|
|
|
|---|---|
|
Hej, Funderar på oljebyte i automatlådan som är en 5HP18 (A5S310Z). BMW rekommenderar endast deras egna Esso-olja som är BMW:S nummer 8322 9407807. Eftersom jag själv är tveksam att betala de ca 3700:- för en 20litersdunk dom vill ha så har jag sökt och hittat att OK/Q8:as Dextron 3 olja är godkänd för ovan låda. Se länk:Länk (Gå in på oljeguiden och bmw 528 e39). Ringde Q8:as kundinformation och han menade att alla godkända dextron 3 oljor skulle vara bara att köra med i ovanstående växellåda !. Vad tror ni som har bra koll på Oljor ?, kan man lita på detta eller måste man krypa till korset och betala ockerpriser för en olja som garanterat inte kostar mer att tillverka än en standard dextron 3 gör. Hoppas på synpunkter!, MVH ATG | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ska inte ha en dextron III olja i din låda. Enligt OK s info så har svart skylt samma olja som grön skylt . Svart skylt Dextron III listar även BMW Q8 auto 15 som exempel, MEN grönskyltade lådor enbart Esso LT 71141. Jag ger inte mycket för OK uppgifter tyvärr dessutom ska dom fylla 8,8 liter olja i motorn på en 528 :)) Kan du få OK att garantera skriftligen att deras olja inte skadar din låda samt att dom byter låda åt dig vid ev haveri så må det vara OK :)) Det har i alla tider varit viktig att du fått rätt olja i rätt låda. Det ska ev finnas en Quaker state olja av någon typ som kan ersätta Essos olja men det törs inte jag stå för men nått jag sett på deras hemsida tror jag det var. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.