|
Sida 16 av 18
|
|
|---|---|
hellonasty |
Tjenare Heter Christian är 20 år och bor i ett liten stad ett par mil nordöst om Uppsala. Är arbetslös för tillfället med men passar på att plugga lite komvux sålänge. Tänkte söka in till högskola när jag är klar med kurserna vilket kanske blir i höst om allt går bra. Är intresserad av det mesta som har med teknik att göra tex datorer, billjud, radio, scanning, bilar förstås mm. Min första bil var en 320i Coupé E36 från 92 men har bytt och kör nu mera en 328i Coupé från 96. Har många planer för bilen och mycket teknik jag tänkt installera men eftersom jag inte jobbar för tillfället så ligger det lite på is just nu =) |
|
Hej! Heter Magnus och fyller snart 20 år (mars). Uppväxt i utanför Malmö, flyttade med min familj till Hörby för 3,5 år sedan. Jobbar som Säkerhetsdesigner/Kommunikationstekniker i IT-Branschen. Har en 730iA -92, en 528iA -87 och en Camaro -75. När jag hade fått körkortet körde jag med en Mitsubishi Colt GLX -87 som jag sen parkerade ovanpå ett stengärde ute i de Skånska skogarna. Man får skylla sig själv när man kör felhjulsdrivet. Sen köpte jag en 520i -84 och på den vägen är det. På fritiden pysslar jag lite med musik och bilarna så klart. Polarna får man inte heller glömma. Nu vet jag inte vad jag ska skriva... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hej, Johan heter jag. Bor i Helsingborg och äger en snikvariant av BMW. Nämligen 316 -89:a. Kom hem från Skottland i Maj efter 2 års slit för IBM. |
|
| Danne, 27 år från Ösmo söder om Stockholm. Jobbade tidigare som larmtekniker i stockholm, Men tröttnade på det & gick tillbaka till mitt första jobb som glasmästare. Där får man iallafall hålla på en del med bilar. Ganska mycket bilrutor, & en del solfilm. Gift, tre barn. Har haft 8 bilar varav två BMW. En BMW 520i-89. Samt min nuvarande BMW 525i-90 som jag precis införskaffat. Jag är kanonnöjd. Ska bara tona rutorna, sätta på vita blinkers mm. Samt bygga en ordentlig stereo så fort minstingen inte behöver barnvagn längre. Jag har även ett eget företag som håller på med bilstereoinstallationer, data-nätverk mm. | |
black beemer_1 |
är det bara jag som saknas? :) MÅNGA SOM BERÄTTA OM SIG,de kul ju,då gör ja oxå det kalle .född 1980 bor i sthlm.egenföretagare (däckfirma)till bilar=tro eller ej sutti och räknat haft ca 50 tal bilar genom tiden trotts jag är bara 22 jusst nu,den första sedan 13 åring en golf gti 81:a ..bmw:s har jag ägt ca 5 st e30 325 cab....e 28 535M....M5 91....E36 320....och nu 540 E39 ac schnitzer.bilar är största intresset sedan 10 åring har jag läst tidningar som bilsport mm.försökte tvinga farsan köpa en epa traktor när ja va 10 år åt mig,men de va icke lämpligt tyckte han,att en bil kom till vid 13 års ålder va pga mycke tjat samt farsan hade inhängnat stort företag vart jag bruka få bus köra lite på (lagligt) redan då vart det stereo byggen,toning av rutor,breda alu hjul mm.sen dess har det börjat och förmodligen tar det alldrig slut,jag har haft en del GRYMMA bilar.men ingen 110% dvs GRYM GRYM.så nu e de väll dax,sätta kompressor samt lustgas eventuellt i denna bil,20 tums hjul,mm,mm,mm,mm,mm DENNA GÅNG GÅR JA HELA VÄGEN UT,inget får stoppa mig,ska helt enkelt göra bilen till en SNYGG VÄRSTING,me fett ljud system.bromsar.väghållning,motor,styling mm jag är glad att denna BMW POWER sida finns,fått mycke hjälp samt en bil såld ,jag försöker själv hjälpa oxå.de handlar om det i en forum att man får och ger hjälp sist men inte minnst HA DE SÅ ROLIGT ME ERA BMW:s häls KALLE man kör inte bil under 8cyl |
