AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.314

Vilka är vi?

Sida 13 av 18
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Då var det väl min tur då.
Lars heter jag men kallas inte helt otippat för Larsa(platsade väl inte som en Lasse). Är 27år ung och är boende i Täby strax norr om Stockholm. Jobbar som inköpare på Saab Avionics och nej vi håller inte på med bilar, utan flygplan. Jag har dock aldrig varit ett riktigt fan när det gäller Saab-bilar. Det är BMW som gäller. Min första bil var en 318i -89 vilket bidragit till att man har fastnat för detta underbara bilmärke. Ärger idag en 320i -92 och kan bara säga att jag älskar ljudet av den "lilla" sexan. Är dock lite sugen att byta upp mig till något lite motorstarkare. En stor stjärna till er som startat upp och driver denna site, ni gör ett kanonjobb.

That´s all folks!

mvh
Larsa

Visa användare
86
Rickard T
M3-94 coupé
Heter Rickard 26 år bor i Falköping/Slutarp i villa med fru,två barn och hund, jobbar som NC Operatör
...bra inlägg...

Visa användare
27
stgu2305
BMW Z3 1,9 -96
Tja, heter stefan och är 24 år, kommer från jönköping men pluggar ekonomi sedan 4 år vid uppsala universitet. Har precis inskaffat mig en z3 som ska följa med på en europaresa som slutar i malaga, spanien. Där ska jag plugga spanska, lira golf och köra nedcabbat på julafton...

MBA
(muy bien aptado)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Tjena!
Heter Tobias och är 20år. Bor i Uppsala men jobbar i Stockholm på Wineasy (Song Networks). Uppväxt med BMW och det märket lär inte sluta köras under överskåderlig framtid.

Innehar ett enormt bilintresse, självklart aningen vinklat mot tyska bilar. Är sjukligt pedant när det gäller att hantera det mest som rullar på 4 hjul (kanske därför man trivs så bra härinne med alla er andra likasinnade.. :))

Har en M3:a nu med suktar efter en Z3 M Coupé, vi får väl se hur det går med den saken i höst eller i vår..

Tack för en sjysst sida, ett bra forum och trevliga människor!

Ps, Kul initiativ!

/eFx
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Hepp!
Heter Johan, 25 år. Arbetar som akutläkare Helsingborgs Lasarett. HAr haft BMW intresset läänge men har även provat på andra märke. Just nu är det en nyinförskaffad Z3 M-Coupé som jag pysslar om som flitigast.
J-a forum 2-3 timmar per dag!!!
Anders är mitt namn, egen inom friskvård o träning i Göteborg.
41 år
Motortokig sen barnsben, laga första moppen vid 8år.
Byggt race-mc -79, blev biltänd på allvar när jag köpte Porsche 928-85 (1988) hade den bara 5 mån.
Sen var det tre van, -97 ny Cheva transporter.
Sen gick jag och panik köpte min BMW 525 tds -92,
(2000) I två har jag känt en mystisk feber komma i mig...
Har varit tvungen o provköra 530,525,523 (nya) men det sluta de med 540-97 20020820:-)

