|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hamanns M Coupe är till salu för ett otroligt pris.. Länk Så Ni som behöver plats för hunden!! Varför säljer alla som har speciella Coupeer sina bilar... Estorilmongo, Emm och nu Hamann... Dags För Z3c att sälja också?? /Caspar Länk | |
|
Tyvärr så är det nog så att om den varit original så hade den varit betydligt mer lättsåld. Och milen skrämmer förmodligen endel också. Tror att det är ganska vanligt bland "moddare" att byta bil ofta. Känner man att man är "klar" med bilen så är det dags att byta. Nya utmaningar helt enkelt. |
|
|
Jodå, med ordentlig prutmån på både bilen å försäkringsbolaget (och riktiga haj-gälar ;-) ) så kan det nog gå... Varför är det så många M-coupéer till salu, och så få 2,8'or? Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
Mr Hamann |
acey: Jag tror inte att modsen är en nackdel. För vissa kanske men andra vill sticka ut liksom. Grejorna är ju gjorda för den bilen också så. Milen ja, de har jag aldrig varit orolig över. Den hade gått 9400 när jag köpte den. Det viktiga är ju att kolla så att bilen är schyst, låter bra, tidigare ägare, service o.s.v. När jag besiktade bilen i Sverige så frågade besiktningsmannen hur långt den gått. Han gissade på 800-1000 mil. Han tappade hakan rejält när han så mätarställningen! :) HAHA! Caspar mfl. som sett den i verkligheten vet hur fin den är. // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Jag är ingen moddare. Har haft en 2.8 Roadster och en 2.8 Coupe innan denna. De hade jag "omoddade" ett år styck. Jag gillar att prova på olika bilar, därför byter jag. Har haft M Coupen i 2 år nu. // Mr Hamann |
|
Finns säkerligen en del som vill ha en udda bil men majoriteten vill ha så nära original och orört som möjligt. Folk i allmänhet ser det som ett säkrare köp. En hel del ser dessutom en moddad bil som en potentiellt hårdkörd bil även om det inte alltid behöver vara så. Därför tror jag det är svårare att hitta en köpare till bilen. Dvs, mindre efterfrågan - något lägre pris. En bil som gått 14000 mil är inte heller lätt att sälja för över 200.000. Hur fin den än må vara så avskräcker det en del, trots att den kan vara hur schysst som helst. Tyvärr. Bilen ser onekligen fin ut men de allra flesta ser miltal som otroligt viktigt vid priset. |
|
|
IQ=pi : svaret är enklel : M modellen är överimporterad. Det såldes endast 32 i Sverige och flera tusen i tyskland. där ligger oxå M priserna en bra bit under dem svenska vilket gör att folk gärna importerar in dem eftersom det ligger liksom i sakens natur att om man importerar så är det dem eklslusivare modeller främst. Däremot så är 2.8C i dag dyrare i tyskland än i Sverige! därför är inte den modellen så atraktiv att importera och därmed är inte begagnadmarknaden översvämmmad. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| tja...mr hamman jag såg din bil precis utanför erikssons och måste säga att den var jävligt snygg....nu vet ja va ja ska spara till :) | |
|
Visst är Hamanns bil i superskick. Jag skulle aldrig ha gissat på några 13000+ mil, snarare på mindre än hälften. Sedan är det ju en otroligt läcker bil, sticker verkligen ut. Vill man inte ha en bil som syns kanske M Coupe är fel val till att börja med. Nu är jag inte själv inne på lekbil med tak (Estorilmongos skulle vara såld i så fall..), men skulle jag vara det skulle alla dessa tre bilar falla mig i smaken. Lycka till Hamann och hoppas Du får tag på dröm Porschen!! /Caspar Länk |
|
Mr Hamann |
bmw_jerry: Thanks man! Caspar: Thanks rappen, drömmarna är vid liv!: :) // Mr Hamann |
| var det din tjej som körde eller..ehhe...var kan man hitta grejjorna fårh mh gtr | |
Mr Hamann |
JAPP, det var hon! :) MH GTR har en hemsida, men jag tror den är Under construction nu. Vill du få tag i dem så kontakta mig. // Mr Hamann |
| om du kommer på sidan så är det bara o säga till..men det är inte så värst viktigt eftersom jag inte ens har en bil eller körkort :) | |
Mr Hamann |
Kolla kapet nu Caspar! ;) // Mr Hamann |
|
Jag har redan sett det nya priset. Vet tyvärr hur det känns att behöva droppa priset alldeles för lågt. För egen del har tyvärr Din bil för mycket tak!! Har inte råd med 2 lekbilar.. Iofs vore den ju riktigt kul, lite blått neon under, en riktig stereo, kompressor och lite NOS så skulle man bli kung i NFS ligan.. "I need NOS, a BIG one, no make it TWO!!" som Brian sa i filmmästerverket TFTF!! /Caspar Länk |
|
|
Mr Hamann: det är riktig prisdumpning du utövar :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Hur gick det med priskartellen bland M-coupe ägarna? :o) | |
Mr Hamann |
Caspar: Why not? ;) Z3c 4 ever: Mjo, men jag behöver få loss kapital till nya lyan. acey: Kartellen? // Mr Hamann |
|
Mr Hamann: Länk Verkar som marknadskrafterna styr trots allt :) |
|
|
Mr Hamann > kan man ta bort stripsen fran din bil utan att det syns p[ lacken.... att det har suttit stripes p[,,,,, |
|
|
Z3c 4ever: Var har du fått dina uppgifter från? 32st Z3M Coupé som är Svensk sålda? + flera tusen i tyskland?? Har läst på andra ställen att det var 7st svensksålda + att det på en amerikansk sida stod att det var ca 2500st med s50b32 sålda i värden.. Säger absolut inte att du har fel, undrar bara vad som gäller... Z MMM Coupe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.