|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag går i turbokonveterings tankar till min 325-89 och har några frågor. Har läst att folk använder spridare och luftmängdsmätare från 535, är det från e28 eller e34 karossen som används? Måste man lyfta ur motorn om man använder dessa delar tillsammans med enklaste tubo, grenrör och intercooler? eller kan få i allt än då? Även tips om oljeretur och andra små saker som man inte tänker på när man är nybörjare på området önskas. Tack för svar. /johan | |
|
det är från e28 man brukar ta, ja har sånt liggandes om du vill ha? du behöver inte lyfta ur motorn, oljereturen kan du ta i tråget om du inte ska lyfta ur motorn, så högt upp du bara kan. --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| Får man bort tråget utan att lyfta motorn? | |
|
utan att lyfta ur motorn ja --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
| Du måste lossa de främre motorfästerna och höja motorn med domkrafter (enligt mig). | |
|
går att ta bort utan att lossa kuddarna men går inte att sätta tillbaka då det är "omöjligt" att sätta tillbaka oljepumpen som bara ramlar ner i tråget när man tar bort den. så smala fingrar finns inte! =) mvh Jimmy |
|
|
Räcker väll med att lossa det högra motorfästet? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.