AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
158.318

Vilka är vi?

Sida 1 av 18
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Nu när forumet har varit igång ett tag och man börjar känna igen namnen på alla skulle det vara roligt att veta lite mer om varandra. Man vet aldrig om man kan få hjälp med andra saker än bilar beroende på vad folk gör, eller kanske komma i kontakt med någon som kan hjälpa en som bor på samma ort.

Jag är en 32-årig miljörättsjurist(precis färdig) som bor i Malmö och kommer från Halmstad. Har alltid haft 3,0:or i massor och även flörtat med e21, e30, e36, e28 och e23. Har väl gjort det mesta i bilväg såsom motorbyten, växellådsbyten, topprenoveringar, kamaxelbyten och fixat alla andra förekommande problem.
För att få in ett tidigt svar i tråden så kan jag berätta att jag är yngre än Pompe, bara 31år, bor i Bromma, men uppväxt i Bergslagen. Arbetar med att sälja elektronikkomponenter till industrin.
BMW-modeller jag haft är 2002, 318 E21, 320 E21, 320i E21, 323i E21, 323i E30, 528i E28 och så nu en M5 E34. Har skruvat med det mesta på många olika bilar, dock är jag ännu lite osäker på att meka M5. Det känns som om det kan bli dyrt om man gör fel.
Skulle någon skum människa undra hur jag ser ut så finns jag avbildad i Bilsport 1/2-02 och även någon tidigare utgåva dessutom har ansiktet figurerat i Wheels (Mopperace -00) och Power (402cm-race -97).
Hej!

Intressant inlägg... Jag vet att bl.a DTMPower.net har ett forum där man kan lägga in bild på sig själv och en hel del info... Kanske ngt för BMWPower??? Men men, åter till frågan.

Jag heter Tobias (17år) fyller 18 (Feb 7:e). Bor i Österskär (Åkersberga) ca. 4 mil nordöst om Sthlm. Jag och min far äger en BMW 320i-94 tillsammans. Håller på att betala av den. Vet dock ej när jag har betalat av allt... =) Kan säga att ca 35% är av betalat. Jag pluggar på Teknikprogrammet på Åva Gymnasium i Täby. Går med andra ord i 2:an. Har alltid haft ett tekniskt intresset och gillar att pilla med saker... Har tyckt om att plocka sönder grejer och sätta ihop dem igen sen jag var 3år =) BMW ligger min bror och mig varmt om hjärtat och för mig finns det inte många andra märken.

Har en Mor (Maria) och en far (David). Daddy som vi säger här kommer från U.S.A. Chicago. Har en storebror som sagt född i U.S.A. Han fyller 26 (feb 2:a). Har en Store syrra Helena (20år). Och en lille syrra Katarina (10år).

Det var lite om mig. Ha det bra gott folk!!!!

Mvh Tobias
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Micke heter som sagt jag.23år och kommer ifrån staden Ronneby som ligger väldigt långt ner i vårt avlånga land.
Jag är utbildad fritidsledare men nu för tillfället pluggar jag lite data.Jag har inte haft så många BMW:s än.. 320 e30..325 e36..328 cab e36. Men man lär ju sig rätt snabbt när man har intresset.Mig och min gamla 325 hittar du i Bilsport från förra våren när dom gjorde ett litet repotage (kommer inte ihåg nr på tidningen tyvärr).Jag tycker att det hade varit kul om man kunde träffas nån gång på nån utställning .. Så man kunde få se lite ansikten oxå.Man kan ju se till våren om det finns nån trevlig stripp eller utställning som kan kan ses på.
Bad_Boy
Tjena alla.

Thomas heter jag,och är 32 år.
Bor ca 10 mil norr om Sundsvall.
Är utb verktygsmakare men har ej jobbat med det änn=))
Har hyreshus som jag hyr ut och är lite av en mångsysslare.
Är på jakt efter en M3/M5 av 95 å frammåt,pga mitt intr av dessa underbara bilar.

Thomas S

Icq 42110131
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Bara bekänna, 31år, It-konsult, Uppväxt i Sandviken, bor i Uppsala. Har skruvat lite med BMW, renoverar något topp när jag var yngre. Numera är det mest stylning skuvande.

