AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.321

Vilka är vi?

Sida 15 av 18
Heter då Jonas å kommer i från stockholm,är 20 år gammal...har inget jobb ännu eftersom ja fortfarande pluggar!
Bmw har legat mig mycket varmt om hjärtat så länge ja kan minnas,har faktiskt inte haft nåt annat märke en bmw ännu...har haft dessa 3 bmw-bilar som står till vänster..!
Till sist vill ja bara säga att bmwpower är en jävligt bra sida!!!!
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Tjena!

Rickard heter jag, 21 år. Bor i en lite håla, Sandviken
eh.. pluggar litegrann & jobbar..
Farsan hade en 320 en gång i tiden och efter det så har jag i stort sett alltid velat ha en BMW.. har iofs haft dålig koll på alla modeller och så, men nu är det bättre med det :)

I vår kommer jag att jaga E36-or tidigt nittital.. :D
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Vad ska man säga!
Urkul med en sida med många karraktärer och om man läser mellan raderna så finns det en otrolig mängd kunskap om ett enda bilmärke,svårslaget!
Jag som skriver heter Dic bor i Hässelby(Sthlm)är48 år och har haft körkort i 6 år.
Vilket innebär att 750:in är min första ägda bil,vill hävda att det är en utmärkt start som första bil.Är mycket tekniskt inresserad men värdelös som mek.Jobbar sen många år tillbaks som köksmästare.Använder bilen mycket till att köra de tre barnen till ridning,fotboll, badminton och att hämta den 16 årige slashasen som har nollkoll på sista bussen/tåget.
Mvh Dic. (Varför så lite kvinnor?)

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag heter Jonas Rosén. Bor i Täby. Pluggar samhällsekonomisk linje, vad det nu kan vara bra till? Vill bara pyssla om bilen. Har lagt ner alla mina surt intjände sommarjobbspengar på bilen (mamma och pappas bil, har ingen egen än). De på mammas jobb tycker jag är knäpp för jag lägger ned en massa pengar på en bil som inte ens är min. :)

Blev frälst av det underbara märket BMW efter en åktur i en BMW 540iaT '99.
När det är dags att byta 523:an blir det garanterat antingen en: e39 M5, e39 540 eller Alpina B10 4.6 Touring. :)
je
68
jerker
850i 1991
Hej! Jerker som skriver. Du har ju fått en enorm respons, vilket jag tycker är jättekul. Har Du någon i´de om att gå vidare, och sammanställa detta enorma material i skriftlig form till alla som svarat, eller vad har Du för planer? Kanoninitiativ av Dig, men det borde följas upp seriöst. Speciellet med tanke på responsen. Bästa hälsningar, Jerker.
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Moro.
Jag heter Anders, 22 år, bor i Esbo utanför Helsingfors. Studerar till diplom-ingenjör vid Tekniska Högskolan i Helsingfors. Har bilteknik som huvudämne. Min första och enda bil hittills har varit en BMW e30... den började som en 316 -86 (arktischblaumetallic) men nu har den en m20b25 motor under huven. I princip så är hela "tekniken" bytt.
Drömmer om en 325 (e36) just nu. Men man måste väl strypa den finska skattebjörnen innan den blir av.

Hubbe328
Ja då var det väl min tur.
Christofer heter jag, 29år med sambo(ganska förstående) och en dotter på 3 år, bor i villa i Vallentuna.
Signaturen stämmer inte riktigt med vad jag har för bil, men när jag började skriva här så letade jag en 328, men tittade på alltför många ras, och av en slump så sprang jag på en fin 325:a- 95 som fick äran att pryda min garageuppfart. Vet inte riktigt hur man byter till Hubbe325? ja ja det får stå kvar.
Hubbe kallas jag men det var upptaget.
Ett stort tack till alla för snabba svar på frågor man har, och x-tra stort tack till redaktionen för en underbar site.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hejsan! Skriver väl lite jag också då!
Jan Strand heter jag och bor i Skutskär (1.5 mil från
Gävle) 25 år och jobbar skift som sodahusoperatör
på Stora enso Skutskär. Har varit Volvo-freak tills
den dagen jag köpte min första BMW våren 99.
En & annan Volvo har det "slunkit in" men jag tröttnar
fort på dessa. När man tycker en gammal 735-87
går trivsammare än Volvon (850R-97) så är det ingen
tvivel vad som gäller... Även sambon har förstått!
Stort tack till alla för svar på frågor och inte minst
redaktionen för denna kanonsida på nätet!

