AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
962

E46 ala Skoda Octavia

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Idag träffade jag på en gammal bekant och fick reda på att han har köpt sig en ny Skoda Octavia (had den dock inte med sig). Han står och berömmer min 323 samtidigt som han påstår hur lik hans Skoda är min E46. Ja visst säger han, bakskärmen, bagageluckan, och sen öppnar han förardörren och skriker, JAAAAAA vi har t.o.m identiska instrumenpanel ?

Du vet Skoda, BMW, Audi, Seat alla dessa bilar ser precis likadana ut nu för tiden, man ser ingen skillnad på dem om det inte vore för emblemet. Jag ville inte säga nåt heller än att stå där och nicka och hålla med honom, BAHHHHHHHHHHHHH, hehe

Hur ser en Octavia ut invändingt?! Instrumentpanelen hur ser den ut, är nyfiken och se om de verkligen är lika?

------
Länk
Länk
Grodan:

Kan ge dig en ledtråd...tänk Golf/Audi då har du en hyfsad bil på hur det ser ut i instrument panelen.

Om det skulle vara lika som bmw NEJ
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Folk som säger så har inget riktigt intresse i bilar - jag hör det varje dag; alla bilar ser likadana ut. Det kan man verkligen inte säga, tycker jag. Oroa dig inte, e46:an är inte det minsta lik Skodan. Det är som starre säger, ser ut som Golf, typ. Lite fulare och plastigare.

___

En, men en BMW.
Men han hade ju rätt när han sa att Seat, Audi och Skoda ser likadana ut, instrumentpanelen i gamla A3'an hittar man ju t.ex. även i Seat för att ta ett av många exempel. Vill man ta ett mer extremt exempel så har Lambo Gallardo samma AC o stereo som Audi A4.

Men att dra in bmw i Volkswagen-gruppens mixtrande med varumärken är lite snett :-)

Så nej, en E46 o Octavia är inte lika för fem öre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.