Vill oxå ha kompressor.....
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
…hej; måske er der også plads til mig i denne laaange tråd ? Jeg heder Fredrik, 35 år, norsk/dansk, bor i Århus, Jylland i Danmark. Arbejder som systemudvikler (software engineer/electronic patient journals (EPJ)) i en mellemstor dansk IT virksomhed. Jeg har en meget stor interesse for BMW, Porsche (de front motoriserede og nu historiske !), MB og fly fra 2. verdens krig. At høre en ”flypast” Spitfire V12 stempelmotor ”Griffon 65” på 36,7 liter (2035 HK)…..er næsten lige fantastisk som at høre en ”drivepast” af BMW M5, V8 S62 på 4,9 liter (400 HK) eller en ”drivepast” af MB 1956 300 SL, R6 på 3.0 liter (215 HK). Der er intet som at høre en karismatisk og potent motor der i tillæg var/er innovativ for sin tid. Uden sammenligning for øvrigt mener jeg dog at min BMW M52 motor (2,5 liter) har en karakteristik der gør den til en af de bedre små BMW motorer. Jeg har en original E36 323i, 1997 der køres entusiastisk daglig privat og (af og til !) på bane. Jeg var imidlertid lidt mere aktiv for 14-17 år siden hvor jeg kørte meget med Porsche 931 (Nurnburgring) og Porsche 928S i det sydlige Tyskland/Frankrig. Jeg har også turneret Colorado (Pikes Peak)/Wyoming med en Audi 90 Quattro 20 ventiler. ”Gamle” Audi Quattro´s er faktisk nogle fine biler ! Hvad er min neste bil ?……hmmmmm…..en original BMW E46 (>2001) 330i (sedan) !

V-max
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Peter 36 år med hustru Terese och dottern Fideli, bor "i" Helsingborg. Önskar att jag aldrig börjat med bilar då jag hatar att skruva...
Vi kör helst våra 2002or framförallt den med turbo, har även en taksänkt, därav "Topchop".Annars rullar även en 750 E32 och en 325Touring E30. På gården står åxå en 3.0a, 2000TILUX, båt, gokart och ett par hojar

MVH Topchop
Hejsan hoppsan...

Jag heter Stefan, är 20 år gammal och bor i Huddinge, Stockholm. Äger sen 3 månader tillbaka en gammal E28. Kanonbil om man tar hänsyn till ålder och pris!!

Jobbar för tillfället som brevbärare, men ska sluta strax och söka mig vidare mot nya mål...
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
tjena!1
pasi heter jag bor i lilla vagnhärad har hunnit bli 34 år
bara skruvar bilar enligt sambon Marina och dottern My
trilla ifrån beemer i några år men nu e man tbx å kommer aldrig att släppa in nåt annat på tomten mer än tillfälligt
jo fan RACE HONDAN står ju här å den får stå kvar fast det inte är en BMW

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Cr
8
CroMann
740 -00
Hej på er. Cro heter jag, 30 år, och tandtekniker till yrket. Jag skaffade för några veckor sedan min första bil en BMW. Lite visste jag då vilka blickar och kommentarer man fick höra (både på gott och ont) om man äger en STOR BMW och dessutom är tjej. Men, men vem bryr sig- när man älskar att köra. Ser fram emot att följa diskussionerna här med ER. Tack för ordet. Cro

Tjej + stor BMW = Känsla
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
jahapp, bäst att sälla sig till mängden då, kanske på tiden ,) Anders heter jag, är 46 och inköpare till yrket, och golfdåre/skidåkare privat. Inne på min 2a beemer, så erfarenheten av detta ädla märke sträcker sig inte så långt, även om jag kastat lystna blickar läänge! Håller som bäst på att köra in nya kärran o har för det mesta ett belåtet flin på läpparna, så snart jag startat motorn ;)
Har hitintills bara varit på en bmw-träff ute på Brostugan (Kärsön), men hoppas det kommer att bli fler! :)

Ha de' gött o kör försiktigt!!

*Best Man Wins*
Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Mark -- är 36 år, bor i Nacka, arbetar med datorer, är gift (med barn på gång) och har tre katter. Kör idag M3 Coupé -02 samt 530iM Touring -01 (som jag dock är sugen på att byta in mot en X5 3.0iA...). Före min nuvarande M3:a hade jag en M3 Coupé -97, och före den en M3 Coupé -88; före 530i:n hade jag en 528i Touring -00, och före den en 528i -98 -- vilket summerar mitt BMW-ägande (jag har tidigare haft en del japanska sportbilar, men skulle idag inte kunna tänka mig att ha något annat märke -- inte ens om jag hade råd med en 911 Turbo eller en 360 Modena skulle jag byta, utan hellre i så fall trimma M3:an samt amortera på huslånet för resten... :-)
Ba
38
Bamse
M535i-86
Hej !

