AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
615

soppamätaren visar lite konstigt... kan slangen i tanken sitta fel ?

Robert V
soppamätaren visar lite konstigt ... reservlampan kan börja lysa när det är ca 10-15 liter på mätaren ..och ibland det som vanligt.

Givetvist tänkte jag på att sensorn eller flötet kan sitta lite fast eller nåt i den stilen (vet inte hur det ser ut där) ... men
När det är mindre bensin i bilen o då menar jag 10-15 liter eller ibland mer och det lyser inte (vet även via km mätaren i förhållande till tankning) och man gasar på utan utan att skämmas eller i långa kurvor med lite tryck i så kan det tappa lite drag ...precis som den inte får soppa.
Kan det vara bränslepumpen som inte orkar mata ?

Blev trött på detta när det var en skoda som varvade upp sin vid rödljus o tutade på mig... jag vinkade ok, sen tryckte vi på gasen o efter en bråkdelssec. syntes han i min backspegel ...så kom detta skitsyndromet !!!!! jag lättade o han drog mig. Där kunde jag hänga med min 3,5:a o femtielva hästar med överdimentionerade hjul. :-/
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Mest troligt så har du lite dåligt flöde med soppa pga att förpumpen i tanken har mer eller mindre gett upp...Jag hade så på min M535:a,det hjälpte inte helt men blev betydligt bättre när jag bytte hela tankarmaturen(inkl förpump).
Byt bränslefiltret också...

Det där med felvisningen har jag tyvärr inget bra svar på,men byter du "hela kitet" ovan tanken då har du ev löst detta problem också..Du får ju med "allt" då, utom dåliga elkablar..

Ser förmodligen ut likadant som på min(utan att vara 100)...Ett möjligt fel dock...

Mvh Janne.
Robert V
bensinfilter bytte jag för typ 2 mån sen. Var en del skit där. men det löste inte problemet ..eller snarare syndromet dyker upp ändå. Det sker altså ibland...inte så ofta men dock.

Tänkte slippa byta "allt" för att det är antagligen inte billigt. Men jag ska nog börja med förpumpen. Dyra grejjer ? det är säker rätt lika prylar om inte tom samma.

Är dessa pumpar lite svaga i konstruktionen eller tar åldern koll på dem ? min bil har inte gått så mycket.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

Tja...visst spelar antal mil in,men även tid/otur/måndagsex osv spelar roll.

Min kompletta tankarmatur inkl förpump kostade 1869kr original BMW för ett par tre år sedan.

Om jag känner BMW rätt så är nog priset till en M635:a inte billigare iaf.Du har ju 24v motorn vilket brukar betyda lite dyrare grejor i många fall.
Ring och hör.

Mvh Janne.

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Är det inte värt o byta hela skiten me en ggn...?
Du får väl jobba lite hårdare?

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Robert V
jo ... det ska jag göra. Åker o besteller på en gång. ... i pippigult.

!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.