AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
565

Handsfree mikrofonen till telefonen

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
När jag använder handsfreefunktionen till telefonen så upplever den som jag ringer till att det låter som om jag sitter i ett propellerplan när jag pratar. Till viss del kan man även höra variationer i motorvarvtalet i "propellerplansljudet" när man kör i städer.

Sitter man i bilen fungerar dock allt utmärkt och jag hör perfekt i högtalarna den som jag pratar med.

Kan det vara något med jordningen av mikrofonen? Bör man byta mikrofon, eller går det att ordna?

M.J.
Ras.mus
Det har varit uppe förr att mikrofonen som sitter i bilen är rent ut sagt kass...

Själv har jag funderat på att plocka bort den och montera dit en ny riktad mikrofon. Någon som gjort det med relativt billiga medel som kan dela med sig av kunskapen?

Vad finns det för olika märkningar på mikrofoner? Alltså, finns det något liknande som för högtalarnas 2,4,8 Ohm? Alltså, kanman "underbelasta" systemet så det bränner sönder ?
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Tack för info. Efter lite sökande så hittade jag mer info om detta på forumet. Undrar om inte det bästa är att skaffa en nyare mik...

M.J.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.