AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
909

Framsystems fråga!

in
40
insejn
BMW 325 spec.
Hej jag installerade nyss in mitt Pioneer framsystems kit, låter kanon, men när jag höjer volymen så vill basen på 5,25 orna inte va med, som att dom slår i genom,, eftersom dom är kopplade till stereon 4*45 watt så tror jag där felet är, för lite styrka.
Dom ligger ju på 160 watt st högtalarna så vad tror ni gurusar?
ska jag koppla in dom på ett slutsteg??
D-diddy
stämmer nog helt rätt det. ett slutsteg så blir det bättre. Jag lider av samma problem. men jag löste det med en baslåda i skuffen och kör djupbasen från den.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Lugn, låt dom bli "inspelade" först så låter det bättre, se här: Länk

Ett bra högkvalitativt slutsteg på 2x50W RMS gör underverk för ljudet ( dom "4x45W" i din headunit är tyvärr mest försäljnings BS...)

4x50W steg i skuffen som matar framsystem + baslåda är ett koncept som svårligen går att försämmra ljudet med ....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Mi
13
Mikko_M535I
M535I -87
320 IK -88
Effekten är inte allt! men det är väl som dom säger att de får för lite effekt!
Kör mina JBL GTO505Ce på ett Genesis/DLS SA 50 (2*25 watt) och det låter mycket bättre än headunitens Mosfet 4*50 watt!
(Pioneer DEH-3630MP)
Det mesta låter bättre om dom fantasi-biltema-Watt som anges för resp. headunit....

Du bekräftar ju bara vad jag sa innan "ett högkvalitativt slutsteg gör underverk för ljudet"

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Het rätt. De blir en klar förbättring att bara köpa ett enkelt, billigt steg. T.ex GAS Alpha X2 för 988:- Bilstereons effekt är nog i verkligheten 4x15 watt eller liknande.
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Läs på Nårdiks hemsida och ni kan se att om man t.ex. jämför ett DLS SA50 med 2*25W så skulle en bilradio ge knappt 4*1W med samma brusförhållande osv.

/Per
Bl
211
Blackrose
520iA Touring -93
Rena riktiga watt med STRÖM gör underverk på ljudet!
Dessutom, watt talet på en högtalare säger ingenting om ljudet...är att jämföra med vad som t.ex. står på bilens hastighetsmätare..bara för att det står 280 är det ju inte säkert bilen gör det!
Det sämsta man kan göra är att köra in en distad, överstyrd signal, som det ofta blir om man pressar steget i headuniten...hellre då ett för kralligt slutsteg som går på halvgas!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.