Nicklas Berg heter jag och är 25år gammal och bor på Lidingö . Jobbar som försäljningschef på ett Grossist företag som säljer installations material till Tele/Data installatörer . Har Haft en del bilar genom åren då bla , Volvo 140 från 71 med turbo , 2st Peugeot 205 GTI 89 , Nissan Primera 98 , Jeep Wrangler 95 , BMW 328ci 00 , Mitsubishi EVO6 TME ( Jag Startade EVOCLUB SWEDEN ) , BMW M3 94 , Opel GSI , Renault 5 88 , BMW M535i , Audi A4 OO . Har idag bara min M535i kvar samt min Reanult 5a , tänkte jag skulle trappa ner lite på mina bil affärer lite . Jag har dock stora planer för min M535i som jag hoppas en dag nästa år står klar så som jag vill ha den . Det är alltid kul att träffa inom bilhobbyn , så bor ni på Lidingö så kan man ju träffas för lite lokalt bilsnack ! :-)

M535i
Speedemon
mycket folk vart det...
Ronnie heter jag och är 20, bor i Söderhamn (närmsta granne med E30poppe och även bekant med cosmos). Har väl alltid varit bilintresserad och gick fordonslinjen å allt det där...=)
Är snart mellan två jobb och letar just nu efter nåt annat än lastbilschaffis som man varit ett par år nu. Är relativt nyfrälst i BMW och är förjädra nöjd med min delfingråa 320iK förutom att den e så slöö=) Den realistiska drömmen är för tillfället en M3 av nåt slag eller en E36 325 med M3 optik.
Vill oxå tacka för ett trevligt forum med många trevliga användare!

..:badass toys for badass boys:..
Jahapp, det var Speedemon det här igen men efter olika anledningar så bytte jag nick dårå...
Är dock fortfarande lika trevlig=)

+badass toys for badass boys+
MION
Mika Onnela heter jag och bor i Gislaved där jag driver en liten däckverkstad. Jobbar också på Continentals däckfabrik med underhåll av utrustning för dubbning och fälgning.
Har haft ett flertal bilar genom åren, bl.a. 6st Fiat Ritmo, Lancia Prisma, Fiat Regatta, volvo 740GLE (Den enda jag vägrade tvätta, förstod ej vitsen.) Därefeter blev det BMW, 318i -83, 320i-88 518i -87, 528i -83.
Nu har jag en 740i -96 och en MB 560 SEL -88.
Tanten kör en 530i Touring -93.
Scheckheft
Detlef Barkanowitz, 35 år, bor i Luleå, sambo, ett barn. Född i Tyskland, uppvuxen i Norrbotten. Bra med tyskan när man åker ner och ska köpa bil:). Jobbar som konsulent. Äger för närvarande en 740 iA -95. Definitivt bästa bilen hittills. Har ändå funderingar på att sälja bilen. En nyare 740 (96-98) står på önskelistan. Är nu inne på min tredje BMW. Tidigare 525tds touring -93 och 530 iA touring -96. Upptäckte BMWPower för några år sen. Utmärkt webbplats. Många timmar har det blivit här.
Vill också rekommendera de tyska sidorna som handlar om sjuserien:
Länk
Länk (forum)
Länk
(reparationstips på tyska o engelska)

/Scheckheft
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
denna tråd är en av de längsta. Får jag föreslå att alla som deltagit i den kopierar över sina uppgifter till "Vem är jag" under Ändra användare? Jättetrevligt att när man läser ett inlägg, (genom att klicka på "skallen" vänster om signaturen i inlägget) direkt kan se vem man 'pratar' med. Hoppas ni hajar vad jag menar!?

nofx16
BMWCS[syd]#5120
Villa rosa: Instämmer till fullo! Alltid kul att veta lite om folket man diskuterar med :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.