|
Roligt att läsa om alla.. och jag heter Henrik, 21 år, pluggar i Örebro. Har bara ägt BMW en månad, men än så länge så är jag mer än nöjd. Första bilen var en Mercedes 280CE -74 med 13.000 på mätaren, en fin sommarbil. Andra bilen var en stylad Opel Calibra Turbo, grymt kul tills motorn rasade, lagade motorn och körde vidare, ett år senare rasade den igen. Nu kör jag en lite mer sansad 316i =) |
|
|
Ja det är roligt att få veta lite mer vilka alla är. Själv heter jag Kristian, nyss fyllda 20 och pluggar till ekonom. Har även jobbat en tid som CAD konsult, men nu är det plugget som gäller. Min första bil var en Peugeot 205 GTi, vilken, om jag ska vara ärlig, var en mycket roligare bil än min nuvarande 316 Compact. Bytte till BMW av kvalitet- och säkerhetsskäl, men nu får det bli BMW i fortsättningen också. |
|
|
Tjo Johan(tydligen vanligt här) heter jag, 21 år, NaturTeknisk Gymnasial utb med Lödcert. Drömt om att få bli Forskare/Teoretisk Fysiker. Bor i Sundsvall med 2 Gos katter och en Sambo. Jobbat med Elektronik, Godsregestrering(DANZAS), diverse strö jobb. Har enormt många Fritidsintrrssen: mest Vetenskap, Filosiofi och Elektronik och nu mera BMW med. Bilolycka(Passat 1,8t:s fel ;) Januari 2002: Sjukskriven heltid sen i somras: WAD=Whiplash Asociated Disorder. Fått behandling som ej gett nåt resultat. Framtid: Oviss Kollar in BMWPower hela dagarna nu mera! Underbart folk och forum! Hoppas verkligen jag skall orka köra dom milen framöver för att få träffa alla Er! Jag är den Praktiska Teoretikern som tänker alldeles föör mycket varför jag bara måste skruva ibland(i den mån jag orkar, nacken som pajar det)! Fått bilintresset av min Överpedantiske Audi Broder. SÅ tyska bilar ellr Saab skulle det vara. Sen så sa en annan polare till BMW fantast att BMW skulle jag ju glida! Så när det var tags att pensionera golfen pga att jag inte klara att köra den(nacken). Så Testa jag så klart först några Quattro Audi och så kom en 525:a Touring förbi och jag Var såld... Min bror klämde då även fram att han alltid velat ha BMW med så han sa slå till och sagt och gjort så sitter jag nu mera här och är övernöjd! Trist att den jävlas med mig nu bara! På snart återseende! _____________________ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
| theprophet: beklagar skadan, hoppas du kryar på dig | |
roine blom |
TJENA! kul med en son här grej det hänger man ju gärna på. e en kille på 32 år bor i sthlm (tyresö) utbildad snickare men har lagt det på hyllan, sitter nu å kör truck på nätterna. jag har haft en del olika bilar bla ford granada,volvo 850,opel calibra, men har nu änkligen skaffat mig en bmw 328 99:a-stepp en helt underbar bil tycker jag,kommer nog att behålla den ett tag om gudarna nu vill det.det va lite om mig. En med mycke pengar å mäcktiga vänner kan knulla rättvisan i röven, som gudfadern sa så bra roine |
Oakman |
Tjena! Är en kille på 18 år, går sista året på Naturvetenskapliga programmet, inriktning matte/data, på Spyken i Lund. Håller på att ta körkort, och vill ha en fin E30 när jag är klar med utbildningen. Övriga intressen är musik, gitarr, webbdesign, prylar m.m. Håller oftast ganska låg profil på forumen eftersom jag inte har så stora kunskaper/erfarenheter.. men man lär sig mycket av att läsa alla trådar! |
