|
|
|
|---|---|
|
Hej, har lite funderingar kring en 635Csi, i detta fallet en 88a med ca 13.000mil på mätaren (garanterade mil, s-såld med 2 ägare) i fint originalskick, med hyfsat med utrustning sportinredning i tyg, elhissar osv.. vars hamnar en sån i prisnivå? /mvh jocke | |
|
Mellan 50' och 100' kanske. Eventuellt skulle du kanske få lite mer respons på tråden om du lade inlägget under "försäkring och värdering". |
|
| Synd att den saknar skinn, annars är inte 88or med så få mil speciellt svårsålda. | |
|
som sagt, skinn är juh en nackdel, går juh dock att eftermontera utan problem... så mellan 50 - 100.. ganska stort spann där... men som sagt, ca 60k för en riktigt fin är inte nåt överpris då så att säga?.. den skulle bara användas på sommaren och stå i varmgarage under vintern så varken mil eller skick kommer påverkas nämnvärt.. det borde väl borga för en moderat värdeminskning? /mvh jocke |
|
haimaul |
60' är absolut inget överpris för en fin bil, men kolla roststatus en extra gång innan du köper... Jag tror prisspannet är så diffust just för att karosskicket på dessa bilar varierar så mycket. Jfr. e9-karossen för några år sen - lite samma sak där. Nu finns det inte så många kvar av den och de sticker lätt iväg i pris. Why pamper life's complexities When the leather runs smooth on the passenger seat |
|
Är som sagt riktigt sugen på en CSi just.. åkte en sån när jag var 10 år gammal, farfar hade en jättefin 85a... så det är en gammal idolbil för mig... den kommer säkert hålla värdet ochså bara skicket bevaras.. en E24a i fint originalskick med ett par rejäla fälgar är riktigt snyggt.. självklart ska man behålla original grejjerna vid en ev försäljning.. /mvh jocke |
|
|
En sak fattar jag inte dock.. hur kan 87an göra 0-100 0.6sek snabbare än 88 och 89an, fast båda sistnämnda har mer effekt.. dessutom är 87an snålare i bränslet... det låter orimligt, katalysatorn i all ära med om man har mer hästar så har det juh ingen betydelse.. är det nån slags felskrivning eller beror det på andra saker?. /mvh jocke |
|
|
Ja, det finns en del lustigheter där. I min bil t.ex sitter det en 218 hk motor. Jag har Motronic sprut med -011 boxen. Bilen är importerad från tyskland. Den går bra.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Jag ska snart lägga ut lite bilder på min bil under: Länk Ska bara på med AP chassiekit som jag ska hämta idag och tvätta den ;) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
krille_hlm. Med 218hk "tyskversionen s.a.s." lyckades Teknikens Värld klocka 0-100km/h på 8,0s. 197hk varianten fick 8,3s enligt samma tidning. 204hk ("svenskversionen" från 85-) är vad jag vet inte testad av den tidningen iaf. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.