Johan från Kalmar i kära Småland!
Är en 22-årig kille som har ägt ett flertal BMW sen körkortsdebuten vid 18. Ägde fram till i lördags (2 nov) 2 underbara BMW 1st M coupè som jag "sålde" till min morbror och 1 st X5 som såldes samma dag efter en "olycka" på den lokala bensinstationen 1 vecka innan! Kom fram en man och ville köpa helt enkelt! Bra pris på båda gjorde att jag "blev av med" båda samma dag *snyft*
Jaja det finns fler det finns fler har jag intalat mig..Söker nu en 328-96 framåt (e36) om någon har en säg till!
Finns mkt att berätta om divs. galna bilupptåg genom tiderna men de tar vi senare eller mer privat!
Sammanställ var ett bra intiativ!!

Må väl!!

München
bm
46
bmwsoon
540IA -94
Jaha bara å hänga på då..
Heter Tony är 25år och kommer från finspång.
Från början från en audifrälst familj(min första var en audi 80 -81) som senare blev saabfrälst(min andra bil 9000CSE 2.3t) för att nu sen en månad vara bmw frälst.
Jobbar som IT tekniker.
Har också ett stort MC intresse och kör en Kawasaki VN1500(stor glidarhoj) när vädret tillåter.
Är numera lycklig då jag äger V10 dvs V8+V2 på totalt 5500kubik och en massa Nm.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag svänger väl in ett inlägg också. Så har man det gjort. :)

Claes heter jag. Bor i Borås och jobbar med hemelektronik på ett inte (längre) helt okänt företag som heter NetOnNet. 21 år fyllda är jag och all tid går åt till jobbet och högskolan (halvtid högskola heltid jobb). Den lilla tid som blir över hamnar ofta på bilen och träning.
Har bara ägt BMW, men jag har hunnit äga tre (inte avverkat) och är inne på min fjärde. Får se om jag verkligen avyttrar den inom en överskådlig framtid. Känns som att den kommer stanna länge som busbil. När man växer upp så måste man väl ha något att åka i på fritiden?
Tack och lov har mina bilar varit skrämmande felfria så jag har kunnat lägga större delen av tiden på "förbättningar" istället för lagningar. Som den bil jag har nu ser ut så sitter det Cobra-stolar med 4-punkts Sabelt-bälten, weitech-chassie, Alpina 16"-fälgar med 215-40-16 Fulda Extremo och en hel del småpill som inte syns eller märks förrän man släpper ut den på något annat än allmän väg.

Har förresten hängt här på BMWpower sedan en bra tid innan siten fick adressen www.bmwpower.nu, så jag har minsann varit med i gamet ett tag. Stenbra sida f.ö.
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Bättre sent än aldrig..

LTK, eller Johan Jonasson i verkliga livet. LTK kommer från regnumret på bilen, och har väl blivit ett begrepp bland kompisar i stan.. Bor i Alingsås 22 år gammal tillsammans med min underbara sambo Emma. Gått teknisk linje på gymnasiet, gjort lumpen som klargöringsmekaniker på Jas39, arbetar nu som servicetekniker med vårdarhjälpmedel, sängar och lyftar mm.
Har alltid gillat att meka med sådant som har motorer. När tiden räcker till flyger jag radiostyrda modellflygplan.
Har numera cykelavstånd till jobbet men möter ni en arktisblå 528 med LTK på skylten är det jag. 528´n är i orginalskick förutom lite hårdare fjädrar och dämpare, inga Mblem eller wunderbaums i mina bilar.. Har även en fin 3.0LA som är ute och finåker lite emellanåt på sommaren. Ett antal bumsar har passerat men LTK har hängt med nästan ända från starten. Förhoppningvis kommer bilarna i galleriet snart...

