|
Sida 12 av 18
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW lovers! Jaha, lite info... hmmm... 28-årig skånetös som bor i Ronneby. Nybliven ägare tillsammans med min sambo till "The Beast" (Z3 M roadster -98). Hade tidigare en orientblå 528i -98 "Lillan" som vi sålde i lördags *sniff*, känns löjligt men det var jobbigt. Seperationsångest... men det börjar gå över nu. Den första bimmern som vi hade var en mörkgrön 528i -98 som vi hade i hmmmmm 3 veckor innan den tyvärr blev smashad. (Jag hade typ kört den 1 gång =o( ) Men nu leker livet igen med "The Beast" eller "Besten". Som tur är har jag en kille som älskar att putsa och "gulla" med bilen för det tycker jag INTE om. Jag gillar att köra! Men nu lär det bli lite diskussioner om vem som ska köra, för nu vill jag köra mer än tidigare......... vi får väl kompromissa! Mycket mycket mycket credit till ni som sköter om och har utvecklat BMWPower. Kanonarbete, helt enkelt Stabilt! Dessutom tycker jag att alla som använder sig av BMWPower ska ha ros. Ha en trevlig och fartfylld sommar! Anna |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Välkommen till forumet Anna, mycket trevligt att även en kvinna hittat hit det är inte så många som lyst upp detta forum tidigare. Ett givande och tagande med glimten i ögat är vårt måtto samtidigt som vi lär oss massor om BMW och även annat ibland. MVH Hasso |
|
Jaha då var det väl daxs för mig att skriva något. Jag heter Douglas, är 24år kommer från lilla Örnsköldsvik. Jobbar på Kanal 5 i London där jag har bott sedan 1998, har precis köpt min andra BMW, det blev en svart Z3 M Coupe som är mycket rolig att hålla ren i landet som det aldrig regnar :) //Dogge Håll utkik i rutan, i höst kommer Motorjournalen tillbaka |
|
|
Daniel heter jag, 25 från Härnösand. Uppvuxen i Kramfors. Jobbar här i Härnösand sedan 1,5 år på Manpower. Bor här med min sambo mitt i stan. Köpte min första bil i Augusti förra året. Första valet blev en 535i -91. Det var lite impulsköp nästan.Köpte första bästa. Ångrar i efterhand att jag inte valde annan färg och kaross. E-36 faller mig bättre i smaken utseende mässigt. Men jag är ändå rätt nöjd med RYJAN som jag o tjejen kallar henne. Hon rör ju på sig! Nu till hösten så har jag och tjejen sökt högskola så vi får se vad som händer. Så det blir nog att jag säljer RYJAN i höst. Är det nån som är intresserad så är det bara att kontakta mig. Bilen är så gott som maxutrustad och kanonfräsch i lacken. Glansförseglad för 2 veckor sedan :) Länk (OBS gamla bilder från i höst före rekonditionering) That's all for now! Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
Hej! Andreas heter jag och är 17år. Bor i en liten by som heter Hallstahammar i västmalandlän. Min stora hobby är att pilla med min älskade BMW. Som ska bli klar till nästa sommar! *Hoppas* Jag har haft fyra bilar! En Corvette som var min och Fars med ca 550hk, En Volvo 240gl, Opel Kadett. Och nu har jag min kära BMW. Som de ska bli bur och NOS om jag får råd och en massa andra racing prylar. ICQ:156184211 |
|
|
Har ju helt glömt bort att presentera mig, trevligt att hålla liv i den här tråden känns det som. Marcus Björklund, är 23 år och bor i Västerås. Har tidigare ägt en Golf 2 Cl -84 som med sin enkelhet var en oerhört trevlig bil, men inte så rolig. Trivs väldigt bra med den 528 E28 som blev min andrabil. Är kulturarbetare och jobbar för närvarande på CuLTUREN i Västerås. |
|
| Haidar från malmö, 17 år, går på fordonsprogramet. Har ägt 3st BMW den 4:de är på väg.. | |
|
Jonas heter jag, 30 år och bor i Göteborg. Hemflyttad till Sverige för ett år sedan från USA där jag har ägt: Camaro Z28 -84, Dodge Ram van -88, Toyota Celica cab -90, Ford Explorer -96, och en Nissan Maxima -93. Har nu fått ta över farsans importerade M5 -86 som han köpte ny i England. Skönaste bil jag nånsin har kört. Tyvärr måste den ställas av ett tag då jag inte har plats för den inne i stan. Vet inte hur jag kommer klara mig från att inte köra den. Kommer få abstenens besvär och kliande fingrar. Mvh, Jonas |
|
|
Tjena tjena!! Heter Johan Claesson, bor i Kristinehamn (ligger vid vänern ca 4 mil från Karlstad), fyller snart 21 år så ja har väl fortfarande mycket att lära, men hur som helst. För tillfället åker ja runt i en M3'a från 95, men hemma i garaget står en 320 Coupe från -92 som ja ska försöka bli av med plus en (förlåt alla volvo hatare men..) Volvo PV från -61 i molekyler, håller på att total renoveras från grunden. Jobbar som mobil tekniker (vet med andra ord hur man kopplar in en bil HF), så felsökning när det gäller elktronik är väl det ja kan bäst när det gäller nått i bilväg. email: johan.claesson@anovo.se |
|
|
