|
|
|
|---|---|
|
Finns det något fool-proof sätt att få svarta plastlister och gummi riktigt hållbart svarta? Framme vid rutan har det blivit väldigt grådassigt på min, och även på sidolisterna på sina ställen. Har testat en Armor All-produkt, men det höll inte i nästa tvätt. Vad gör man? ___ En, men en BMW. | |
|
Sonax bilpolish använder jag, och är nöjd. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Jag använder Turtelwax 'wet and black' på mina lister. Funkar jättebra. Är vattenavisande och håller i flera tvättar. Om det är riktigt grått kan man behöva lägga på fler lager. Jag brukar använda en disksvamp. Överföldet kan man eftertorka med papper. Prova! |
|
-BeeMWe- |
Auto glym |
| jag håller med Erik G om att sonax bilpolish är bra....funkar till det mesta!!!! | |
| prova me värmepistol !! | |
| Hagmans Bumper Shine funkar för mig. Fast man får göra om behandlngen en gång per säsong. Använd en mjuk trasa vid appliceringen. | |
|
Vi applicerade Sonax Professional Wax med maskin på mina lister, och det blev helt enastående! Rekomenderas! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Mina (bilens, så klart) lister och rails är oxå flammigt gråaktiga, ser ut som man har tvättat med "fel" medel vid något tillfälle. Har provat det mesta, dock INTE Sonax polish. Kan det verkligen funka där "inget annat" funkar? Man ser det bara på nära håll, men jag har väl blivit "bilpedant" på köpet. Vill ändå ha lister och rails SVARTA som dom SKA vara. Toson |
|
|
Same here. Men jag ska testa polish, men man får gnugga ordentligt, för lister och sånt är skitiga som attan. ___ En, men en BMW. |
|
|
Rekomenderat är att tvätta gummi och plastdetaljer först, gråflammigheten kommer oftast från vaxrester som sitter kvar. Jag använder bilshampo utan vax och sedan Wet 'n black och det blir som nytt... :o) |
|
|
autoglym har en bra produkt før utvændig plast |
|
|
Trot eller ej, jag har nu provat Sonax Polish och det funkar hyffsat på de "lackade" svarta ytorna såsom "dörrstolparna" som blivit "sidenmatta" efter lite jobb. Takrailsen och listerna runt fönstren (verkar vara eloxiderade) tar det knappt på, har även provat Autosol där, men inte fått någon större skillnad. Det måste finnas något bra sätt att få tillbaks den rätta ytan även där??? Toson |
|
|
Ok:s vinylglans.... :) - Varför köra 320 när man kan köra 325? - |
|
pob |
Håller med bjogum! Testa värmepickan men håll inte för nära och dra jämna drag! det funkar hyffsat! Men inget i världen kan få en solblekt plastgrunka att bli 100% bra tyvärr.. /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
| använder Black Crome, listerna ser ut som nya och håller ca ett halvår innan man får behandla dem igen! Klart något jag rekommenderar! | |
|
Varför inte, efter rengöring och maskering naturligtvis, spraymåla dem med svart plastfärg? Så har jag gjort på såväl sidolister (shadowline) som främre och bakre stötfångare med utmärkt resultat! LF |
|
|
tror inte att "Rammstein" är så intreserad av att spraya om sin lister på sin 99:a ... ///MVH TONY |
|
|
Nej det låter inte särsilt värdigt, tycker jag :-) ___ En, men en BMW. |
|
|
Jag hörde någon väsa nåt om sandpapper, men jag antar att denne menade våtsandpapper. Någon som testat? ___ En, men en BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.