|
|
|
|---|---|
|
Tjenare.. Undrar lite vad man kan göra med sin orginalfront på min 318 -92.. Har för mig att jag sett några med cornersplitters mm.. Kanske man kan såga upp gallret ifram och sätta nät eller finns det något annat snyggt man kan göra? Detta är en bil jag inte tänker lägga några större pengar så enkla billiga lösningar är bra.. Visa gärna bilder på vad ni har gjort med era.. | |
|
Är den lackad? Om inte så är det ju snyggt att göra det(tillsammans med trösklar o bakre stötfångare förstås). Eller byta till en M-front, men det var ju inte det du frågade efter, kanske du kan få tag på nån beg/lätt skadad och fixa till? Då blir det ju billigt. Det är det enda snygga på en E36 tycker jag Original, original nerlackat eller M-front. |
|
|
Kaxen: Hade samma "problem" med min fd. 325. Mailade dig ang. hur jag löste det. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Inga fler förslag? M3 var intressant till jag började leta, men det verkar ju vara omöjligt att få tag i.. Och priserna är ganska maffiga om man vill ha hela kitet... | |
|
Jimmiboy: Du får nog maila igen, har inte fått något.. 617berglund@telia.com |
|
|
Kaxen: Min mail krånglar, arbetar på det. Mvh J Min ögonsten: Länk |
|
|
Ditt förslag om riegerläpp är intressant... Har för mig en polare hade det på sin E36 320.. Har ju sett det på massor av M3 spoilers men finns det till den vanliga spoilern också? |
|
|
Visst finns det till standard fronten. Den är då lite större, alltså den bygger lite mer nedåt än den som skall sitta på M3 spoilern. Blir en stor skillnad som sagt. Synd att jag inte kan bifoga bilden på min fd 325:a. Jobbar på det och maialr den så fort jag får rätt på det. Mvh J Min ögonsten: Länk |
|
|
igång nu igen jimmy? ;) ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Det kan du räkna med Richard... Min ögonsten: Länk |
|
| Riegerläppen såg stor ut.. Blir nog svårt att köra med den på eftersom det är ca 12 cm till backen redan nu! | |
|
Kaxen: Ja den bygger 7-8 cm. Hade ca 6cm på min fd. 325:a när den va färdigsänkt och det va grymt snyggt men naturligtvis så va det ju i lägsta laget. Men man lär sig efter ett tag var man kan köra och inte köra. Men i ditt fall så kommer du ner på 4-5cm vilket är väldigt lågt... Splitters kanske är ett alternativ. Dessa bygger endast 3cm. Mvh J Min ögonsten: Länk |
|
| Hehe visst blir det lågt och snyggt och jag skulle säkert klara att köra med den, men tjejen har bilen också ibland och då kan det bli problem.. Har du billiga splitters samt bild på någon som redan har det? | |
|
Hahaha...har samma problem som du med min nuvarande. Tjejen lånar bilen ofta och snacka om att man är orolig för att hon ska köra sönder läppen mm. Ska kolla detta åt dig. Finns ju en uppsjö med splitters. kan ju kolla in tex. Dalhems.se så länge om där finns nått av intresse. Sen finns det ju andra läppar som inte bygger så mycket nedåt, typ Hamann...men vad jag vet så är dom dyrare. Mvh J Min ögonsten: Länk |
|
|
Hitta en bild med splitters: Kanske inte så snyggt eller? Länk |
|
|
Nä, jag gillar inte dom alls. Men smaken är ju olika. Min ögonsten: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.