LTK, Kung i Alingsås
Mr
177
Mr_OK
325Ci Cab -01
Oktavius heter jag och är 26 år, kommer från Landskrona. Har min andra BMW nu, körde ett tag en Calibra men inget slår min nu varande 525-89.

MVH
O.G
M3 killer´n
Heter Jonas Dahlström är 19år och har skruvat och lekt med bilar sedan barnaben, Min första BMW var en 525i -93 med M3speglar och all M5 optik går att skåda på www.modifiedcars.com / BMW. är nu inne på min andra som jag aldrig tänker sälja :) Jobba som svetsare, och Bilförmedlare, min nuvarande skönhet går att skåda i galleriet. Namnet är Jonas Dahlström, Töcksfors, Värmland.

Mvh Jonas
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Heter Christian och kommer från Löddeköpinge i skåne. Är 18 år och har nu haft körkort i 4 månader. Familjen tyckte att vi kunde ha en tredje bil eftersom jag är så bilintresserad. Det blev en 325 cabriolet från 89(UFOt av regnumret ;)..). Är ingen höjadre på att mecka men jag tycker det är kul att småpilla med saker. Men jag föredrar nog bilvård! Är det ngn som har en likadan bil och vill dela med sig av lite tips så är jag tacksam.. bara att maila!! Mvh Christian Flood - numera bosatt i bilen ;)

Länk

Ac
90
Ackerlund
M3 -94
318i -87
Tja!
Jag heter Jens Åkerlund, bor i Kramfors, cirka 10 mil norr om Sundsvall. Har alltif haft ett bil intresse, har väl fått de av min pappa, han har jobbat me bmw bilar i 25 år och är delägare i en auktoriserad bmw verkstad. Hela min släkt har alltid åkt bmw, har aldrig haft nåt annat märke, så dår är de ju själv klart att en annan också åker bmw =) Några bilar jag har haft, 320i -84, 535iM -90 bilder :Länk
Nu för närvarande har jag en 318i -87 som vinterbil och en M3 -94 som sommarbil, jobbar som operatör men är utbildad verktygsmakare!
Mvh// Jens Åkerlund
Halloj !
Jag heter Lasse, är 45år, bor i Sthlm (Västerort), jobbar inom Taxi Sthlm, har väl alltid varit smått bilintresserad, har haft ett gäng med bilar (dock en i taget) bl.a. MB 219 -58, Saab 900T, Kadett GSI, Renault 30TS, BMW 1602, Fiat Uno, Volvo 740 m.m. Har alltid sett Mercedes som WOW-bil nr.1 Men efer att av en tillfällighet provkört en E38'a 740iA så va de kört. Efter 2 dagar var köpet klart! Började genast småstyla bilen, har lite kvar. (fan va dyrt det blir). Men BMW är ju tacksam att hålla på med (styling), stort intresse å många kunniga. Jag kör bra men är ingen mek-kille. Värderar högst mina två barn,(seppat -99) Min BMW skäller inte lika mycket som ex:et :), den morrar mest (V8)

bmwpower.nu är kanon! Självklar Startsida!

"Det finns 740 anledningar
att köra BMW" // Lazze S
Jag heter Fredrik och bor i Falun. Jobbar på VV i Borlänge och trivs bra med det.
Har ägt 8 st BMW sedan jag tog körkort för 4 år sedan. Hade en svacka då jag även åkte mercedes men den tiden är som tur är förbi :o).
Har besökt sajten regelbundet sedan Janne skrev om sin E23, sedan dess har den här sidan ökat explosionsartat och blivit ett helt imperium som man kan surfa på hela dagarna! Bra jobbat grabbar!

--------------------------Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
300 inlägg !! Fantastiskt !!

Länk

ja
14
janne34
320i-02
Hej!
Jag heter Jan och är 34 år,kommer från Hammarö utanför Karlstad.Har ägt min första BMW i 6 månader nu och är helnöjd.Jag har trimmat Volvo bilar i min ungdom samt kört lite motorcykel på bana.Arbetar på ett Kemiföretag samt är fackligt aktiv.Jag besöker forumet ofta för att hitta tips och lösningar på frågor man har.

janne34
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.