Haft E28-528i,E30-323i,E32-735iA,E34-525iT-24v,535iA,540iA,E36-328iCoupé,E38-740iA,E39-528i Step,E46-328Ci Step.

Köpt ett antal bilar i Tyskland, för mer än fem årsedan.
Var med och startade träffen som nu är Sveriges nästa största BMW Träff? !!! Gävle träffen !!!
Så Ni som varit på den, det har ju varit 10år i rad nu , har säker sett kille som sitter bakom datorn där ;) Om inte så är Ni alla välkommen på vår träff i sommar, datum dock ej bestäm ännu.

Se mer på Länk (smyg reklam är inom områdat är väl ok ? ;))

Hjälp BMWPower med lite småsaker ibland, typ Tyska-listan, utr-listan, hoppas Ni haft nytta av dem.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
joakim heter jag tidigare ägare av 320i -84 320i-83 och nu en 525Tds -94, är utb maskinförare av grävmaskiner hjullastare, höglyft, väghyvel, mobilkran.
Även fullgjord utb i hydraulik, maskinteknik, maskin el, mm.
Har skruvat i bmw så läng jag kan minnas, gjort motorbytenm motor renoveringar, top svetsning, turbo renoveringar mm.

Joakim Eriksson
@BeeMWe
Kul grejj

18 åring som pluggar ekonomi/marknadsföring sista året i Uppsala. Alltid gillat bilar, fått det av farsan som kanske är lite mer inriktad på veteranare. Min första BMW är en 320 88a som jag övrigt har kvar, nu på vintern åker jag skönt i en 520 som jag antagligen komer fortsätta äga, skickar iaf i väg 320n innan lumpen om ett år. Har aldrig mekat förut med det mekaniska, lämnar det till verkstaden och inriktar mig mer på bilvård, jag gillar när det glänser :)

Carl Adam
cm
42
cmcswe1
735, 89
Intressant inlägg. Michael från Göteborg här. Driver ett dataföretag sedan 20år tillbaka. Har blivit bilgalen på gamledar (42) och har numera 7st av mycket varierande sort. Hatade BMW och MB ända till Jag köpte en 735 på auktion för en sportstyver. Renoverade den till ett fint orginalskick. Numera får Cadillacen, Chryslern cabben, Mustangen, mm. vila för det mesta. Med andra ord Jag hade fel Ni hade rätt BMW är ena rackare på att skapa körglädje. Dom säljer en BMW 730 -94 på www.bilauktioner.com för 50000:-, Jag klarar det inte, hoppas den är såld när Jag kommer dit imorgon.

Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Heter Daniel men kallas för Cosmos, bor i Söderhamn (8mil ovanför Gävle) och är 17år (18 den 6 maj), har en 520i -86 som jag köpte den 1 december av en kille nere i Stockholm, min far kör en Sur Passat 1.8T -98, som låter har vägljud som en skördetröska jämfört med min E28, mitt intresse för BMW började 97 när jag träffade min bästa polare Poppe som var BMW freak nästan från födseln...
Han har en 323i -85 (renov. objekt) som han köpte i Sollefteå i sommras den är i stort sett rostfri...
Min 520i har lite jobb innan den är perfekt, har bland annat bromsar bak som behöver renovering och urtrampningslager som är på väg, sen så är det ju rost och en lackering som står på tur...
Efter det blir det styling och lite trim hade jag tänkt...
Har iallafall alltid gillat E28 och kommer förmodligen göra det resten av livet...
Längtar till körkortet iallafall...

//Cosmos
E28 Power!!!
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hallå!

Jag heter Niklas, är 17 år drygt, bor utanför Göteborg, ska ta över min fars 518 '87 om ca ett år, lagom till körkortet!! Jag går Teknikprogrammet på Kongahällagymnasiet! Uppväxt på E28, det har alltid stått en 518 ute på går'n...

Ha det bra alla BMW:are!!!

