|
|
|
|---|---|
| Jag har en 318 -98 (e-46:a) med komfortpaket, sportch, cdvxl, lm-fälg mm i mkt bra skick, den har gått drygt 5000 mil. Tänkte köpa en ny 318 touring med komfort-, pluspaket, drag. Är 110 tkr emellan ett vettigt prix? | |
@BeeMWe |
Styvfarsan sålde sin 320 med ung sama utrustning som din 318 för 180 papp, du borde kunna få 160-70 Ingen aning vad den nya touringen kostar ? |
| En strippad nya 318 touring går på 260' så med BeeMWe's resonemang borde det ligga där någonstans med paketen och drag inräknat. | |
|
Jag var och hämtade min topazblå 318 touring precis innan nyår. Jag har din utrustning + lite till. Dessutom fick jag med nya vinterdäck på fälg. Min inbytesbil var just en 318 -98 med 5 300 på mätaren. 95 tkr fick jag ge emellan. Jag var hos fyra olika BMW-återförsäljare för att jämföra och det visade sig vara betydande prisskillnader!! Min gamla säljare visade sig vara överlägsen. ( faktum var att hans pris avgjorde till att det överhuvudtaget blev ett bilbyte vid just detta tillfälle) Det lönar sig kanske att vara återförsäljartrogen? 110tkr tycker jag verkar hyfsat. Du kan nog tjata till dig vintersulor också. |
|
|
Byter BMW in även importbmw? Har en 320-99, men skulle behöva en kombi. |
|
| LME: BMW byter inte in import bilar, åtminstone inte i Gävle och några andra orter som jag kollat hos. Men det är väl bara och höra med den aktuella firman, dom kanske byter in importbilar. | |
|
Tror att många auktoriserade handlare byter in importerade bilar för att sedan sälja dom vidare till någon annan firma. Har sett att Henry Melin har gjort så. Mr C |
|
| Löjligt, min Import BMW är i nyskick! | |
e-b |
BMW är tvungna att byta in importbilar. Detta av direktiv från München. Säger dom nej så kontakta högre befogenhet och rapportera. |
| JN.. L-W har väl inte BMW i Gävle nå mer. Det ska väl hamna någon annan stans nu. L-W var ju anti BMW och Cittra freaks hoppas det blir ordning nu. | |
| Nya BMW i Gävle kommer att vara i gamla Toyota centers lokaler. Vad jag har hört så kommer det att bli riktigit bra. | |
|
e-b, vad baserar du det på? jag har talat med flera olika säljare runtom i sthlm, har fått samma besked, nämligen att jag borde sälja den själv, de kan byta in den men den kommer inte att hamna i deras hall utan säljs direkt vidare till en annan bilfirma (dvs skitdåligt inbytespris)... :-( men har du annan info, så vill jag gärna veta... mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
Firren: Visst är det väl så att de kansske ger dig ett skitdåligt pris eftersom de egentligen inte vill ha din bil. Det är ju marknadsekonomi, så det är bara att acceptera. Det är väl rätt vanligt att bilhandlare säger typ: "Jag råder dig att sälja privat." Det e-b menade var väl att de inte kan totalvägra. Iuför sig 5 kr kan ju också vara ett bud... |
|
|
ja, jovisst är det väl antagligen så. Blir bara lite irriterad när det fortfarande är en BMW oavsett om den kommer via Afghanistan (fast då kanske man ska kolla efter kulhål eller nåt ;-) mvh Anders BMWCS #4727 |
|
| Vad jag vet tillverkas BMW till huvudsak i Tyskland har alldrig hört talas om svensk tillverkning (skämt) Orsaken till bytesvägran är troligen att en tysk bil är mer välutrustad och i bättre skick än en svensksåld och med den inställningen en svensk bilhandlare har är det för svårt att göra en seriös bedömning. Svensk bilhandlare=det lataste som finns (kan finnas undantag) Ägde en 320 touring 14500 mil svensksåld försökte byta hos Carlqvit bil Tingsryd blev bjuden 40000 står en exakt likadan i saluhallen den begär han 70000 för gått 19000 mil Kan man ju undra varför man köper bil själv i Tyskland, detta var 98 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.