-ZodiaC- |
Hej hej.. Jag heter David.. 19år.. ifrån Stockholm (Ekerö).. Ligger just nu i lumpen (tungt) annars jobbar jag som elektriker.. annars brukar jag åka så mkt snowboard jag kan.. och försöka köra lite hojj å lite båt.. sist men inte minst.. Älskar allt som har med bilar å göra spec. BMW ;)) haha... Just nu är det tungt för det är så mkt jag vill ha men med min lumpen lön så är det ganska tufft.. jag lägger vart enda öre på bilen... spar så mkt jag kan.. fan det är mkt man vill ha :(( har ägt 3 bilar alla BMW.. en är såld och 2 är kvar.. den ena ska säljas till våren... en E21 323 (med zender ;) mkt rolig bil *sakna* min första.. min andra är en E30 EVOIII så snygg att man knappt vågar köra den. när man väl kör den blir man stoppad av polisen hela tiden fett jobbigt...:// ska säljas har inte råd att ha kvar pärlan :(( och slutligen min 535:a E34.. mkt härlig bil.. nu med skinn och chip.. lite andra goigheter i motorn oxå *) ska göras : 18tummare mer stereo sänkning sporluftfilter dtm läpp nerlack liiite toning 3tumms.. sen är jag väl nöjd ;)) haha BMWpower.nu sitter jag på varje dag. Underbar sida... får juh reda på allt man frågar =perfekt.. annars så längtar jag väl till sommaren då man kan veva ner rutan lägga ut armbågen å låta håret fladdra i vinden och baaara köra biilen hahah! :D det var nog allt! MVH//David.. |
|
Som sagt, kul att se vilka surfar med här:-) Peter heter jag, 26 år och kommer från Hudiksvall från början. Jag har flyttat till Oslo för 5 år sedan och gift mig med en underbar (BMWfan) norsk tjej. Här i norge jobbar jag som trafikchef:-) Såger säkert ingenting, men det har helt enkelt med internet annonser på bla Aftenposten.no att göra. Jag vill passa på att tacka för en mycket bra tjänst! Här finns allt nyttigt för vilken som helst BMW fan! Jag har träffat massa trevliga folk här, handlat lite bildelar, sålt lite bildelar, fått massa bra tips och hjälp. Hoppas att ni fortsätter att drifta denna sida. Om det skulle bli knapert pga den stora trafiken, så har ni ju den perfekta målgruppen att sälja annonser till. 95% män, mellan 15 - 50 år, högre intäkt och tekniskt intresserade? Kan det stämma? Än en gång, tack ska ni ha! Mvh Peter |
|
sovande |
Mike heter jag, kommer from South Shields nära Newcastle i UK. Och ja, vet jag min svensk är väldigt dålig. Nyligen såld min 535sport. Min ny bil är ett ultra-sparsam 525 tds. Det M51 motor är ett gåta, nästan ingenting på internet. Men här är det flera tds ägare. För 535 fanatiskare här är det gammal stjärnabåt... ...Länk Mike |
|
Niklas heter jag. 20 bast jobbar som elektriker. Intresset har alltid varit bilar och har praktiskt tagen blivit uppväxt slaviskt med BMW. Än idag kör min far en 320i-86 som i dagens läge rullat runt 10000mil. Har ägt den sedan 87 då den rullat 1100mil. BMW när du hellre kör än låter dig köras |
|
|
Mitt namn har ni nog listat ut redan.Mitt BMW-intresse väcktes nog när jag var 15 och en kompis brorsa tyckte jag skulle köpa hans risiga 323i E21,han bjöd på en provtur och den gick ju som ett skållat troll jämfört med farsans 740(inte BMW). Jag köpte inte den,men väl en annan 323i -79 dagen innan jag fyllde 16 och fick börja övningsköra. På den vägen är det,har bara ägt BMW sen dess med ett undantag,en Caprice Classic Brougham -86,riktigt skön kärra att glida runt i med skönt V8-muller,fast man satt och svor när man hade bråttom till jobbet. Är uppväxt i Sollentuna(Törnskogen) norr