MVH Niklas
sebbe_bmw
Detta var ju ett roligt inlägg!!!
Jag heter Sebastian och är 29 år samt bor i Alingsås
Har egen marin frima och jobbar en del nere i Tyskland
Har haft följande BMW:
535i- 89
540iA-93
740iA-96
528iA-98
540iA-02....
Nästa BMW jag köper blir en X5 4.4 alt 4.6

Ha det
Sebbe
er
256
eraabos
M3 E30-88
Hej på er!

Abbe heter jag, 28 år och bor i Gävle. Jag har alltid tyckt om att skruva, började som liten med att skruva i sär leksakerna i små delar sen fick jag aldrig ihop de igen! :-)

Skruvar en hel del själv och det gärna. Första bilen köpte jag 94, en 320 85:a sen har det rullat på, nu har jag en M3-88 som gått endast 6700 mil!

just nu jobbar jag på Ericsson som IT-support tekniker.
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Kul tråd, så det är väl bara att hänga på... :)

Jag heter egentligen Magnus och är 43 år och bor i Gbg (eller egntligen Mölndal :). Jobbar som konsult inom IT/Telecom på ett företag jag var med om att starta för några år sedan och förutom det så skriver jag böcker...

Har haft bilar som intresse länge, jobbade en gång i tiden som bilmek och är utbildad fartygsmek... förutom allt inom elektro, data, maskin och ekonomi som jag läste in senare...

Är bara inne på min andra BMW, har haft en massa andra märken innan, inklusive "jänkejärn" och annat kul... men nu är det liksom BMW som gäller... såklart! :)
Ja man känner ju sig tvungen =)

Är 21 år och kommer från Värnamo i Småland. Jobbar som PrePress tekniker på ett tryckeri.

Har hållit på med mc sport sen jag var 11 år men nu i somras gick jag över till BMW på heltid. Har alltid mekat så mycket jag förmår med mina egna hojar/bilar och just nu håller jag på att bygga om min M3-88a till en riktig Clubracer.

Har haft: 318iS-88, 325iC-94, M3-93 och nu en 318 Touring -96 och min kära M3 E30. Har även hunnit med ett antal felsteg tyvärr.

Mvh Per
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Kul, Robban heter jag, 27 år gammal och bor i en liten stad som heter Bilzen i Belgien alldeles invid gränsen till Holland. Jag jobbar i Maastricht (Holland) som flygledare. Just nu kör jag en 318i cab 97:a. Funderar dock på att bli dieselägare till hösten (diesel är väldigt populärt här nere..), tittar lite på 330 diesel touring.
Mi
542
Micke R
328i -98
Micke heter jag, är 29 år och bor i Bromma. Jag är (nästan färdig) jurist och jobbar på Ericsson.

(Jag har haft; Mazda 323 - Televerksorange, Fiat 127 - Spygrön, Volvo 240 - Beige (Gillade den skarpt!), Ford Scorpio - Vinröd.)
Men dagarna innan jag fick mitt första riktiga jobb hämtade jag från Tyskland hem min pärla som jag har idag - 328i E46 -98

Jag har alltid velat ha en bakhjulsdriven bil och efter det att alltfler tillverkare övergått till framhjulsdrift så har de möjliga alternativen minskats.
Givetvis har jag alltid sett speciellt till BMW men det var först när jag blev påkörd bakifrån -97 och fick en 320i Touring A som hyrbil i en vecka som jag insåg att man inte kan KÖRA NÅGOT ANNAT ÄN BMW.
(Tänk att man kan upptäcka det i en automatväxlad kombi!?! ;-)
Jag har på mina tidigare, äldre bilar mekat mest med Plastic Padding och Alu-nät, nya avgasrör, bromsar, oljebyte etc. Sammanfattat har det blivit mycket rostlagande och kärvande slitdelar. Jag är inte direkt händig varför ett ivrigt svärande ingått i reparationerna. Välsignad med händiga kompisar har det dock gått bra.

Den "nya" pråmen servas av 2:handsskäl på Aukt. BMW-verkstad. Jag har dock under julhelgen bytt slagna skivor mot nya fräscha och slitna belägg mot EBC Greenstuff. Allt på egen hand och det är nog max vad min reparationskompetens klarar. (Jag är dock mycket stolt över att ha klarat det!)
Men jag är framförallt intresserad av att köra, inte meka eller trimma (delvis eftersom att jag inte kan).

