW CS #5221
Christian Svedberg, 17 år(snart 18: körkort) bor och är uppvuxen strax söder om Sundsvall.. Pluggar sista året natur på Hedbergska gymnasieskolan här i stan, vill bli kustbevakare eller polis!! På fritiden blir det oftast att man umgås med vänerna eller styrketränar, eller tvättar någon av bmw'na..

Jag har en Z3 roadster och farsan har en e46:a 320...
Jag har ännu inget körkort ännu, men det är inte så långt borta nu... Min bil kan ni se i galleriet!!

//Svebba
BMW Z Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.