|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har ett ganska jobbigt problem med min 320i -93a. Det är så att om jag tex ligger på 2an i ganska lågt varv och frikopplar för att växla upp så flyger varvet upp och det låter som jag slirar på kopplingen. Det är nästan likadant på alla växlar men värst på 2an. Det är också absolut värst när motorn är kall, när den börjar bli varm blir det klart bättre men det är klart märkbart hela tiden. Vad kan det bero på? Vad kan man göra åt det? Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få! :) Tackar på förhand. Mvh // Johan | |
|
Måhända så är gasspjället "segt" så att varvet sjunker för sakta när du släpper gasen. Provkörde för ett tag sedan ett bättre begagnat exemplar av 523i-96 som förutom rost defekt klima, upphottad servicebok, hade just de symptom du nämner. mvh MW-Guru |
|
|
MW-Guru Det glömde jag skriva, jag har kollat och gasspjället är inte segt, det glider på bra. Mvh // Johan |
|
Mattan |
Har samma problem! Men jag tycker mitt blir värre ju varmare bilen är. Det blir inte så smidiga växlingar alltid. Lite typ farmor med trätofflor växling. Någon nämnde att de kunde vara lambdan. Skall få avläst om det finns några felkoder. Återkom om du löser problemet! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.