Jag har sett den här tråden tidigare men av någon anledning har jag inte orkat skriva något förrän nu :-) Mitt namn är Fredrik och jag är är 25 år. För nuvarande bor jag i Linköping där jag jobbar som konsult på Cap Gemini Ernst & Young. Ursprungligen kommer jag från Vetlanda i Småland. Tre BMW-bilar har jag hunnit med hittills. Först en 518i -85 och därefter en 320i -93. För ca en månad sedan köpte jag min nuvarande bil, en fullutrustad cosmossvart M3 Cab -96. Behöver jag skriva att det är en helt underbar bil på sommaren? :-) I höst blir det troligtvis en 5-serie E34 eller liknande (som vinterbil). Att min första bil (518i) blev en BMW var en ren slump. Men sedan var jag såld och det kommer definitivt att bli flera... Min favorit-BMW är nog värstingmodellen i någon av de jämna serierna, dvs 635CSi eller 850CSi. Jag hoppas att BMW lyckas göra nya 6-serien lika fin! Till sist, ett stort tack till alla som jobbar med BMWPower! Mvh, /Fredrik |
|
|
Hej, Johan, 27 år bor i sthlm. Har tidigare haft 316i -89 och 325iM -88, trivs kanon med min M3 -94. Hej Douglas, har jobbat med dig på kanal5 sommaren -97 om du kommer ihåg det! Länge sedan nu.Jag är nu på MTG/Viasat som satellit/fiberförbindelse tekniker. Tidigare sändningsprod på Viasat Sport. JOhan |
|
|
Hej ! Mitt namn är Mats och jag är från Vörå, 35 km utanför Vasa i Finland. För nuvarande har jag sommarlov men är en ingenjörsstuderande som börjar till hösten andra året i Svenska Yrkeshögskolan i Vasa på Maskinkonstruktion. Äger två bilar, en BMW 315 och en Oldsmobile Delta 88. |
|
John Carlsson |
Arbetar som Accounting Controller på en större koncern. Har alltid hållit BMW som världens bästa bil och då framförallt äldre modeller såsom E30 och E28. Tycker att dagens bilar har för mkt elektronik för att vara riktigt hälsosamma. JohnC |
Axel |
Får väl också presentera mig.Heter Joachim Axelsson och är drifttekniker inom kraft o värme,har alltid varit teknikfrälst,med fokusering på BMW såklart.Kom för övrigt till skott & skaffade bredband mycket pga av detta trevliga forum med likasinnade. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Hallå! Jag Douglas Ebbersten 32år bor i Stockholm har en enskild målarfirma har i stortsett bara kört BMW sen 10år tillbaka.(kan man köra något annat?) Vi håller på att bygga 320i 87 med en 3,0L M3 motor till SLC Race till nästa säsong. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
TJA jag heter niclas och bori arjeplog går fordons programet med inriktnig bilmek men sen ska jag gå en till linje som är i stockholm turbotekniker den är också på 3år ska pluga lite mer tyska sen för jag vill som ner till tyskland och jobba på BMWnär man är färdig.... mina bmw's jag hat haft är en E12(525) E28(528) och snart ska jag köpa en 535 som jag ska turbokonvertera det är mitt projektarbete i 2-3 på skolan.... Dom 3 B:en------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----------------------- ----M-Power----------- -FtpServer-217.211.204.234 ----ICQ:137785585---- -------------------- |
|
JPM |
Sjysst inlägg. Heter Henrik är 33år o bor i Örebro. Är en trött gammal servitör o bartender som jobbat i GBG innan jag flyttade hit förra året. Jobbar numera som transportledare. Köpte min första BMW av en ren slump 97 på Asplunds Bil i Torestorp...va där med en polare som skulle hämta sin bil o åkte hem med en egen....är helt fast sen dess. Är nu inne på min 4:de BMW en 325i Coupe-93. Är galen i att följa all typ av motorsport o då främst F1 o Moto Gp. Har följt Montoyas karriär genom formel 3000 Cart o nu F1....snacka om underbar körstil. Vill tacka Bmwpower för en underbar sida. Varit inne ofta här, men det är först nu jag upptäckt detta suveräna forum. "Juan Pablo Montoya for President" |
|
Hej på er pöjka å Töser! Jag heter Michael Bor i en inte allt för stor håla som heter Vedum. (Västgötaslätten.) Har haft div. jobb genom åren, bl.a. Servat Lastbilar. Numera Elektriker. Är 41 år och har aldrig ägt nån annan bil än BMW.(Än) Men.men.. vi får väl se vad Cris Bangle hittar på... Man kanske blir tvungen att byta. "Natural born BMW-Freak" |
|
|
trevligt........Christopher heter jag, föddes i Örebro 1980 men bor sedan -87 i Hjärup mellan Lund och Malmö. Jobbar just nu på ICA:s Färskvarulager i Arlöv. Har bara ägt E28:or, min första var en 528 -83(finns i galleriet) men är numera reservdelsbil :( Jag blev förälskad i BMW:s sexor och kommer nog aldrig att ha en bil med mindre än 6 cylindrar! Äger just nu en av Sveriges bäst bevarade M535:or Ha d allihop! ///Christopher E28-registret #116 |
|
|
Jahopp denna tråden var ju inte kort precis... Lika bra man hänger på... Ja ja Christofer heter jag men kallas för Chrille (Farmor är nog den enda som fortfarande kallar mig Christofer,,, också kärringen förstås när hon har mens och är tjurig för man bara snackar bumsar) Är 18 år bor i jönköping med Morsan och hennes kille och Den gamla hottade e23an förstås.... Håller på att ta körkort är väll halvväg ungefär.. Ska väll ta mig mig i kragen och snika till mig lite pengar så jag kan köpa mig en egen Bimmer någon dag framöver... Då lär det nog bli E30... ha det bra... ps. BMW POWER SIDAN RULES!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.