AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.566

Südschleife 2004 den 11 september 13:00

Sida 2 av 2
Ursäkter hela tiden precis som vanligt micke hehehe... osså försöker han lägga över skulden på mig ; ) Iallafall är det tråkigt att du inte kan komma. Till nästa år lovar jag att vara extra tydlig till dig gällande vilken dag det är.

kanske denna duger micke? Länk

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
HAHAHAHAHHAHA
Du e for go..

Nu ska jag till stallet!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
förkylning med feber...så jag hoppade...hoppas att ni hade kul och granadan inte fick lida allt för mkt ;)
Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Granadans lidande blev inte jättelångt,1:17 minuter...
Receptet var: Maxvarv, inget kylvatten och endast 3dl olja utblandat med 3dl coca-cola
Efter ca 40s kom ett vevstaks-överfall och diverse andra delar ut genom tråget eller blocket, sedan varvade den upp igen och kämpade vidare på 3 cylindrar tills den till slut dog..
Hoppas att film och bilder kommer upp på Syd-sidan snart..
Annars är vi från arrangörs-sidan väldigt nöjda med träffen som helhet, lite lärdomar fick vi också ifall det blir fler år..
Stort tack till alla 18 startande deltagare!

MVH Arne Lindgren
BMWCS[Syd]#4324
BMWSC#164
Länk
Får verkligen tacka Sydscheife-crew för en underbar dag! Rutten var perfekt och aktiviteterna klart roliga. Vägarna var som gjorda för att testa nyinköpta 325an. Skulle haft R-däck :D
Kombinationen av att det var lite dåligt skyltat, och lite tung gasfot gjorde att vi körde fel flera gånger om!
Men vad gjorde det, det var skitskoj ändå.

Gratulerar till herr Olsson som tog hem förstapriset.. och till Victor för prestationen med tändstiften ;)

Jättebra arrangemang, stor eloge ska ni ha för detta!

Ser fram emot bilder :)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Instämmer i den tackande kören med att det var helt sanslöst bra ihopsatt program!
Dessutom med lagom svåra frågor. :-)
Att det skulle behövas en Bleking i Skåne för att sopa banan. :-)

Första bilderna finner ni här ---> Länk

Har du bilder eller film? Skicka över det till mig så lägger jag upp det oxå!

Återigen ett STORT TACK!

Mvh.
Micke med nya LEDARTRÖJAN!
Jag vill också sända ett stort tack till arrangörerna! Detta var tveklöst den bästa endagsträff jag varit på! Perfekt upplägg, underbara vägar - helt enkelt en underbar dag!

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Ytterligare med bilder uppe ---> Länk
Tack alla för en underbar dag! Hade mycket trevligt och ett extra stort tack till Südschleife-crew som ordnat allt.

Trevligt att lära känna lite nya BMW-människor också :)

MVH,
E38B12
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Mitt första Südschleife blir definitivt inte mitt sista.
Roliga vägar och ett bra upplägg.
Alltid kul att träffa likasinnade.

Pelle: Forden hade ingen ifylld servicebok, det var säkert därför den fick ett kort lidande, 1min 17sek tror jag det blev.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Hej!

Mitt första inlägg efter att ha läst allt (nästan) på Autopower i två år, så nu har ni en tjej till på forumet.

Vill tacka för en trevlig lördag. Första gången vi deltog i något liknande men inte sista. Jo, det var vi i den daytonavioletta M5:an

Tack också Micke för bilderna på din hemsida. Vi glömde kameran.
Hej Bumsan och välkommen som skribent!

Du gjorde ett ögonblick av Südschleife till något oförglömligt. Vid den stationen jag stod så tittade vi med något drömmande i blicken när ni körde iväg. Jag konstaterade glatt att det var minsann fruntimret som körde (i positiv mening.) Någon klämde ur sig att "det var för att det inte skulle gå så fort"

Vi skrattade väl en skvätt men satta ganska snabbt skrattet i halsen . Ut på väg 19 och gasen i botten till rödmarkeringen på 3 växlar minst tror jag! Vi skrattade glatt och fick oss en liten tankeställare.

Jag tycker det är jättetrevligt med mer tjejer på arrangemangen och om jag får bestämma blir det ännu lite mer frågor som passar även dom som inte är helt tokiga i tändföljder och interna motorbeteckningar.

Jag hoppas såklart vi ses igen alla ni som var där.

ps. jättefin bil ni hade, en daytonaviolett m5 med 3.8 fälgar gör mig knäsvag....

Johan S
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Pappa till Beppe Morgan William
Da
43
David E
M5 -94
730d -11
X5 4,6is -02
Lysande sydschleife som alltid!
Applåder till arrangörerna. Ingen lätt mantel att axla, men ni lyckades med bravur.

johan: inte sugen på en fjordgrau? blink blink ;-)

Mvh - David E
BMW CS #3624
BMW SC #116
Bumsan:
Klart trevligt inslag med kvinnor bakom ratten och att du sedan lastar in "gubben" i passargerarstolen gör att man småler ännu mer.

Efter snabbkollen på er M5 så kan jag med glädje konstatera att den är RIKTIGT fin! Synd bara att det inte fanns tid att kolla lite mer noga.
Jag får gåshud när jag ser välskötta -93:or. :-)

Ni har väl inte missat min dagbok!? ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Hej igen!

Vi bugar och tackar för berömmet av bilen. Det blir bara värre med putsandet eftersom vi har förstått att den är bra och värd det.
Två personer två timmar i söndags på tvätt osv.

Riktigt till rödmarkeringen var det nog inte, pcdoktor, men visst är det ett grymt ljud med en accande M5. Man kan inte låta bli.
Instämmer med er andra; mer kvinnor bakom ratten på fina bilar! :) Att just detta råkade vara en så utomordentligt underbar bil gör inte saken sämre.

Bumsan,
Ni är ägere till 2 av mina favorit-BMW, kan bara buga och hoppas att vi får se 740'n någon gång :)

MVH;
E38B12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.