AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
726

skummt problem :-/

Da
98
Dalibor
328i e36
Tjena! hoppas någon här kan svara på mitt problem :-/ Det började med acn som verkade ha glapp någonstans på kretskortet så den fungerade ibland bara. idag skulle vi byta ut hela fronten med displayen, kretskort m.m. så vi tog ut fronten o klippte av kablarna och tog ut den gammla ac-fronten sedan skulle vi löda på den nya frontens kablar när vi kom hem men när vi hade klippt av kablarna på den gammla fronten så ville inte motorn starta :-/ då upptäckte vi att en säkring hade gått. den byttes ut och motorn startade jippi....MEN....då tändes antispinnlampan och abs lampan och det började värma för fullt vid fötterna. hur fan?
alla säkringar verkar vara ok nu men jag har inte kollat reläna för jag vet inte hur man kollar dom :-/ nån som vet det lr vad felet egentligen kan vara och hur fan det kan hänga ihop?
OBS! den nya fronten har vi inte satt på än så kablarna e fortfarande avklippta o sticker ut. kan kanske bli nån skillnad när vi lödar på den nya fronten?
Hoppas någon kan hjälpa oss att lösa detta :-/

Tacksam för alla svar!

ju fortare du kör destå kortare tid utsätter du dig för fara ;)
Har bara en fråga! Varför i hela friden klippte du av kablarna??? Det är väl bara en kontakt att dra ur sedan sätta i den nya!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
bj
105
bjornnl
316i -93
Har du haft riktig otur kan du när du har klippt av kablarna (om du klippte alla på en gång) har kortslutit en eller flera.
Sen hur det har påverkat systemet, vet jag inte.

Hoppas det löser sig för dig.

/Björn

---
316, inte för att man måste, utan för att man vill! =D
Da
98
Dalibor
328i e36
det var den förra ägaren som klippte av dom för att han hade tagit bort den kontakten och lödat fast sladdarna istället för att han trodde att det skulle bli bättre kontakt men det var inte där felet satt tyligen. nu har vi fått in acfronten och acn fungerar utmärkt men asc och abs lyser fortfarande :-/

Da
98
Dalibor
328i e36
glömde oxå lägga till att varstoppet e inte vid 6½ 000 varv längre utan vid 5½! har fått höra att det ska ha med abs att göra? :-/

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.