om Stockholm. Har bott/pluggat i Västerås 3 år på Hässlö FlygTeknikCenter till flygtekniker. Jobbar på Scandinavian Technical Services som är en "business unit" inom SAS-koncernen,vi servar i huvudsak SAS-plan,men har även externa kunder t.ex Novair,Britannia m.fl. Jag är anställd som flygmekaniker,flygtekniker blir men när man gått en 3-månaders typkurs på ett specifikt flygplan t.ex BOEING 737, AIRBUS A320,fast just nu går det ju lite knackigt för SAS så de snålar lite med dessa (dyra) kurser. Nu bor jag själv i en etta i/på/vid Stockholm->Södermalm->hornstull,är 22år .Jag spelar innebandy,badminton en gång/vecka,har även ett (företagsubventionerat) gymkort som jag använder ibland. Läser ganska mycket böcker och älskar Rocky (serietidningen). Det blir ju även en hel del tid framför datorn på BMWPOWER och LAZZAT.nu //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
Hardbaronen |
Hetter då Niklas,22 år är jag,jobbar som bilmek.största intresse bmw...om inte tjejen är hemma=)Har en 320(E30)som ja har byggt ljud i för säsongen 03,har även en 1602-68 med 2002 motor som e lite gjort med.....bänkar 180 drivhjulshästar.... |
Tony G |
Ja då var det min tur då! Tony Gunnarsson heter jag och är 27 år gammal! Kommer ifrån början ifrån Nyköping eller rättare sagt en håla som heter Jönåker straxt utanför. Flyttade för 6 år sen (tror jag det var) till Norrköping och började plugga på Linköpings Tekniska Högskola i Norrköping (civ.ing). Är inne i slutfasen och gör numera mitt examensarbete på Landvetters Flygplats, Göteborg (safety frågor) och bor där i veckorna och i Norrköping eller Uppsala (hos tjejen :)) på helgerna! BMW intersset väcktes då man var runt 15 år och min farbror körde runt i en BMW 728i-86:a och sen dess har det suttit i. Sen 7 år tillbaka har jag själv en delpingrå 320i-89 som enbart har gått på sommrarna (studentekonomi!). Man får väl erkänna att mycket av sommarjobbspengarna har gått till denna och ett antal uppdateringar har skett genom åren. Ser framemot våren som alla andra BMW ägare och ska försöka åka på lite träffar i sommar för första gången! Ha´de Tony Gunnarsson Avställd för vintern men glad ändå! Länk |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Martin 27 år från Växjö. Har sedan tidernas begynnelse varit intresserad av BMW. Har ägt ett oräkneligt antal både bra och mindre bra BMW. Arbetar som inspektör inom kriminalvården och har ingen tid över att skruva själv mer än oljebyten och däck och så vidare. Önskar äga en 3.5 CSL, M1, Alpina B7 Turbo S, Alpina B12 5.7 Coupé för att komplettera samlingen *skratt* / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Jag heter Richard och är 24 år. Just nu kör jag en 535i 89´ som snart skall säljas just för att jag ska börja studera juridik. Hoppas jag kan ha nån billig bil. Kanske en 318 eller nått sådant. Intresset för bmw började för cirka fem år sedan då jag som nybliven körkortsinnehavare började mitt första heltidsjobb som bilrekondare och fick se alla dessa fina bilar. Sedan dess har jag varit bmw trogen förutom en och annan sunkig vinterbil som inte förtjänas att nämnas i detta forum. Finns inte så mycket mer att säga än att jag är en vanlig student som lever livet. Snart utan den lilla guldkanten som det är att köra en motorstark bmw till vardags :( Ni som lyssnar på hårdrock förstår varfifrån mitt nick kommer ifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.