|
|
|
|---|---|
|
är spekulant på en -96 som saknar det och funderar lite på om man skall leta vidare eller om man får finna sig i det då bilen inte verkar alltför tokig annars...?? Mvh/Micke "Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad" | |
|
Blev standard på alla sv-sålda BMW fr om 1998 årsmodell (på sexorna redan 1997). Fanns som tillval redan i början av 90-talet till E36 men var då relativt sällsynt och dyrt. Jag har ASC+T på min och jag skulle inte vilja ha en 328 utan denna finess vintertid. Det funkar kanon och gör att man slipper stå som ett fån med spinnande bakdäck i hala uppförsbackar på vintern med arga bilister efter sig som kör framhjulsdrivet :-) Har dessutom upplevt att bilen känns mycket stabilare rakt fram på halt underlag vid körning på låg växel när systemet är urkopplat. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Skall naturligtvis stå "när systemet är INKOPPLAT" och inget annat :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
stefannorr |
Har inte haft en sladd på dom 2 bilarna med asc ja haft,en 320 i 97 och nu 523 ia 96(oprovocerad alltså) |
| Köp min 328 istället då, jag har asc. | |
|
min har ASC, den är officiellt inte till salu men maila om du är intresserad. MVH // Harris |
|
|
Jag har det på min och ser verkligen fram emot vinter! Skall bli roligt att testa systemet! Har aldrig kört med det förr så...förra 325:an utan var väl sådär att köra på vintern. Visst spann det ibland och så men jag fick aldrig sladd utan att vilja det i alla fall. Iofs så körde jag väldigt lugnt..just med tanke på sladdar.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Helga |
Och Helga har det på sin 323 -96. Och finns på min 528 -97. MVH Helgas man från västkusten. |
|
Jag det på min 328 coupe -97 MVH Ken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.