Till våren blir det ställbara Gula Koni med sänkning 40/20 för jag skall köra mer bana: BMW Sport Club www.bmwsc.com
De två senaste åren har jag varit turer till Ringen och det blir definitivt en stående grej varje år!
Nästa bil blir en 330i!

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
netsix
Hej, Joakim heter jag och är född 1972. Jag är bilförsäljare och säljer amerikanska bilar i Stockholm, besök gärna vår hemsida www.foretagsbilar.se . Jag har haft en mängd olika bilmärken, byter bil minst ca 1 gång per år. Men nu senast köpte jag en 95:a BMW 740iA och jag föll pladask på en gång, vilken bil och för dom pengarna. Har bara haft en BMW 320i -85 tidigare för en massa år sen om man inte räknar med 323:an cuppe årsmodell -97 som jag fixade åt farsan och morsan, jag hadde den ett par veckor innan dom fick vrida på nyckeln, dom blev supernöjda. Men jag kommer nu i fortsättningen att vara BMW så trogen jag bara kan (man kan ju få inbyten) och då gärna 7-serien. Jag har kört mycket bilar i mina dar bla 500-600 mercor och stora US-lyxbilar i många fall som bara varit ett par år gamla men inget går upp mot 740. Vi importerar mycket bilar från tyskland och jag kan inte förstå varför många drar öronen åt sig så fort det är import (visst finns det skojare men det finns det i sverige oxå) , det finns ett större urval där nere och dom är oftast noggrannare med service än vad vi sverige är,det är till 98% helt ok serviceböcker. Åk bara gärna lite längre ner i tyskland, lite dyrare men finare.

/netsix
Jompa
Hej på er!

Jonny heter jag är 21år bor i Onsala ca 4mil söder om Göteborg. Jag jobbar på Telia Handel som Återförsäljar-stöd (beräkninga av komunikationslösningar säljargument m.m.)Har alltid haft ett brinnande bilintresse. Kan inte påstå att jag har mekat med bilar överdrivet mycket, mest lite småpill. Har större förståelse för HUR saker och ting fungerar än att få saker och ting ATT fungera.

PS. Jag tycker det var ganska intresant att få reda på vad ni andra här på forumet heter/bor/gör m.m. Hoppas att fler kommer att svara.

Livserfarenhet beror inte på din ålder utan hur du levt ditt liv.
Hej.
Jag heter Jonas och är 25 år. Bor i Vänersborg. Utbildad maskiningenjör och jobbar på ett mindre konsultföretag i Trollhättan, vilket ledde till att jag blev placerad på ett större bilföretag i staden som också är känd för sina vattenfall.....hmm.

Uppväxt på bondgård utanför Lidköping och alltit varit intresserad av bilar, speciellt BMW. Har dock inte ägt någon, men jag söker för fullt.

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

Roliga inlägg, har trots allt funderat mer än en gång på vem som döljer sig bakom vissa signaturer...(läser mer än jag skriver) Heter själv Jonas och arbetar som konsult med förvaltnings/internrevision, kvalitetsutveckling ("value for money") på ett revisions/konsultföretag inom 'big five' företag i Malmö. Är 25 år och införskaffade tillsammans med min fru (Alison) vår första gemensamma bil för drygt ett år sedan.

Har nästa aldrig ångrat att det blev just BMW, en stor och säker bil med mycket körglädje för relativt lite pengar.

Min fru är amerikanska vilket innebär att vi vanligen hyr amerikansk bil när vi är i USA och jag tror aldrig att man är så tacksam över sin egen bil som efter att man kört dessa stora, sega och tunga båtar. Att en sju år gammal bil med halvtaskig fjädring och drygt 17000 mil kan erbjuda så mycket körglädje och sådana vägegenskaper i jämförelse med nästan nya amerikanska bilar ger goda vitsord åt BMW!

Skulle bli förvånad om nästa bil är något annat än en BMW, drömmer om en 540, men det är nog mer än ett bilbyte tills den drömmen kan förverkligas.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.